Cruise Control auto ook in achteruit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 16:16

Wat ik zo vreemd vind is dat ze zeggen dat het geen zelfmoord was, terwijl hij op basis van zijn beschrijving zowel een mechanisch, als een electrisch probleem gehad zou moeten hebben, maar dat ze geen bewijs hebben gevonden dat er iets aan de auto mankeerde. Hoe kan dat dan? Als het geen zelfmoord was, dan ligt het toch aan de auto? Die dispatcher zei ook dat ze iets hoorde klikken dat klonk alsof hij probeerde de auto uit te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 16:31

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-23 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 16:55

Mijn auto was/is ook een automaat en tóch trapte ik op het verkeerde pedaal. Ik reed niet hard (naderde een stopbord) en wilde alleen afremmen op de auto voor me, maar doordat ik lichtjes op het gas drukte ging ik juist net iets sneller en trapte ik uit schrik direct de rem het gas nog even flink in.

Daarmee wil ik niet zeggen dat dat hier ook het geval was trouwens, maar het kán zeker gebeuren, ook als je een automaat rijdt.

little_birdy

Re: Cruise Control auto ook in achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 16:56

Als je met een automaat achteruit rijd heb je altijd je voet al op het rempedaal omdat ze uit zichzelf rijden dus dat gaat in dit geval echt niet op ook al kan het wel

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 16:58

_Zsazsa_ schreef:
gohya schreef:
Dit is dat ongeluk wat ik bedoelde.
http://www.ad.nl/bizar/brit-onthoofd-bi ... ~aee009fc/

Hier dacht ik gelijk aan!

@_Zsazsa_ de onze is ook van 2010.

Uugh wat een eng ongeluk zeg. Maar die meneer had op dat moment een storing in de CC dus technisch. De remmen van een auto zitten gekoppeld aan de remleidingen. Als daar iets mis mee is doen je remmen het daarna ook niet meer. Dus niet alleen tijdelijk niet.. Een BMW uit 2010 is geen oude auto en zou ook echt niet zoveel mankementen mogen hebben. Misschien eens langs een bmw dealer rijden? Er is volgens mij geen enkele verklaring dan dat je toch per ongeluk je gas in hebt getrapt. Ze zitten erg dicht op elkaar bij deze auto en als ie ineens snoeihard achteruit schiet terwijl jij denkt dat je rem in hebt maar dat toch niet zo is dan doe je natuurlijk ook niks anders dan proberen te remmen. Ik kan het me namelijk best indenken, als ik hele hoge hakken aanheb en dus minder gevoel in mijn voeten heb dan stap ik er ook wel eens in het midden op. Ze hadden die pedalen van mij best wat verder uit elkaar mogen doen.

Misschien ook de andere reacties even lezen? Daar staat namelijk meermaals genoemd wat de verklaring kan zijn.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 16:58

Bah wat moet je geschrokken zijn.

Ik herken het wel enkel had ik het in de vooruit met een oudere golf 3. Ik reed vanuit de snelweg en dus 130 de afrit op nu liet ik hem altijd uit vieren dus dat deed ik nu ook gewoon. Alleen bijna bij de rotonde gaf de auto zelf gas en niet zo'n klein beetje ook, het enige wat ik kon bedenken was remmen en op hoop van zegen de rotonde over. Gierende banden en auto die ondanks het volle remmen nog met 50 km per uur over de rotonde knalde. Ik had pas 3 maand m'n rijbewijs en wist gewoon ook niet hoe te reageren. Naar enkele meters naar de rotonde leek de auto weer normaal te reageren en dus maar gewoon doorgereden ik was gelukkig toch bijna thuis helaas ging dat niet zo als gehoopt want in de 30 km zone bij ons in het dorp nog geen 300m verder gaf hij weer vol gas alsof de cc ineens aansloeg op de 130 en ging dus weer ongecontroleerd binnen enkele seconden volgas. Weer stond ik volledig op de rem dit remde hem gelukkig af maar langzamer dan 50 km per uur kreeg ik hem niet ookal stond ik letterlijk met 2 voeten op de rem. Heb uit nood alles geprobeerd en gelukkig viel hij uit daarna ben ik niet meer verder gereden, moet zeggen ik vond het rijden in die auto daarna doodeng het vertrouwen was weg. Hij is volledig nagekeken maar niemand had direct een verklaring op een evt storing die ze niet konden vinden na.
Brr als ik eraan terug denk word ik alweer paniekerig, hopelijk vinden ze in jou auto wel waar het aan heeft gelegen en komt je vertrouwen weer terug in de of een auto.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 17:05

little_birdy schreef:
Als je met een automaat achteruit rijd heb je altijd je voet al op het rempedaal omdat ze uit zichzelf rijden dus dat gaat in dit geval echt niet op ook al kan het wel

Klopt,de voet stond idd. al óp het rempedaal.je hoeft immers nog geen gas te geven en alleen zorgen dat je op tijd kunt remmen als er iets of iemand achter je auto opduikt. Gas geven doe je dan pas als je weg rijd.
Daarbij als je zachtjes weg rijd uit het parkeervak,waarom zou je vol op de rem moeten? en dat je dan per ongeluk vol gas geeft.Als je niet vol op de rem hoeft,kan je ook nooit vol op het gaspedaal drukken.Er is immers geen reden voor.

jeetje Seven dat jij nog in die auto verder durfde te rijden na de eerste keer.Ik was er echt niet meer ingestapt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:17

Ik dacht dat het aan mij lag hoe naïef en wou toch wel graag naar huis dus dacht gewoon gaan. De tweede keer ben ik d'r niet meer ingestapt mijn vertrouwen had toch een fikse deuk gekregen.
Nu 4 jaar later gelukkig geen last meer van.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:28

gohya schreef:
little_birdy schreef:

Klopt,de voet stond idd. al óp het rempedaal.je hoeft immers nog geen gas te geven en alleen zorgen dat je op tijd kunt remmen als er iets of iemand achter je auto opduikt. Gas geven doe je dan pas als je weg rijd.
Daarbij als je zachtjes weg rijd uit het parkeervak,waarom zou je vol op de rem moeten? en dat je dan per ongeluk vol gas geeft.Als je niet vol op de rem hoeft,kan je ook nooit vol op het gaspedaal drukken.Er is immers geen reden voor.

jeetje Seven dat jij nog in die auto verder durfde te rijden na de eerste keer.Ik was er echt niet meer ingestapt.

even nieuwsgierig, reed jij vaak in deze auto/ben je gewend aan automaat? een automaat kan echt weg stuiven zodra je de rem los doet, die heeft een enorme drang om vooruit te gaan. dus misschien voelde het loslaten van de rem als weg schieten ? waarna je voet het verkeerd pedaal vond?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:31

gohya schreef:

Stel, je zet de auto aan en ipv je voet alvast op de rem te zetten zoals normaal, zet je hem ongemerkt op het gas. Je begint achteruit te rollen en zodra je even licht af wil remmen ga je juist net iets sneller, dus je drukt automatisch het pedaal iets dieper in, maar des te meer je probeert te remmen, des te sneller gaat de auto, zodat je razendsnel ineens vol op "de rem" staat.

Geloof me, het kan echt gebeuren (daar ben ik het bewijs van :+), maar zoals ik al zei, klinkt het alsof er bij jullie iets met de auto aan de hand was. Ik hoop dat de garage kan achterhalen wat het probleem is!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:39

@GDG er is nog steeds geen logische verklaring genoemd hoor?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 18:02

unihorses Ik rijd zelf niet in deze auto,heb geen rijbewijs,ik zat er naast en zag wat er gebeurde.
Ik weet dat deze auto weg stuift als je het gaspedaal maar iets intrapt.
Maar zoals onze auto gister wegstoof,was echt niet normaal meer,zo ongeloofelijk hard,dat het leek [of echt was? geen idee] dat de auto aan 1 kant iets omhoog kwam,zó hard ging die.Ik was zó bang dat de auto op zijn kant zou vallen! Ik werd zelf naar links gedrukt in me stoel. Je kan je niet voorstellen hóe hard die ging binnen 10 seconden.Het ging echt zó snel.
Ik denk echt nog steeds aan een mankement,vooral ook omdat er meerdere vreemde dingen gebeurt zijn.

Weet je,als ik dit verhaal van een ander zou horen,zou ik ook echt denken: die heeft vast per ongeluk het gas pedaal in gedrukt i.p.v. de rem.

Zo stonden we en de andere auto's.[let niet op het tekenen zelf] :o
Afbeelding
Waar we tot stilstand kwamen was de Fiat Panda die tegen een boom werd gedrukt.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:21

Loonwerker schreef:
_Zsazsa_ schreef:
Ja Maar je remmen hebben niks met de computer te maken. Dus technische storing heeft geen effect op de remmen. Hoogstens als hij afslaat dat Hij niet hydraulisch meer remt en jij dus dieper de rem in moet trappen.. omdat hij niet ondersteund word door de hydraulica.

Dat klopt, maar als de motor vol gas draait levert de auto veel vermogen. De auto drukt dan door de rem heen.

Als het geen ongeluk is, denk dat het hier gaat om een kapotte kabelboom of iets dergelijks. Als de brandstofpomp door kortsluiting aangestuurd wordt, gaat de motor harder lopen. In combinatie met een automaat kun je er dan niet veel meer aan houden, tenzij je de keuzehendel in neutraal zet.
Dit zou ook al die andere elektrische storingen verklaren.

Remmen hebben wel degelijk wat met het motormanagementsysteem te maken. Wat te denken van de esp en abs? Ook ik denk dat er ergens in een kabelboom een kortsluiting zit.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:23

Dan nog kun je altijd remmen. Anders zou je een auto toch ook niet kunnen slepen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:23

Mijn moeder heeft een gelijkaardig probleem ooit gehad op de snelweg (in z'n vooruit) omdat er olie of brandstof lekte. (hoe het verhaal exact zat weet ik niet meer kan het wel eens vragen) waardoor de motor dus zonder dat zij gas gaf brandstof kreeg alsof er wel gas gegeven werden dus steeds harder ging. Zij heeft ook hopeloos zitten remmen maar dat hielp allemaal niks. Ontkoppeling deed ook allemaal niks. Na X aantal km heeft ze de motor af gezet en richting pechstrook gestuurd en toen kon ze remmen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:25

Sjeez, dat is echt mijn grootste nachtmerrie, een auto die niet meer reageerd %)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:30

Zit dat artikel van die Ghandi te lezen, hij was onthoofd, het lijkt me logisch dat hij overleden is aan zijn verwondingen... :=

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:30

Ik heb trouwens wel ooit gehad dat mijn voetenmat dubbel was gaan zitten onder mijn gaspedaal, die had ik te ver door geduwd blijkbaar. Mijn auto bleef dus als een malle doorgassen. Zat die mat dus tussen de randjes van de gaspedaal waardoor die vast bleef zitten als ik gas gaf. Misschien dat zoiets ook nog kan.. maar dan met de rempedaal. De mannen hier zijn nog steeds aan het bedenken wat het zou kunnen zijn maar niemand die het durft te zeggen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:40

Een bmw uit 2010...als dat een technische storing is geweest is dat eenvoudig door de garage uit te lezen in de computer lijkt me.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:46

Alsof elke storing zo goed uit te lezen is.
Bij mijn bmw weet niemand waarom een bepaald storingslampje brand.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:48

Zeker niet bij een BMW die al eerder nutteloze storingslampjes heeft laten branden... :=

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:49

oji schreef:
Een bmw uit 2010...als dat een technische storing is geweest is dat eenvoudig door de garage uit te lezen in de computer lijkt me.

Dan moet hij het wel als fout zien ;)
En niet zeggen (bijvoorbeeld) er werd gas gegeven en toen was er een botsing (en dan uiteraard in z'n eigen termen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:49

_Zsazsa_ schreef:
Ik heb trouwens wel ooit gehad dat mijn voetenmat dubbel was gaan zitten onder mijn gaspedaal, die had ik te ver door geduwd blijkbaar. Mijn auto bleef dus als een malle doorgassen. Zat die mat dus tussen de randjes van de gaspedaal waardoor die vast bleef zitten als ik gas gaf. Misschien dat zoiets ook nog kan.. maar dan met de rempedaal. De mannen hier zijn nog steeds aan het bedenken wat het zou kunnen zijn maar niemand die het durft te zeggen.

Dit is mij ook wel eens overkomen. Knoop waar hij normaliter in vast zou zitten was kapot... Heb als een gek op het gaspedaal geschopt zodat die los zou komen (ging een tunnel in). Dat werkte gelukkig. Rijd in die auto alleen nog maar nadat ik het matje heb verwijderd...

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:23

gohya schreef:
Maandag bellen we de garage en laten de auto nakijken

Eerst wachten tot de verzekering contact met jullie opneemt !!!

De auto is a) stuk en b) totaal onbetrouwbaar dus of de garage er nu maandag naar kijkt of woensdag of de week erop, ermee rijden kun en wil je toch niet lijkt mij.

Ik weet niet hoe de BMW verzekerd is, maar de schade aan de andere auto's valt onder het WA gedeelte en elke auto is verplicht verzekerd tegen schade aan derden (uitgezonderd $#! die onverzekerd rondrijdt maar daar gaan we maar niet van uit ;) ).

Succes met de afhandeling. Hopelijk heeft de eigenaar een goede juridische bijstand en lukt het hem/haar ook om die aan het werk te zetten. Want verzekeraars zijn boeven, die laten je met lege handen staan als ze maar even de kans krijgen :(

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:52

Even voor de mensen die zeggen dat het onmogelijk is om het gaspedaal per ongeluk in te duwen,... Ik werk in een wasstraat en echt, je wilt het niet weten hoeveel mensen hem in nog in de D hebben staan, schrikken en om te remmen nog ff op de gas duwen. En er zijn genoeg filmpjes te vinden waar ze met volle gas de hele straat door knallen. Ook gebeurt het vaak dat als de auto in de N/vrij staat en er vol gas wordt gegeven halverwege.

Autorijden is voor vele een automatisme. Ik heb het zelf ook al voor gehad met een automaat, lekker rustig aan het rijden op een landweg en ineens helemaal in de knoop met rem en gas. Mijn hart ging knoerthard en was aan het bibberen maar de fout lag toch echt bij mijn eigen voeten!
Anyhow, als je auto echt zoveel storingen geeft zou ik er gewoon niet meer de baan mee opgaan.