riegje schreef:Ik heb niet het topic doorgelezen, Maar wij hebben een poos ons huis verhuurd.
En er komen heel veel mensen af op een advertentie, maar daar zit ook heel veel ''zooi'' tussen.
De mensen die niet terecht kunnen op de sociale huurmarkt gaan particulier zoeken en dit zijn niet altijd de brave en nette mensen. zeg maar.
Check iedereen zeer grondig, of laat het extern doen. Niets zonder contract doen, want niet is wat het lijkt. Je kan er een hoop ellende mee hebben, Na alle waarschuwingen gegeven te hebben. zou ik wel zeggen dat wij er geen spijt van hebben gehad om te verhuren. t was een leuke spaarpot!
Hier even het bewijs van de uitzondering op bovenstaande.. mijn vriend heeft een fijne baan maar ik ben dus student. Voor woningnet moeten we minimaal 7/8 jaar ingeschreven en makelaars hebben een inkomenseis waar wij niet aan konden voldoen. Even ter schets; ik liep 5 maanden stage dus werkte er niet naast op dat moment. En stufi (sowieso 500,- pm) telt dan ook niet mee net zoals eerdere loonstrookjes helaas.
Dan val je er net buiten. Wij moesten wel particulier. En geloof me denk dat wij super huurders zijn. Huis is netjes, zelfs verbeterd.
Helaas zitten wij met de keerzijde, onze huurbazen hebben ons altijd dwars gezeten, zoals geen verwarming in de winter, vocht en schimmel in huis etc etc. Gelukkig gaan we nu wel verhuizen juist vanwege die huurbaas en het op onze tenen lopen.
Wij hebben ook onze families altijd garant gehad, overigens nooit nodig geweest omdat we het allemaal prima konden betalen.
Dus er zijn zeker huurders die juist je woning beter maken dan het voorheen was en die netjes de huur betalen
risicos kun je al uitsluiten door inderdaad wat achtergrond informatie op te zoeken.