Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:12

Dat lijkt me heerlijk zeg DanielleB! Wij hebben ook een starterslening, dan gaat er sowieso meer tijd overheen, maar in principe zijn we al sinds eind november in de weer.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 18:19

Ben toch blij dat je dat niet hebt met huurhuis, donderdag bericht dat ik in aanmerking kwam, vrijdag papieren inleveren, zaterdag bekijken, maandag ja zeggen, vandaag huur betaald en huurcontract binnen.

Als ik zie wat een kennis allemaal moest doen voor hypotheek wat voor papieren er allemaal bij moesten die ze niet meer hadden, dan ben je met huurwoning er sneller.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:24

Wij verhuizen normaal binnenkort ook. Van een huurhuis met heel wat mankementen naar een koophuis inclusief loods en weiland voor de paardjes :-D!
We gaan donderdag de compromis gaan tekenen als er niets meer tussen komt. We hopen dan op maximum 3 maand eer alles rond is qua lening en dergelijke...
We wonen wel al samen, maar ons eerste eigen huis dus ik vind het allemaal wel spannend :-D!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:14

Wat tof Amyke! Heerlijk, zometeen dan dus de paarden aan huis?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:33

Leuk topic! Kwam het ineens tegen :)

Wij verhuizen ook binnenkort. Van een 4 kamer appartement in Twente naar een hoekhuis met 5 slaapkamers en grote tuin in de randstad.
Helaas net ons oude huis helemaal opgeknapt en er is ook nog super veel werk te doen in het nieuwe huis. 2 huizen achter elkaar opknappen dus.

We hebben wel even de tijd, 8 februari krijgen we de sleutel van het nieuwe huis, 1 maart moeten we hier eruit.

Beetje slechte timing want mijn vriend en ik hebben nu 2 weken vakantie en moeten net weer werken als we de sleutel krijgen. Maar het is niet anders. We beginnen nu maar zoveel mogelijk met alles inpakken in het oude huis, de tijd die we dan straks overhouden kunnen we dan volledig in het nieuwe huis besteden.

Zijn er hier meer mensen die veel verder weg gaan wonen?
Wij zitten ook nog met nieuw werk zoeken, paarden verhuizen etc.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 05:52

Van waar dan keuze voor de randstad? Dacht eerst misschien makkelijker met je werk maar lees dat je dan juist nieuw werk moet zoeken.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:17

Nachtlampje schreef:
Dat lijkt me heerlijk zeg DanielleB! Wij hebben ook een starterslening, dan gaat er sowieso meer tijd overheen, maar in principe zijn we al sinds eind november in de weer.

Ah vandaar! Nee ik heb inderdaad geen startslening en bij de rabo gaven ze garantie binnen een week een hypotheek, aangezien ik alles snel wou regelen, daar gedaan. Denk dat ik midden oktober de eerste bezichting heb gedaan en paar week daarna was alles rond.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:57

Ik ben blij dat wij 1 dorp van de paarden verhuizen dus die kunnen blijven staan. Ik vind het alleen lastig met de katten om te verhuizen..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:55

Wij gaan aanstaande zaterdag verhuizen. De afgelopen jaren hebben we in een huurhuis gewoond en we hebben nu een huis gekocht 300m verderop. Zijn al sinds de kerst aan het klussen (eerst alleen boven omdat de vorige eigenaren er nog woonden) en zijn gelukkig zo goed als klaar. Alleen het stukwerk droogt niet -O-

Onze meubels en dozen worden verhuisd door de verhuizer en verder hebben we heel veel familie en vrienden die komen helpen, vooral om de meubels even goed schoon te maken (kasten bijvoorbeeld aan de achterkant).

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:06

Nachtlampje schreef:

Inderdaad. Ze staan nu op een weiland achter mijn ouders wat ook wel makkelijk is als ik niet kan gaan. Maar binnenkort staan ze bij mij thuis op 30m van mijn living en slaapkamer :-D! Het is een luxe, maar mijn vriend en ik hebben ervoor gekozen om te investeren in een iets duurder huis,maar dat we dan de paardjes bij ons hebben.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:33

amyke schreef:
Nachtlampje schreef:

Inderdaad. Ze staan nu op een weiland achter mijn ouders wat ook wel makkelijk is als ik niet kan gaan. Maar binnenkort staan ze bij mij thuis op 30m van mijn living en slaapkamer :-D! Het is een luxe, maar mijn vriend en ik hebben ervoor gekozen om te investeren in een iets duurder huis,maar dat we dan de paardjes bij ons hebben.

Heerlijk <3

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:16

Wij verhuizen zaterdag van een klein huurhuisje met 1 slaapkamer naar een grote tussenwoning met 3 slaapkamers. Wat een verademing! :D

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:21

SandravdB schreef:
Van waar dan keuze voor de randstad? Dacht eerst misschien makkelijker met je werk maar lees dat je dan juist nieuw werk moet zoeken.

Mijn vriend en ik komen daar allebei vandaan dus we wilden graag dichterbij vrienden etc gaan wonen. Verder hebben we momenteel wel werk, maar niet iets wat we echt willen of aansluit bij opleiding. Dus we hopen ook op betere baankansen.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 14:40

Hoeveel spullen kan een mens verzamelen. Dacht dat ik al best veel weg gedaan had en zit nu alweer bijna op 50 dozen vol en dan is nog niet eens alles ingepakt. Gisteren de raamzetter voor een ruitje wat bij deze woning nog stuk was. Balen want dat komt voor eigen kosten want bleek geen glasverzekering op dit pand wat dus niet meegedeeld is toen ik het ging huren en waarvan ook niets te vinden is in huurcontract.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:47

50! :wow:

Ik ga langzaam ook in proberen te pakken, ben benieuwd op hoeveel dozen wij komen :))

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:23

Hier gaan de dozen ook al hard... Ik heb ook veel meer dan verwacht. Denk je even een kastje leeg te pakken heb je al 3 a 4 dozen vol :+

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 22:27

Vraag me af hoeveel dozen er in me opel corsa passen tegelijk, wil eigenlijk losse spul overhebben voordat de meubels over gaan wegens tijdsnood op verhuisdag doordat je maar tot elf uur hier voor deur mag parkeren

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 08:41

Al onze dozen zijn verhuisd en wij hadden er rond de 70....

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:13

Die dozen gaan hard he?
Wij hebben er nu 37 en ook al heel veel weggebracht naar het oud vuil, maar het blijft vol staan hier. We hebben nog geen enkele volledig lege kast.

Stoppen jullie alles gewoon in dozen of proberen jullie ook zoveel mogelijk op te ruimen, te sorteren en weg te gooien?

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:42

Leuk topic!

Mijn vriend en ik krijgen 31 maart de sleutel van onze woning! Eigenlijk niet echt een verhuizing te noemen maar zo voelt het wel een beetje ;)

Ben al eens eerder het huis uit geweest maar toch weer terug gegaan naar mijn ouders. En nu ga ik het nest toch maar weer verlaten!

Waarschijnlijk zal ik een stuk minder dozen hebben aangezien er vrij weinig mee gaat.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 12:46

_suus19_ schreef:
Die dozen gaan hard he?
Wij hebben er nu 37 en ook al heel veel weggebracht naar het oud vuil, maar het blijft vol staan hier. We hebben nog geen enkele volledig lege kast.

Stoppen jullie alles gewoon in dozen of proberen jullie ook zoveel mogelijk op te ruimen, te sorteren en weg te gooien?

Dat heb ik tijd geleden al gedaan dus had niet gedacht dat ik zoveel dozen vol zou krijgen.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:15

Wat een ongelooflijke troep he! Ben een half jaar geleden nog verhuisd,maar inmiddels al weer super veel troep rijker :=

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:21

Ook ik ga binnenkort verhuizen. Krijg volgende week de sleutel van mijn huur appartementje. Heb heel veel zin om hier lekker mijn eigen plekje van te maken. Afgelopen zomer is mijn relatie na 8 jaar beëindigd en woon sindsdien weer bij mijn ouders. Niks mis mee, maar heb gewoon heel veel zin in een huisje voor mezelf. Heb eigenlijk nog nooit helemaal alleen gewoond, Ben vanuit mn ouderlijk huis eerst samen met een vriendin gaan wonen en daarna bij ex ingetrokken. Heb nu vooral zin om lekker mijn eigen spulletjes te kopen en er echt mijn huisje van te maken.

Voordeel is wel dat al mijn spullen nog in dozen zit van na de break-up, dus dat hoef ik nu niet meer te doen haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:22

Ik ga rond 1 mei het huis uit!
Samenwonen met vriendje lief :).

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:43

Ja ook ik ga binnenkort verhuizen :)
Wij vinden na anderhalf jaar wel dat we samen een plekje kunnen gaan delen :+:

Mijn vriend heeft een koopwoning, maar de woning is te klein voor ons drieen.
Zelf heb ik een huurwoning, dus zo opzegbaar _/-\o_

De koopwoning houden we aan en gaan we verhuren.
Zelf gaan we in de woonboerderij van de familie wonen die vanaf maart leeg komt te staan.
Hier gaan we lekker sparen dat we samen een huis kunnen kopen

Ik ben nu al een beetje bezig met spullen uitzoeken en verkopen/weg gooien/ weg geven.
En ook koop ik al spullen, heb al een nieuwe bank gekocht en een nieuw bed voor mijn zoontje.
Laatst was de muurverf in de aanbieding en gelijk 2 emmers gehaald.
Zit ook al wat te kijken naar betaalbaar laminaat :+

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, we leven er echt naar toe <3