Lease of nieuwe auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: Lease of nieuwe auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 14:03

Ik heb mijn auto verzekerd bij de kilometerverzekering. Die is heel laag als je onder de 15000 km blijft en geen no-claim hebt. Wel heb ik al heel wat jaren een rijbewijs en nooit schade gehad, geen idee of dat mee telt. Voor jeugd kan je dat altijd even natrekken natuurlijk.

We hebben een Touran en een oude Ford Fiesta, klein zijn we dus wel gewend (alleen onze hond niet >;) ). Touran is wel een verschrikkelijk fijne auto om in te rijden! En mijn pony mag er ook achter .. Maar goed.. Daar hebben we de auto niet voor.

Lease gaat het geloof ik niet meer worden. Nu heeft hij het er weer over om deze maar af te rijden. Maar goed.. Kan vanmiddag in eens weer anders zijn met die kerel van mij B-)
Wij hebben onlangs een nieuw huis gekocht. Klushuis, dus een (extra)hypotheek aanvraag moeten we niet in gevaar brengen. We hebben beide een vaste baan.
Bij de ANWB kan de lease gestopt worden als je je baan verliest of andere onvoorziene gebeurtenissen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:08

Maar misschien is dat rammeltje ook wel helemaal niets spannends en ben je met 300 euro weer jaren klaar... Een diesel kan nog best wat km's maken na die 220k :)
Bij een Bovag garage heb je trouwens maximale bedragen voor reparaties... Kan je zo online vinden geloof ik...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:15

bij mij was het omslagpunt diesel echt rond er 15.000-17.000 km per jaar.
Vergeet namelijk niet dat diesels een stuk zuiniger rijden dan benzine auto's en neem dat ook mee in de berekening.

Om terug te komen op de vraag van TS, ik zou niet omruilen voor de ford, je ruilt oud voor oud en schiet er niet echt iets mee op. Ik zou kijken wat reparatie kost en dan een beslissing maken.

Als je alleen maar een zware dure auto rijdt voor de vakantie kan je er idd beter een kleine auto rijden en voor de vakantie er een huren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:16

ingvdh schreef:
bij mij was het omslagpunt diesel echt rond er 15.000-17.000 km per jaar.
Vergeet namelijk niet dat diesels een stuk zuiniger rijden dan benzine auto's en neem dat ook mee in de berekening.

Om terug te komen op de vraag van TS, ik zou niet omruilen voor de ford, je ruilt oud voor oud en schiet er niet echt iets mee op. Ik zou kijken wat reparatie kost en dan een beslissing maken.

Als je alleen maar een zware dure auto rijdt voor de vakantie kan je er idd beter een kleine auto rijden en voor de vakantie er een huren.

Dat geldt neem ik aan voor de kleinere auto met minder vermogen?

Ik moet toch echt 25.000 rijden...
Maar de keuze was er toen ik een GTI met 136 pk had, dan wil je niet terug naar heel weinig vermogen... Vandaar dat het niet uit kon...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:27

Ik heb anderhalf jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan; koop ik een nieuwe (lees; andere) auto of ga ik leasen?
Leasen heeft zeker zijn voordelen; je weet exact wat je kwijt bent per maand en hoeft je niet druk te maken over onderhoud. Bij koop zijn onderhoudskosten uiteraard voor jezelf.
Het nadeel vond ik dat ik voor een x-bedrag per maand dat ik kwijt zou zijn als ik een nieuwe auto zou kopen bij leasen echt maar een klein auto'tje kon leasen. Dan kom je inderdaad in de categorie Kia picanto, VW up of Citroen c1 en dat was echt exact niet wat ik wilde, want ik wilde juist een wat grotere, luxere auto met betere wegligging.
Ik heb uiteindelijk een auto gekocht op afbetaling (krediet). Een x-bedrag per maand voor een periode die je zelf vast kunt leggen. In mijn geval 4 jaar, maar ik ben al bijna klaar met afbetalen nu.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:31

Ik heb een golf TDi 2.0 met 110 pk motor, voor mij ruim voldoende vermogen en de diesel rijdt op lange stukken 1 op 25 en als ik alleen woon-werk heb (20 km, alleen snelweg) 1 op 20.
Ik kom heel wat trajectcontroles tegen dus echt racen doe ik niet, scheelt ook in het verbruik, maar als ik echt door wil rijden is dat ook geen probleem, maar dan gaat het verbruik wel omhoog.

Hij trekt met gemak mijn trailer en paard indien nodig en rijdt super de lange stukken. Ik maak voor mijn werk nogal wat km's en rij nu ongeveer 22.000 km per jaar. Een benzine zou een stuk duurder zijn. 1 keer per jaar naar de garage voor een beurt en klaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:32

iirrssjjee schreef:
Lautje138 schreef:
Ik zou in jullie situatie absoluut niet voor diesel gaan. Het gemiddelde omslagpunt licht tussen de 25.000 en 35.000 km/j. Afhankelijk van auto en rijgedrag. Als ik even snel reken, dan is 150x52=7800km. Dan mag je vriend wel behoorlijk veel er naast gaan rijden om tot de minimum van 25.000 te komen. Ook zijn dieselauto's vaak duurder in onderhoud. Dus de maandelijkse lasten wat de wegenbelasting betreft gaat in jullie geval lekker linearecta naar de schatkist zonder dat jullie echt "gebruik" hebben gemaakt daarvan. Je gooit t gewoon weg dat geld.

Persoonlijk zou ik ook niet voor lease gaan. 200 p/m is exclusief brandstof. Als ik naar mijn auto van 5 jaar oud kijk betaal ik 20 euro P/m wegenbelasting en 45p/m verzekering (alles er op en aan ivm jongere auto) dus 65 euro aan vaste lasten. Ff weer berekenen, 65x12= 780 euro. Aan bandenwissel en onderhoud en reparatie was ik dit jaar vrij duur uit. Omgeveer 1000 euro. Dealer onderhouden. Dus mijn auto heeft mij aan vaste lasten 1780 euro gekost. Dat tegenover jou 2400 euro lease is dat toch een behoorlijk verschil. Nu weet ik niet wat voor auto je voor de 200 zou rijden. Een zwaardere auto is wat hoger in belasting. Maar al zou dat 50 euro P/m zijn voor dat type auto, dan nog zou je een paar 100 euro duurder uit zijn. Ook zijn leaseauto's vaak jonger en zullen minder onderhoudskosten hebben.
Nu heeft lease natuurlijk wel bepaalde gemakken en geen aanschaf kosten van de auto, maar dat is een keuze. Het is een lening zo'n auto en uiteindelijk ben je vaak toch duurder uit. De maatschappijen moeten ook geld op jou verdienen.

Het is een lastige keuze. Als je goed vertrouwen in de garage hebt, en de auto die is aangeboden rijd verder goed en is goed onderhouden zou ik het overwegen. Maar ik zou ook zeker even verder kijken en informeren wat er elders te vinden is.

Waar ben jij verzekerd dan? Wij betalen namelijk 98,- euro voor een normale gezinsauto met alles erop en eraan. Als ik ergens 48,- kan betalen worden we al jaren afgezet :+.

TS, diesel ga je met zo weinig km's echt niet goedkoper uit zijn. Een optie is misschien LPG? Dat rijd mijn moeder ook en dat is een stuk goedkoper tanken!

Hier 35€ allrisk, auto is 3 jaar oud. Krijgen ook 3 jaar de aankoopwaarde terug à €15.000. 9 schadevrije jaren.

miranda_x schreef:
Prive lease zou ik niet doen. Je moet sowieso een vast contract hebben en als je een (nieuwe) hypotheek wilt aanvragen wordt je er flink op geminderd. Mijn vriend wilde dat eerst ook. Maar was toen net veranderd van baan, achteraf gelukkig! Bij de Hypotheker geweest tijdje daarna. Konden bijna een ton minder lenen als we een lease auto hadden gehad.

Ik zal gewoon kijken voor een kleinere benzine auto.

Hier ook 3 jaar private lease gehad. Bleek niet veel uit te maken als we zelf de auto nieuw hadden gekocht. Alles doorgerekend.

En wat hierboven staat is echt onzin. Vast contract is niet naar gevraagd en geen enkele hypotheek verstrekker heeft gevraagd of we een lease auto hadden :+

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:54

Ik betaal 60,- per maand voor een ford fiesta uit 2004(noord Holland) bij Univé.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:29

Ik bij inshared 25 Europa voor WA. Schijnt bij sommige nog iets goedkoper te kunnen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:40

E-bike voor je vriend niet wat?? 15 kilometer ben je binnen een half uurtje over. En dan de VW afrijden en die andere oude er uit.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 21:40

Hij houdt wel van fietsen. Staat een racefiets een mountainbike en een gewone fiets van hem in de schuur maar fietsend naar het werk doet hij niet :oo voor mij is het niets verder naar mijn werk maar ik heb echt een hekel aan fietsen.. Al zou een E-bike mij wel beter aan staan dan een gewone fiets. Alleen met wisselende diensten in de zorg is het niet heel handig en aantrekkelijk om op de fiets te gaan..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:42

Lautje138 schreef:
Ik hoop dat de quoot goed gegaan is...
Maar ik ben verzekerd bij Achmea. Ik realiseer mij net dat mijn auto 4 jaar oud is. Heb nu 6 schadevrije jaren en ben geloof ik nu geen beginnende bestuurder meer. Ik ben met deze auto begonnen op 58 euro. Heb alleen de pechhulpoptie niet omdat ik dat via de dealer krijg.
Maar 98 euro, dan vraag ik mij oprecht af waar jij verzekerd bent en hoe dat bedrag op gebouwd is. Ik zou in jouw geval ook zeker eens rond kijken bij andere maatschappijen. Ik kan mij niet voorstellen dat het niet goedkoper kan.

Edit: Google verteld mij dat de woonplaats ook invloed heeft. Randstad valt veel duurder uit dan in Groningen. Dus daar heb je um al :P jij randstad ik provinvie Groningen. Maar ook gewicht auto, brandstof, eerdere gemelde schades, wanbetalers, etc heeft invloed op de prijs. Dus tenzij je naar Groningen verhuisd ;) zou ik inderdaad eens met jouw gegevens gaan vergelijken bij verschillende maatschappijen. Dan pas kun je zien of je afgezet bent of niet.

Ja wij wonen inderdaad in de randstad. We hebben een auto met nieuwwaarde van 23.000,- en het gewicht is 1299kg. Hebben nu 2 schadevrije jaren en zijn geen beginnend bestuurder. Geen eerdere schades gereden ook. Auto is 2e hands, maar ook daar zijn geen schades aan gereden, is 3 jaar.