Jolien87 schreef:Die heb ik, maar dat bedacht ik me pas halverwege de trap.
knuppeltje
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

, als dat een pot lijm scheelt 

Jolien87 schreef:Vandaag niet heel ver opgeschoten, uiteindelijk de bovenste 3 treden schoon gekregen en toen ben ik verder gegaan met nietjes trekken. Volgens mij was de trapbekleder bang dat het tapijt er spontaan vanaf zou vallen ofzo. Naast de sh*tload aan lijm die erop is gesmeerd, is de beste man (of vrouw) heel druk geweest met de tacker.
Dit was de opbrengst van 3 treden:
[ [url=m/2IKfJ9.jpg]Afbeelding[/url] ]
We hebben vanmiddag ook verf gekocht, morgen maak ik een goeie foto van de kleurtjes.
Verder ben ik heel erg blij met mijn nieuwe, fatsoenlijke verfkrabber. Die maakt het echt een stuk makkelijker.
Morgen hoop ik in ieder geval de hele trap vrij van nietjes te hebben en op z'n minst de helft van de trap schoon.

Om één of andere -vast nuttige- reden heeft de trapbekleder voor het zijbord een verf op oplosmiddelbasis gebruikt. Eerst dus maar eens een poging wagen met terpentine of thinner, daar hebben we nog een boel van in de schuur staan en anders maar even een ritje naar de bouwmarkt maken.

, hoe strak al zonder lijm Jolien87 schreef:KimD, ik heb ook wel een beetje gevloekt toen ik aan het krabben was.
Dit is een beetje hoe ik het zou willen:
[ Afbeelding ]
Alleen dit is met chalk paint van Annie Sloan gedaan en ik weet niet in hoeverre dit slijtvast is. Er zal dus wel een (of twee) goede laag blanke lak overheen moeten.

, hoe heb jij de lijm aangepakt?
BloemBloem schreef:Jolien87 schreef:KimD, ik heb ook wel een beetje gevloekt toen ik aan het krabben was.
Dit is een beetje hoe ik het zou willen:
[ Afbeelding ]
Alleen dit is met chalk paint van Annie Sloan gedaan en ik weet niet in hoeverre dit slijtvast is. Er zal dus wel een (of twee) goede laag blanke lak overheen moeten.
Prachtig Jolien, doe jij het even voor, dan weet ik of het slijtvast is, die van ons is helemaal wit, wonen er nu 4 weken, maar ik erger me er kapot aan :p
Maar we hebben een mooi alternatief. In mijn bericht van gisteren staat een foto van de kleuren.
Dat is ook mijn insteek: wat ik vandaag niet afkrijg, doe ik morgen wel. Daarom heb ik heel bewust een vakantie uitgekozen om het in te doen zodat ik niks hoef af te raffelen want dat zou enorm zonde zijn. Ik ga nu even 2 uurtjes niksen en dan ga ik me later vanmiddag eens over het zijbord buigen. Ik hoop dat ik morgen kan gaan schuren.
Ik heb een plantenspuit met heet water gevuld en flink wat schoonmaakmiddel. Eigenlijk heb ik telkens wat anders gebruikt, wat op dat moment het dichtstbij stond.
Ik heb Dasty ontvetter, afwasmiddel en allesreiniger gebruikt en ze werkten alledrie even goed. Het toverwoord is inweken. En veel geduld. Wat denk ik wel scheelde is dat ik steeds al een tree vooruit werkte, dus terwijl ik op de ene tree losging met de verfkrabber, liet ik de volgende alvast inweken.
laat je weten hoe ze over 2 maanden zijn?