juval schreef:
Nee, ik heb het niet bij een paardenwinkel vandaan.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Citaat:Mag je als bedrijf zijnde in je AV opnemen dat je enkel aan particulieren levert als ze akkoord gaan met de business to business AV, waarin je vervolgens zaken als het herroepingsrecht beperkt tot 7 dagen in plaats van de bij consumentenkoop voorgeschreven wettelijke 14 dagen?
Citaat:Arnoud Engelfriet 12 januari 2017 @ 10:10
Nee, want de regels over het herroepingsrecht bij consumenten zijn dwingend recht. Een consument kán daar geen afstand van doen om welke reden dan ook en op welke wijze dan ook. Je kunt hooguit zeggen dat je niet levert aan consumenten, bv. door te eisen dat men een bedrijfsnaam en KVK/BTW nummer invult bij bestelling. Een stiekeme consument die nepnamen invult kan dan natuurlijk nog steeds, en of die dan consumentenrecht kan claimen is een open vraag. Maar jij kunt dan in ieder geval wegens schending van de voorwaarde “U dient een bedrijf te zijn” de overeenkomst vernietigen.
Speedster schreef:Ik heb ook eens een discussie gehad met een webshop. Ik had daar een artikel besteld, er werden geen verzendkosten gerekend. Toen ik het retourneerde, hebben ze van het aankoopbedrag alsog verzendkosten afgetrokken, want die kosten hadden ze toch gemaakt zeiden ze. Dat is natuurlijk helemaal van de zotte.
Lang verhaal kort gemaakt: ik heb toen (uiteindelijk) een klacht ingediend via klachtencompas.nl van de consumentenbond en toen was het binnen een paar dagen geregeld. Zij nemen dan contact op met de betreffende webshop. Kennelijk nemen webshops een klacht toch serieuzer als de consumentenbond zich ermee gaat bemoeien.
Zoe_97 schreef:Sowieso aangetekend verzenden! Dan heb je bewijs.

Anoniem schreef:Even inbreken hoor, ik heb ook een vraag mbt het herroepingsrecht. Als het als storend wordt gezien maak ik een nieuw topic aan natuurlijk.
Ik kom net op een site waar het volgende staat;
Ruilen kan binnen 14 dagen met geldige reden.
(Niet exact overgenomen ivm vindbaarheid webwinkel maar dat is wel wat er staat)
Nu kom ik dit soort 'regels' vaker tegen op webwinkels. Maar je hoeft binnen die 14 dagen toch helemaal geen geldige reden op te geven, het mag toch ook zonder reden op te geven retour zolang het product maar niet gebruikt of beschadigd is? Met uitzondering op op maat gemaakt materiaal natuurlijk..

) 

Citaat:Als de Klant zijn/haar aankoop herroept, zal <naam winkel> het bedrag dat de Klant voor het product betaald heeft, exclusief de door <naam winkel> gemaakte vrachtkosten terugbetalen.