Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:De wettelijke garantie op een tweedehands auto valt onder de wet 'Verkoop en garanties voor consumentengoederen' en heeft een duur van 6 maanden.
Een verkoper is verplicht een product te leveren dat voldoet aan de eisen van normaal gebruik. Dat betekent concreet dat wanneer een verkoper je over een auto vertelt dat deze altijd goed onderhouden is geweest, onlangs een beurt heeft gehad en een verse APK heeft, dat bijvoorbeeld de remmen het dan toch zeker tot de volgende APK goed blijven doen.
Is dat niet het geval en doen de remmen het binnen een half jaar al behoorlijk slecht, dan kun je teruggaan naar de verkoper om aanspraak te maken op de wettelijke garantie die iedere consument heeft wanneer hij of zij een product koopt. Een tweedehands auto valt daar ook onder.
bigone schreef:Je mag je wel afvragen waarom hij in twee jaar nog niet verkocht was.
Hij stond zo'n drie dagen te koop toen hij op mijn pad kwam. xDenies schreef:Ik heb een contract getekend zonder garantie vanwege de km telling: dat staat er als het goed is ook op. Ik heb mijn broertje & moeder als getuigen dat hij zei: 'Maar als de motor binnen een week in elkaar draait mag je natuurlijk terug komen hahahaha!', we hebben er nog stom om staan te lachen ook ...
Hij heeft echt een verse APK er op zitten en ze hebben hem voordat ik hem kwam ophalen nog een technische keuring gegeven voor alle andere dingetjes. Ik heb al van horen zeggen dat ze tijdens de APK hadden moeten zien dat de spanner 'aangedraaid' had moeten worden. Dit is dus niet gebeurd, want anders had de spanner er nooit zomaar vanaf kunnen knallen (inderdaad, dat rammelde ... de distributie riem scheen er volledig los op te liggen)
Loois93 schreef:Al een second opinion gevraagd bij een ander3 garage?

xDenies schreef:Het voordeel dat je er zelf iets vanaf weet is dan mooi meegenomen. Helaas heb ik dat totaal niet. Aangezien er nu keer op keer wél iets is geweest nadat het lampje aan ging geeft mij geen vertrouwen
Als het daadwerkelijk opgelost kan worden met zoiets 'simpels' ben ik blij en rijd ik er graag mee rond. Maar het vertrouwen is behoorlijk weg helaas en ik denk niet dat er één 'simpel' ding nog vervangen moet worden.
XxDiandraxX schreef:Gypsy schreef:220 is voor benzine veel, voor diesel niet.
Ow wat heb ik dan mazzel, hier staan 2 autos voor de deur, beide benzine en 17 en 18 jaar oud met beide al dik 3ton op de teller..
(niet vervelend bedoeld overigens maar dit wist ik ook niet en ben oprecht blij dat beide autos ons al 8jaar rondrijden zonder enkel probleem)
KimD schreef:Dat motorlampje wilt niet altijd iets zeggen. Ik rij nu al een aantal jaar met een brandend motorlampje. Dat is een storing in een sensor, maar ik laat het niet repareren. Het komt zo vaak voor, en als er iets met de auto is gaat het knipperen.
Ik ken nog wel een aantal mensen waarbij dat lampje brand.
KimD schreef:Dat motorlampje wilt niet altijd iets zeggen. Ik rij nu al een aantal jaar met een brandend motorlampje. Dat is een storing in een sensor, maar ik laat het niet repareren. Het komt zo vaak voor, en als er iets met de auto is gaat het knipperen.
ikke schreef:KimD schreef:Dat motorlampje wilt niet altijd iets zeggen. Ik rij nu al een aantal jaar met een brandend motorlampje. Dat is een storing in een sensor, maar ik laat het niet repareren. Het komt zo vaak voor, en als er iets met de auto is gaat het knipperen.
Moet je 'm eens laten repareren, moet je opletten wat er gebeurt met prestaties en verbruik........
Laurievc schreef:KimD schreef:Dat motorlampje wilt niet altijd iets zeggen. Ik rij nu al een aantal jaar met een brandend motorlampje. Dat is een storing in een sensor, maar ik laat het niet repareren. Het komt zo vaak voor, en als er iets met de auto is gaat het knipperen.
Hier ook eentje.. Al wel tig-keer nagekeken maar de garage(s) kunnen zelf niks vinden. Zowat alles is al vervangen aan dat ding. Soms is het ook opeens uit. Niemand snapt er wat van. Ondertussen rijden we er maar mee verder
ikke schreef:Ja, sommige onderdelen hebben we op vraag gewoon mee gekregenLaurievc schreef:Hier ook eentje.. Al wel tig-keer nagekeken maar de garage(s) kunnen zelf niks vinden. Zowat alles is al vervangen aan dat ding. Soms is het ook opeens uit. Niemand snapt er wat van. Ondertussen rijden we er maar mee verder
Ze zeggen dat er vanalles vervangen is; heb je de oude onderdelen mee gekregen?
Wat ik zou doen (maar ik ben zelf die techneut): even googlen op uitleesapparatuur en even zelf te keer gaan in die auto.
Andere tip: er bestaat ongetwijfeld een forum waar je vragen over Hyundai en de Santa Fe kwijt kunt; leef je uit, wie weet welke oplossingen er al beschreven zijn.
Eerste de beste hit op Google: http://www.problemcar.nl/nl/particulier ... ement.html
O.a. batterij