#klok #klepel Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
blackstar schreef:Ik mag geeneens goedkope troep tanken. Slecht voor de auto.
Klant van ons (wij hebben een autobedrijf) had een toyota. En in het begin had hij nergens last van totdat hij bij de goedkopere stations ging tanken. Ging gelijk een lampje branden en reed totaal anders dan voorheen. Uitgelezen en er kwam niks specifieks uit. Gevraagd aan de klant wat hij had getankt, bleek dus goedkope meuk te zijn. Eruit gehaald, goeie Shell benzine erin en geen lampje meer aan geweest en reed goed. Tijd goed gegaan en daarna klant eigenwijs geweest en toch weer naar de goedkope pomp geweest en weer gelijk lampje aan en reed niet goed. Nu snapt hij het.
Ayasha schreef:Met een keer tanken bij de shell zal dat probleem niet opgelost zijn denk ik... Tenzij je 'm eerst leeg zuigt.
Rex_Rolfo schreef:Ayasha schreef:Met een keer tanken bij de shell zal dat probleem niet opgelost zijn denk ik... Tenzij je 'm eerst leeg zuigt.
Heb je meteen een reden waarom de OP meer op gevoel dan op feiten zal berusten. Of omdat TS meestal de bus pakt als de motor koud is en was de bus nu net door iemand anders gebruikt waardoor het blok op temperatuur was.
@Tessa_93: goed kans dat de motor als het lampje brandt in noodloop gaat. Dan heeft ie idd niet zijn normale vermogen. Al na laten kijken waarom dat lampje zich laat zien?
Rex_Rolfo schreef:Ayasha schreef:Met een keer tanken bij de shell zal dat probleem niet opgelost zijn denk ik... Tenzij je 'm eerst leeg zuigt.
Heb je meteen een reden waarom de OP meer op gevoel dan op feiten zal berusten. Of omdat TS meestal de bus pakt als de motor koud is en was de bus nu net door iemand anders gebruikt waardoor het blok op temperatuur was.
@Tessa_93: goed kans dat de motor als het lampje brandt in noodloop gaat. Dan heeft ie idd niet zijn normale vermogen. Al na laten kijken waarom dat lampje zich laat zien?
Tessa_93 schreef:blackstar schreef:Ik mag geeneens goedkope troep tanken. Slecht voor de auto.
Klant van ons (wij hebben een autobedrijf) had een toyota. En in het begin had hij nergens last van totdat hij bij de goedkopere stations ging tanken. Ging gelijk een lampje branden en reed totaal anders dan voorheen. Uitgelezen en er kwam niks specifieks uit. Gevraagd aan de klant wat hij had getankt, bleek dus goedkope meuk te zijn. Eruit gehaald, goeie Shell benzine erin en geen lampje meer aan geweest en reed goed. Tijd goed gegaan en daarna klant eigenwijs geweest en toch weer naar de goedkope pomp geweest en weer gelijk lampje aan en reed niet goed. Nu snapt hij het.
Is dit toevallig een Renault Kangoo?
Ik heb inmiddels 3kwart jaar een lampje branden, rij gemiddeld 200km per dag maar merk niks anders qua rijden. Soms gaat het lampje ook uit en trekt dan Idd wel sneller op. Houd minder in zegmaar. Ik tank diesel bjj Peut.
Vanavond toch eens voor de grap bij Shell tanken...
) Bubbleee schreef:Wij hebben een tankstation, Total.
Iedereen praat natuurlijk voor zijn eigen voordeel, maar er zit wel degelijk verschil in brandstof.
Tinq, Lukoil en dat soort goedkope tankstations hebben vaak meer water toegevoegd aan de brandstof.
Bij Shell, Total etc. is het geconcentreerder. Waaruit ook blijkt dat er meer kilometers op een tank worden gereden
Bubbleee schreef:Wij hebben een tankstation, Total.
Iedereen praat natuurlijk voor zijn eigen voordeel, maar er zit wel degelijk verschil in brandstof.
Tinq, Lukoil en dat soort goedkope tankstations hebben vaak meer water toegevoegd aan de brandstof.
Bij Shell, Total etc. is het geconcentreerder. Waaruit ook blijkt dat er meer kilometers op een tank worden gereden
8nnemiek schreef:Mijn vriend heeft wel eens 98 ipv 95 getankt, maar totaal geen verschil gemerkt. We hoopten dat ie er langer mee kon rijden maar dat was dus niet zo.
Iemand een idee hoe dat bij E-10 zit? Rijdt een auto dan ook anders dan op 95?
chamion schreef:Grootste onzin die er bestaat. Is vaak genoeg getest door diverse programma's en shows enz. Je komt helemaal niet verder ermee.
badeendje schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd of BP ook foto's heeft van voor-na van motorblokken die dus met hun schoonmakende brandstof hebben gereden. Het filmpje van ze ziet er wel veelbelovend uit, maar ik wil ook graag resultaat zien dan.