Achterwand keuken, hoge/lage spatwand of geen spatwand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:21

Nadia schreef:
Mag ik vragen welke afwasbare verf jullie dan gebruiken?

Sigma

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:16

Nadia schreef:
Mag ik vragen welke afwasbare verf jullie dan gebruiken?

Het is alweer 6 jaar geleden, dus ik weet het niet precies meer. Iets van de verfwinkel. Was niet echt goedkoop. Maar het heeft al vanalles overleefd. Tomatenpuree, bessensap, koffie, theee.....

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:02

horses1990 schreef:
Bedankt voor jullie reactie weer :) Ik kook op inductie, dus niet op gas. @piezze, ik zit er ook aan te denken om gewoon een lage te nemen. Deze nu op de tekening is nu 25 cm hoog. Heb jij ook gewoon een doorgetrokken werkblad zeg maar als spatwand? En hoe hoog is die van jou?

Ja 10 cm en idd doorgetrokken aanrecht. Echt heel mooi geworden vind ik zelf.

Wij hebben ook sigma. Er zijn al wel vlekjes die niet weg willen maar die zitten niet bij het aanrecht. Zijn volgens mij uitschudplekken van de hond die ik niet op tijd heb gezien. Wij hebben er nog speciaal schoonmaakmiddel bijgekocht van Sigma maar tot nu toe niet nodig. Vochtige doek gaat prima. Mijn man heeft volgens mij 1st impregneren gerold en daarna 2 lagen van die afneembare latex.

Napie

Re: Achterwand keuken, hoge/lage spatwand of geen spatwand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:38

Ik heb 1 keer zelf een keuken uitgezocht en toen hebben we de gehele achterwand van het zelfde materiaal laten plaatsen als het werkblad. Ik vond het prachtig. Een halverslag spataderen vind ik niet zo mooi. Persoonlijk zou ik niet snel voor verf kiezen....Hoe afneembaar ook het is toch een matte oppervlakte en maakt voor mijn idee nooit 100% schoon

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:40

Mooie keuken! Ik zou zelf gaan voor tegeltjes, maar je geeft al aan dat je dat niet wilt. Ik zou proberen de achterwand in 1 kleur te houden. In een kleine keuken moet het rustig blijven. Je zou dan de achterwand inderdaad kunnen verven, maar ook voor een hele achterwand kunnen gaan.
Wij hebben laatst ook onze keuken in laten tekenen en wij zijn naar 3 verschillende winkels geweest. Wellicht kun je ook nog bij een andere winkel kijken wat zij kunnen met je koelkast? Een losstaande zorgt snel voor een onrustig beeld vind ik. Ik vraag me bij je keuken ook af of het bovenkastje in de hoek wel open kan. Komt die niet tegen de afzuigkap aan?

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 00:58

Bedankt voor jullie reacties weer :) Ga denk toch voor de 10 cm spatwand en dan inderdaad ga ik gebruik maken van de speciale verf (thnx Piezze). @annetje Het kastje kan gewoon open, dat hebben we uitgeprobeerd in de keukenzaak. Ik ben al bij verschillende keukenzaken geweest, maar bij deze (I Kook in Den Haag) was ik eindelijk een x tevreden :) Ik heb dan ook verschillende inbouwkoelkasten gezien, maar ik ga toch voor een vrijstaande koelkast. Maar een model zoals deze: Afbeelding

Persoonlijk vind ik dit veel mooier :) Valt lekker op in mijn witte huisje met een hoogglans witte keuken :)

Heb wel even nagevraagd of het werkblad en de spatwand uit twee losse onderdelen bestaat? Of is dat één onderdeel? Weten jullie dit toevallig? Want dan kan ik ook altijd nog voor een glazen achterwand gaan (bij montage gewoon de spatwand niet laten monteren en alsnog bij een glashandel alles regelen), want dit vind ik ook heel mooi *D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 01:47

Wij hebben bij onze nieuwe keuken geen achterwand gedaan. Er zit speciale verf om maar heb nog een coating staan die makkelijk af te nemen is. Wordt gebruikt voor krijtverf. Kan wel kijken welk merk als je wil.