Ervaringen Suzuki Alto 1.1 GLS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:00

Marsu schreef:
Die van mij is 14,5 jaar oud en afgezien van wat kleine dingetjes nooit grote drama's gehad. Gewoon een simpel betrouwbaar autootje.

Qua rijden op de snelweg. Op een 120km weg is het wel intensief rijden. Het is beweeglijker dan als je met een grotere auto rijdt. Verder merk is dat je door het lage gewicht ook wat last kunt hebben van sterke wind.

Ik ben er meerdere keren mee naar Duitsland gereden, allemaal geen probleem. Maar harder dan 130 zit er echt niet in. Uiteraard heb ik het hier over het oude model.

Die van mij is van 2005 en die trekt 140 ook nog prima hoor!
140 op de teller van de auto dan hè, geen idee of dat ook daadwerkelijke snelheid is.

Maar TS ik zou zeggen: ga gewoon eens in (een van) de autootjes die je op het oog hebt rijden en ervaar zelf wat je er van vindt!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:07

AnneJ1995 schreef:
Die van mij is van 2005 en die trekt 140 ook nog prima hoor!
140 op de teller van de auto dan hè, geen idee of dat ook daadwerkelijke snelheid is.

Maar TS ik zou zeggen: ga gewoon eens in (een van) de autootjes die je op het oog hebt rijden en ervaar zelf wat je er van vindt!

Dan zit je op 135 echte snelheid.

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:15

Kijk bij de Aygo goed op lekkages. Deze willen nog wel eens lekken. Als ik het goed zeg bij het reservewiel in de kofferbak, als je daar water in ziet liggen zou ik hem laten staan.

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5042738,5047828

Wat dat betreft zou ik even doorsparen voor een nieuw model Suzuki Alto. Net wat meer auto vind ik persoonlijk.

Wij hebben thuis 2 Suzuki Alto's gehad, een model voor de Alto waar jij naar kijkt en het nieuwste model ( Niet de Celerio ) Zeer tevreden over! Weet niet wat je budget is maar er staan 3 nieuwste model Altoo'tjes op Marktplaats voor €3.250,-

Ik rijdt 1 dag per week 300 KM snelweg met m'n Alto en doet dat prima. Ook gerust 140 km/h en is dan nog redelijk stil. Top wat ik heb gehaald is 160 km/h, maar of je dat moet willen is vraag 2. Het is en blijft natuurlijk een kleine auto. Je moet natuurlijk niet verwachten dat het een super luxe, stille & snelle auto is, maar dat compenseert als je kijkt naar de wegenbelasting, het verbruik (40€ volle tank 500KM rijden) en verzekering kost ook geen drol. Soms kijk ik wel eens naar een grotere auto, maar als ik dan uitreken wat het me per maand allemaal gaat kosten ben ik heel blij met m'n Altoo'tje die altijd start en me overal heen brengt! <3 :Y)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:42

Ik rijd sinds februari een Alto uit 2003, net als voor jou is dit mijn eerste autotje.

Ik vind het een ideaal koekblik! Woon in Zeeland, en ja, als het hier wat harder waait dan in de rest van het land, dan merk je dat. Voordeel is dat de auto super smal is, dus je kunt een beetje wiebelen voor je op de andere rijstrook zit ;)

Ik heb er nu 14.000 km mee gereden, rijd er altijd wel 1-19 mee, soms meer kms (heb een tijdje alleen 80-wegen gereden, was mijn route naar stage).

Vriend van mij die een Suzuki garage heeft, zegt dat alto's echt eeuwig blijven rijden. Conteroleer even de kms TOV de distributie-riem, de accu kan even dingetje zijn en de bougies gaan soms kapot. Distributieriem is een behoorlijke kostenpost, accu en bougies zijn volgens hem niet duur te vervangen.

Nog een tipje: mijn Alto is een 5-deurs. Misschien heb je dat niet nodig (ik niet), maar het is zooi comfortabel, die 2 extra deurtjes :)

khirshanta

Re: Ervaringen Suzuki Alto 1.1 GLS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:57

Let op: aygo's zijn 3 cilinders, dat loopt (vind ik) niet zo fijn. Meer geluid (al mijn aygo's waren net traktoren) trekt niet zo op ook. Qua zuinigheid maakte het niet uit.

Kijk inderdaad uit voor lekkages. De nieuwere modellen hebben er minder last van, maar als je extra afdichting ziet bij het achterlicht- weet je dat die het had en dat het verholpen zou moeten zijn.

Ik heb verder met Aygos alleen pech gehad (eerste was mee gefraudeerd, tweede is een aantal keer de garage in geweest). Gezien de vele positieve ervaringen die anderen hebben, hou ik het bij mij op domme pech

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 00:03

Fifo schreef:
Kijk bij de Aygo goed op lekkages. Deze willen nog wel eens lekken. Als ik het goed zeg bij het reservewiel in de kofferbak, als je daar water in ziet liggen zou ik hem laten staan.

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5042738,5047828

Wat dat betreft zou ik even doorsparen voor een nieuw model Suzuki Alto. Net wat meer auto vind ik persoonlijk.

Wij hebben thuis 2 Suzuki Alto's gehad, een model voor de Alto waar jij naar kijkt en het nieuwste model ( Niet de Celerio ) Zeer tevreden over! Weet niet wat je budget is maar er staan 3 nieuwste model Altoo'tjes op Marktplaats voor €3.250,-

Ik rijdt 1 dag per week 300 KM snelweg met m'n Alto en doet dat prima. Ook gerust 140 km/h en is dan nog redelijk stil. Top wat ik heb gehaald is 160 km/h, maar of je dat moet willen is vraag 2. Het is en blijft natuurlijk een kleine auto. Je moet natuurlijk niet verwachten dat het een super luxe, stille & snelle auto is, maar dat compenseert als je kijkt naar de wegenbelasting, het verbruik (40€ volle tank 500KM rijden) en verzekering kost ook geen drol. Soms kijk ik wel eens naar een grotere auto, maar als ik dan uitreken wat het me per maand allemaal gaat kosten ben ik heel blij met m'n Altoo'tje die altijd start en me overal heen brengt! <3 :Y)

Bedankt voor de tip!
Suzuki zou dus blijkbaar wel een goede keuze zijn, als ik naar de ervaringen kijk. Eerst morgen dus even afwachten :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:51

Had eerst een alto uit 1998, hiervan was de wielophanging voor aardig verroest en één ophanging is zelfs afgebroken, gelukkig niet de dag ervoor dat ik op de snelweg richting Utrecht reed, maar op een binnenweg.
Verder was het een heerlijk bakkie, mijn eerste tuut! Na twee jaar ging de versnellingsbak echter rare dingen doen en was mijn vertrouwen gelijk naar het vriespunt gedaald.
Gekeken voor een nieuw bakkie, wilde eigenlijk weer een alto! Heb toen een simpele versie gevonden (geen centrale deurvergrendeling, airco of elektrische ramen. Er zat zelfs geen radio in) van 2010, vijfdeurs. Ben nog steeds erg blij met mijn zilvergrijze race monster.
Snelheid maken voor invoegen, tja, even over nadenken. Gewoon iets langer doorrijden in lagere versnelling (dus niet te snel doorschakelen op dat moment) en het gaat prima!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:41

Danseresje benoemt precies datgene dat ik ben vergeten te vermelden in mijn post.

Qua snelheid maken om te kunnen invoegen moet je je gewoon niet aan je rijlessen houden. Als je braaf bij 2100 toeren overschakelt zoals ze je tegenwoordig leren, dan kom je in sommige gevallen maar met 80/90kmh de snelweg op. Als je gewoon doortrapt naar 4000/4500 toeren in zijn 3 en 4, dan is het allemaal geen probleem en kun je zelfs bij korte stroken invoegen met 110/120.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:16

mirriezz schreef:
Danseresje benoemt precies datgene dat ik ben vergeten te vermelden in mijn post.

Qua snelheid maken om te kunnen invoegen moet je je gewoon niet aan je rijlessen houden. Als je braaf bij 2100 toeren overschakelt zoals ze je tegenwoordig leren, dan kom je in sommige gevallen maar met 80/90kmh de snelweg op. Als je gewoon doortrapt naar 4000/4500 toeren in zijn 3 en 4, dan is het allemaal geen probleem en kun je zelfs bij korte stroken invoegen met 110/120.

En dan heb ik een variant zonder toerenteller _O-
Doe alles gewoon op gevoel en gehoor, behalve dus snelheid maken! Als ik op snelweg achter vrachtwagen terecht kom, dan schakel ik ook terug naar vierde versnelling, zodat ik vermogen heb om snelheid te maken als er een gaatje is wat ik wil pakken. Werkt echt prima!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:14

mirriezz schreef:
Ik rijd sinds februari een Alto uit 2003, net als voor jou is dit mijn eerste autotje.

Ik vind het een ideaal koekblik! Woon in Zeeland, en ja, als het hier wat harder waait dan in de rest van het land, dan merk je dat. Voordeel is dat de auto super smal is, dus je kunt een beetje wiebelen voor je op de andere rijstrook zit ;)

Ik heb er nu 14.000 km mee gereden, rijd er altijd wel 1-19 mee, soms meer kms (heb een tijdje alleen 80-wegen gereden, was mijn route naar stage).

Vriend van mij die een Suzuki garage heeft, zegt dat alto's echt eeuwig blijven rijden. Conteroleer even de kms TOV de distributie-riem, de accu kan even dingetje zijn en de bougies gaan soms kapot. Distributieriem is een behoorlijke kostenpost, accu en bougies zijn volgens hem niet duur te vervangen.

Nog een tipje: mijn Alto is een 5-deurs. Misschien heb je dat niet nodig (ik niet), maar het is zooi comfortabel, die 2 extra deurtjes :)

Distributie zit er voor 100€ in hoor.Radiateurtje ook voor rond die prijs.
Ik rij er nu 1 uit 2000, super dingetje.Kost niets in de wegenbelasting en in de verzekering.
Maar een ongeluk moet je er niet mee krijgen, 0,0 kreukelzone.
Gewoon op tijd een beurtje en je vloeistoffen in de gaten houden.
Die motortjes gaan echt lang mee.Als de rest niet doorrot kun je er gerust dik 3 ton mee rijden.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:50

Dat valt me mee ambre. Toch zou het mij hat afgelopen jaar tegengevallen zijn als ik (een van) beide zou moeten betalen. In mei moet ik voor de keuring en 90% zeker nieuwe banden... Ik heb er nu al geen zin in.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:53

Ik heb een Nissan Patrol gereden en een VW Caddy, dat is pas huilen.
In deze DinkyToy lach ik me rot.Bandjes kosten 35€ ofzo?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:56

Ik heb geen idee, maar omdat ik 500e voor de hele auto (ja, heel lief van de verkoper, bij de dealer zou hij voor 2000 gaan), is elke 100-200e best wel veel...
Ik weet dat ik niet mag klagen, zeker niet nu ik werk heb. Vorig jaar moest ik het doen op mijn stagevergoeding, en dan zijn dat soort kosten gewoon net teveel.

Zal wel eerlijk toegeven dat als er iets groters aan zou zijn, ik hem dan ook maar gewoon bij de dealer achter zou laten. Jammer dan. geen geld is geen geld en geen auto is goedkoper.

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:27

Dat hoort gewoon bij autorijden. Autorijden kost geld en goedkoper auto rijden dan met een Alto kan bijna niet. Je kunt beter investeren in een auto van 500, want dan weet je wat je ongeveer hebt. Voor 500 euro koop je vaak andermans rotzooi en een auto van 500 nieuwe bandjes geven is nog steeds goedkoper dan een andere kopen.

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 22:38

Uiteindelijk ben ik toch voor de Toyota Aygo gegaan :) qua uiterlijk vind ik hem een stuk mooier dan de Suzuki en ik kon een relatief nieuwe voor een mooie prijs kopen. Bedankt voor al jullie reacties!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:42

Prima auto! Veel plezier ermee!

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 23:30

miccamaaike schreef:
Prima auto! Veel plezier ermee!

Dankjewel!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 07:43

Veel veilige kilometers en plezier ermee!

(En onthou de tip voor het snelheid maken, deze werkt ook in die kleine autootjes)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:03

ik heb zo'n auto gehad. qua luxe niet echt maar motorisch nooit een probleem gehad en lekker vlot wagentje. Qua rijgedrag.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:31

Ik heb er twee gehad.
De eerste was een 1.1 GLS die heb ik met gladheid total loss gereden, had hem net een week of 6. Super zonde want was een fijn en erg mooi auto'tje.

De tweede was een 1.1 GL De minst luxe uitvoering. Ik heb er best lang en veel in gereden. 1 keer voor problemen mee naar de garage gemoeten.
Was na mijn middagdienst en op de snelweg begon de electronica er langzaam mee te stoppen.
Als een raket naar huis gereden want ik had geen zin om langs de snelweg te komen te staan.
De volgende ochtend zonder veel moeite gestart en naar de dichtsbijzijnde dealer/garage gereden.
Binnen 5 minuten was het euvel gevonden. Een losgeraakt draadje van de dynamo, ja dan laad de accu niet meer op... logisch dat de electronica ermee ophoud.
Was service van de zaak, dus met een kwartier stond ik buiten en kon ik weer verder.
Met dik 200.000km op de teller ingeruild.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:38

Ik heb sinds 2011 een Alto! Nieuw gekocht, kreeg na 23,500 km een kapotte motor, hadden ze nog nooit meegemaakt, kreeg daar een goede vervangende auto voor en na het plaatsen van een nieuwe motor heb ik nooit meer problemen gehad met de auto.

Ik rij 80 km per dag, 40 heen, 40 terug. En inmiddels staat de teller op 160.000
Nog steeds rijd ie elke dag prima! Geen rammelbakkie, tenzij je altijd grote auto's gewend bent zal je even moeten wennen.