Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Zsazsa_ schreef:gohya schreef:Dit is dat ongeluk wat ik bedoelde.
http://www.ad.nl/bizar/brit-onthoofd-bi ... ~aee009fc/
Hier dacht ik gelijk aan!
@_Zsazsa_ de onze is ook van 2010.
Uugh wat een eng ongeluk zeg. Maar die meneer had op dat moment een storing in de CC dus technisch. De remmen van een auto zitten gekoppeld aan de remleidingen. Als daar iets mis mee is doen je remmen het daarna ook niet meer. Dus niet alleen tijdelijk niet.. Een BMW uit 2010 is geen oude auto en zou ook echt niet zoveel mankementen mogen hebben. Misschien eens langs een bmw dealer rijden? Er is volgens mij geen enkele verklaring dan dat je toch per ongeluk je gas in hebt getrapt. Ze zitten erg dicht op elkaar bij deze auto en als ie ineens snoeihard achteruit schiet terwijl jij denkt dat je rem in hebt maar dat toch niet zo is dan doe je natuurlijk ook niks anders dan proberen te remmen. Ik kan het me namelijk best indenken, als ik hele hoge hakken aanheb en dus minder gevoel in mijn voeten heb dan stap ik er ook wel eens in het midden op. Ze hadden die pedalen van mij best wat verder uit elkaar mogen doen.
little_birdy schreef:Als je met een automaat achteruit rijd heb je altijd je voet al op het rempedaal omdat ze uit zichzelf rijden dus dat gaat in dit geval echt niet op ook al kan het wel
gohya schreef:little_birdy schreef:Als je met een automaat achteruit rijd heb je altijd je voet al op het rempedaal omdat ze uit zichzelf rijden dus dat gaat in dit geval echt niet op ook al kan het wel
Klopt,de voet stond idd. al óp het rempedaal.je hoeft immers nog geen gas te geven en alleen zorgen dat je op tijd kunt remmen als er iets of iemand achter je auto opduikt. Gas geven doe je dan pas als je weg rijd.
Daarbij als je zachtjes weg rijd uit het parkeervak,waarom zou je vol op de rem moeten? en dat je dan per ongeluk vol gas geeft.Als je niet vol op de rem hoeft,kan je ook nooit vol op het gaspedaal drukken.Er is immers geen reden voor.
jeetje Seven dat jij nog in die auto verder durfde te rijden na de eerste keer.Ik was er echt niet meer ingestapt.
gohya schreef:Daarbij als je zachtjes weg rijd uit het parkeervak,waarom zou je vol op de rem moeten? en dat je dan per ongeluk vol gas geeft.Als je niet vol op de rem hoeft,kan je ook nooit vol op het gaspedaal drukken.Er is immers geen reden voor.
), maar zoals ik al zei, klinkt het alsof er bij jullie iets met de auto aan de hand was. Ik hoop dat de garage kan achterhalen wat het probleem is!

Loonwerker schreef:_Zsazsa_ schreef:Ja Maar je remmen hebben niks met de computer te maken. Dus technische storing heeft geen effect op de remmen. Hoogstens als hij afslaat dat Hij niet hydraulisch meer remt en jij dus dieper de rem in moet trappen.. omdat hij niet ondersteund word door de hydraulica.
Dat klopt, maar als de motor vol gas draait levert de auto veel vermogen. De auto drukt dan door de rem heen.
Als het geen ongeluk is, denk dat het hier gaat om een kapotte kabelboom of iets dergelijks. Als de brandstofpomp door kortsluiting aangestuurd wordt, gaat de motor harder lopen. In combinatie met een automaat kun je er dan niet veel meer aan houden, tenzij je de keuzehendel in neutraal zet.
Dit zou ook al die andere elektrische storingen verklaren.
_Zsazsa_ schreef:Ik heb trouwens wel ooit gehad dat mijn voetenmat dubbel was gaan zitten onder mijn gaspedaal, die had ik te ver door geduwd blijkbaar. Mijn auto bleef dus als een malle doorgassen. Zat die mat dus tussen de randjes van de gaspedaal waardoor die vast bleef zitten als ik gas gaf. Misschien dat zoiets ook nog kan.. maar dan met de rempedaal. De mannen hier zijn nog steeds aan het bedenken wat het zou kunnen zijn maar niemand die het durft te zeggen.
gohya schreef:Maandag bellen we de garage en laten de auto nakijken
).