Beschadigd Product Geleverd Gekregen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 16:26

Marije_jiplover schreef:
Jij hebt een deal met de keukenboer, dus die moet het oplossen.
Of hij er nu wel of niet met de leverancier uitkomt, jij hebt bij hem een keuken besteld zonder beschadigingen en die behoort hij te leveren.
Jezelf niet tussen de keukenboer en zijn leverancier laten indrukken.

Dit heb ik een beetje zelf gedaan, omdat het mij allemaal niet snel genoeg ging en de keukenboer nou ook niet echt bepaald moeite deed voor ons om dit te willen bespoedigen!

Ik ben het helemaal met jullie eens hoor. Vraag me alleen af of ik wel in mijn recht sta om dit te eisen :)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:44

Nee het is geen 5 euro waar je uitgeeft aan een keukenblad. Ik vind dat je mag verwachten dat het vervangen wordt.

bridgetF

Re: Beschadigd Product Geleverd Gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:51

Ik weet niet wat voor keukenblad het is, maar als het van hout is, geperst, fineer of opgelegd, zou ik zeker een nieuw blad eisen. Dat is namelijk met vocht over een paar jaar echt kapot of aan het los laten. Met steen is het wel iets anders, maar ik was dan ook niet met een korting akkoord gegaan, als je ooit je huis wil verkopen, kunnen mensen er over vallen. En als je er nu al niet leuk vind, is het over een poos helemaal een irritatie.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:52

Hopelijk heb je nog niets betaald! En dat zou ik in de brief ook aangeven, dat er geen cent (of slechts een deel) wordt betaald totdat eea naar tevredenheid is opgelost.

Daarnaast de kosten van die bouwer ook opnemen in je brief, evt extra kosten omdat je verlof moet opnemen of verder nog kosten moet maken. voor 7k blad Mogen ze ook nog wel je ramen komen wassen +), Dat is me nogal geen bedrag.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:57

Zoe_97 schreef:
BloemBloem schreef:
Zoe, het betreft ook geen IKEA keuken, maar al was deze daar wel gekocht, dan nog mag je toch geen beschadigd product ontvangen. (?)

nee tuurlijk niet, maar ik bedoel meer van dat bij een dure keuken de keukenboer waarschijnlijk dingen gratis zal vervangen gezien zijn goede naam eraan vast hangt, een grote keten zoals ikea zal dit minder snel doe omdat ze door 1 klant met een negatieve ervaring weinig imagoschade oplopen.

ikea is juist zeer gemakkelijk met garanties, als je ikea als voorbeeld wilt nemen.. daar worden nauwelijks vragen gesteld, je komt gewoon met een beschadigd product terug en loopt met een heel de deur weer uit ;). (op keukens geld zelfs een garantie van 25 jaar).. ken iemand die doodleuk een bureaustoel na 9 jaar gebruik onder garantie heeft omgeruild tegen een nieuwe :') ...

maar goed in dit geval gaat het dus om een net geleverde keuken.. als de reparatie niet naar tevredenheid is uitgevoerd, dan zullen ze het product mijns inziens gewoon moeten vervangen.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:42

BloemBloem schreef:
Marije_jiplover schreef:
Jij hebt een deal met de keukenboer, dus die moet het oplossen.
Of hij er nu wel of niet met de leverancier uitkomt, jij hebt bij hem een keuken besteld zonder beschadigingen en die behoort hij te leveren.
Jezelf niet tussen de keukenboer en zijn leverancier laten indrukken.

Dit heb ik een beetje zelf gedaan, omdat het mij allemaal niet snel genoeg ging en de keukenboer nou ook niet echt bepaald moeite deed voor ons om dit te willen bespoedigen!

Ik ben het helemaal met jullie eens hoor. Vraag me alleen af of ik wel in mijn recht sta om dit te eisen :)

Jij hebt iets nieuws aangeschaft, dus hebt recht op een nieuw,onbeschadigd product. Wat ook kan werken is dreigen met de kassa belbus, social-media, reviews, enzovoort.

Als je een auto koopt accepteer je toch ook geen deuk in een deur 8)7 8)7 ?

Als het een showroommodel was geweest was het natuurlijk een ander verhaal geweest, maar dat is het niet, toch?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 17:50

Nee Jooproo, het is een splinternieuwe, met deuk :P :+

Ik probeer er maar om te lachen, want we staan nogal onder
de stress door de verbouwing :o := Wat ik ook gewoon niet snap is dat er nergens netjes achteraan gebeld wordt. Hallo mevrouw, ik begreep dat de monteur bij u langs is geweest, is alles naar wens gegaan etc. etc.

Wellicht morgen .....

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:52

Wellicht morgen? hoewel grote stress door verbouwing, zou ik heft in Eigen hand nemen: monteur is langs geweest maar ik ben niet tevreden.

Maak van de stress die zij veroorzaken ook stress bij de veroorzaker

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:57

Heb je geen rechtsbijstand TS? Daar de zaak voorleggen en laten hun het maar lekker uitzoeken. Ik zou een nieuw blad willen maar aangezien dat niet kan zou ik genoegen nemen met een fikse korting.
Wij hebben een super goede gietijzeren grilpan gekregen toen ze de keuken niet op tijd konden plaatsten, waren 1 dag later dan gepland. Dat vond ik echt service.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:58

Rocamor schreef:
Wellicht morgen? hoewel grote stress door verbouwing, zou ik heft in Eigen hand nemen: monteur is langs geweest maar ik ben niet tevreden.

Maak van de stress die zij veroorzaken ook stress bij de veroorzaker

Inderdaad! Probeer erbovenop te zitten! Wees erop voorbereid dat ze gaan zeggen dat er al iemand is geweest om het te herstellen. Wat ik zo lees is er toen niet de keus geboden tussen herstellen of iets anders (korting/vervanging) en is aan het eind niet gevraagd of het nu naar wens is.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 16:14

Zojuist het heft in eigen hand genomen en de brief verstuurd!
Morgen zal ik er weer achter aan bellen.....

Jammer dat ze zo met een klachtafhandeling om gaan zeg :zzz

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:37

BloemBloem schreef:
Zojuist het heft in eigen hand genomen en de brief verstuurd!
Morgen zal ik er weer achter aan bellen.....

Jammer dat ze zo met een klachtafhandeling om gaan zeg :zzz

Jammer? Onacceptabel :(:)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 16:40

Ik sta nogal bekend om de trol met de grote smoel, gezien we nu in week 2 zitten, probeer ik mijn nog enigszins vast te houden aan wat goede voornemens.

Geloof me ... ik KOOK !

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:41

Wij hebben het ook gehad met onze volledig zelf ontworpen keuken van een flink bedrag. Alles was netjes gespoten, alleen de bovenste randen moesten er nog op.
Kwamen we erachter dat die in een totaal andere tint waren gespoten. Na een keer opnieuw gespoten ( NOG in de verkeerde kleurslag) wilden de keukenboer ook niets meer te maken hebben met het probleem en heeft heel onprofessioneel zijn handen ervan af getrokken.
Gelukkig hadden we nog niet het volledige bedrag overgemaakt voor de keuken, dus hij kreeg de optie; of fixen, of geen geld. Hij heeft tot onze verbazing voor het laatste gekozen :=

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 16:43

Wat een mazzel Lowara, wij hebben alles al betaald ..... Wat volgens mij ook redelijk normaal is als je een keuken zelf laat plaatsen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:13

Een nieuw blad (geheel) zou ik vragen.
Mbt Ikea/keukenzaak. Ik denk dat eerstgenoemde (grote firma) makkelijker is met klacht afhandeling als een klein bedrijf, simpelweg omdat "even" een nieuw blad leveren voor een grote firma minder financiële problemen oplevert als voor een familiebedrijf.

Zo is mijn maatwerk Ikea keukenblad na 3 jaar vervangen omdat de rubber strip onder de kookplaat beschadigd was geraakt en hierdoor vocht in het blad is gekomen, ongezien door de monteur was al een nieuwe besteld, daarnaast is er nog een monteur langs gekomen om een nieuwe strip te plaatsen. Dat is service!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:20

Inderdaad eis voor een nieuw keukenblad. Die hele kleine beschadiging gaat je in de loop der jaren toch wel degelijk irriteren.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:44

Eerlijk gezegd denk ik dat je geen verdere oplossing meer gaat krijgen.
Ze hebben aangeboden het blad te laten repareren, dat is gebeurd. En daar hebben zij de kosten van betaald.
Iemand anders ziet de schade niet meer, maar jij wel. Zij zullen aangeven dat de schade er dus niet meer is.
Ik ben ook eigenlijk wel heel benieuwd naar voor en na foto's

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:46

BloemBloem schreef:
Wat een mazzel Lowara, wij hebben alles al betaald ..... Wat volgens mij ook redelijk normaal is als je een keuken zelf laat plaatsen.

Wij houden standaard met grote bedragen een stuk achter, laatste gedeelte krijgt het bedrijf ter plekke als het klaar is. Ook met zaken als verbouwingen, nieuwe bank etc etc hebben we dit altijd als stelregel en krijgen dit gelukkig sltijd voor elkaar

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:53

Al wat gehoord TS? Wel erg slechte service hoe ze er mee omgaan!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 13:06

knabbelgirl schreef:
Al wat gehoord TS? Wel erg slechte service hoe ze er mee omgaan!

Nee ....

Ik ga zo wéér eens bellen, brief is al verstuurd .... |(

Caprice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:18

Wanneer zag je de beschadiging en weet je hoe beschadiging is ontstaan?

Dit zou opgelost moeten worden door de leverancier van het blad en de keukenzaak. Jij of je monteur hebben het blad niet zelf beschadigd dus heb je recht op een nieuw blad(deel) of reparatie ervan.
Ik lees dat er een monteur is geweest om het te repareren, hoe is dit gegaan? Wat is de reactie van de leverancier?

Om het gehele blad vergoed te krijgen ben ik bang voor, als een nieuw bladdeel vergoed wordt mag je al in je handjes knijpen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:30

Wat kan ik je gevoel goed voorstellen!!!
Persoonlijk zou ik niet voor een korting gaan. Als het goed is doe je nog járen van je keuken en het enige wat je steeds zult zien is de beschadiging :o
Wij hebben ooit een keuken gekocht met een granieten achterblad. Precies boven het kookgedeelte zat een scheur in het graniet. het heeft anderhalf jaar geduurd, maar er is een nieuwe ingekomen.... Niet te geloven, de excuses die ze verzonnen :( Ja, dat kun je hebben met een natuurproduct... (achteraf toen hij eruit was, bleek het een scheur door en door te zijn, gebeurd tijdens het transport. )
Ja maar als we hem eruit halen, beschadigen de bovenkastjes, de wand...
Achteraf niets van gebeurd.
Ik heb het geluk een vriend te hebben met haar op zijn tanden en die het nergens bij laat zitten.....
Je betaald veel geld voor zo'n keuken en dan moet het gewoon goed zijn!
Laat je niet op je kop zitten hoor!! En wat zou het, als ze je een 'zeur' vinden!!!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 14:39

Blad gaat in zijn geheel vervangen worden, omdat we anders kleur verschil gaan krijgen.

Alleen .................... het niet beschadigde blad is al verlijmd, dit hebben we dus in opdracht van de keukenboer laten doen, maar zie hem nu maar eens los te krijgen zonder dat de onderkasten beschadigd worden.

Ik heb daarom ge-eist dat een monteur van hen dit komt doen! Geen reactie meer gehad.......

Lijkt wel een soap :x :x

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:44

Je zult een hele lange adem moeten hebben.... -O-
Maar blijf op je strepen staan!!
Wij hebben met onze huidige keuken ook veel problemen (zacht uitgedrukt... :P ) gehad, maar uiteindelijk is het helemaal in orde gekomen en het is gek hoe gauw je dan al de ellende vergeet!!
Wij hebben bijvoorbeeld houten deurtjes. Er moest er een vervangen worden, omdat ze het gat voor het knopje verkeerd hadden geboord.... Deur geleverd, kleur verschil met de rest van die kant van de keuken. het heeft heel even geduurd, maar uiteindelijk zijn al die deuren vervangen! (zijn er wel een keer of drie voor terug gekomen...)