Vriendin heeft gordijnen verpest...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:48

Wendy schreef:
Wie zegt dat jullie plafond recht is? Of de vloer? Ben je dat nagegaan met de waterpas?
En ja, het zou fijn zijn als je aan kon nemen dat die gordijnen recht zijn als je ze koopt, maar dat is vaker niet dan wel het geval.

Daarom hang ik ze altijd op en speld ze al hangend af. Dan meet ik het nog wel na, maar dan weet ik in ieder geval hoe het ongeveer moet komen te hangen en voorkom ik dit soort fouten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:49

Er is maar een zinnige tip: Nodig haar uit op de koffie en praat het uit.
Hou het bij jezelf, ga niet invullen en aannames doen. Maak het niet groter of kleiner dan het is.
Iedereen maak wel eens domme fouten, juist ook in de communicatie.
Het is een bedrag wat voor jullie beide een flinke post is, maar wat is de vriendschap jullie waard?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:49

Ts zoals ik al eerder zei, waarom regel je het niet via de verzekering? Daarvoor is deze.
Je irritaties op bokt neer zetten, schiet je niks mee op.

Je vriendin zal dit vast geen probleem vinden, daar ze er ook geen nadeel aan heb

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:50

Shirley schreef:
Vooral dat ze het negeert en niet meedenkt om tot een oplossing te komen :j
Dat begrijp ik ook niet.
Zou me eerlijk gezegd doodschamen en niet weten hoe snel ik wat anders voor je moest kopen :o

Ja weet je, als mijn vriendin zegt dat er 15cm af moet en ik doe precies dat... Kijk ik zou het echt heel erg vervelend vinden voor haar en kijken of ik nog een oplossing kan bedenken, maar ik heb dan toch precies gedaan wat zij vroeg.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:51

Even over je opmerking dat je ervan uit gaat dat je gordijnen recht zijn als je je koopt; dit hoeft dus echt niet zo te zijn. Wij hadden gordijnen gekocht, door het atelier helemaal laten maken, ene kant was 3,5 cm korter dan de andere kant!! Uiteindelijk is het heel netjes opgelost door het atelier, maar ga er dus niet zomaar vanuit dat je gordijnen al recht waren.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:51

briitje schreef:
Ts zoals ik al eerder zei, waarom regel je het niet via de verzekering? Daarvoor is deze.

Je vriendin zal dit vast geen probleem vinden, daar ze er ook geen nadeel aan heb

Sorry, maar ik zou het echt van de zotte vinden om dit op een verzekering te gaan verhalen. Maar dat zal wel aan mij liggen want ik zie dat meerderen het opperen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:52

Azmay schreef:
Shirley schreef:
Vooral dat ze het negeert en niet meedenkt om tot een oplossing te komen :j
Dat begrijp ik ook niet.
Zou me eerlijk gezegd doodschamen en niet weten hoe snel ik wat anders voor je moest kopen :o

Misschien heeft de vriendin daar ook echt geen geld voor?
Ik zou eens kijken of de verzekering kan helpen en anders vergeven en vergeten.

Dat kan natuurlijk.

Maar meedenken kost niks en negeren maak je iemand alleen boos mee -O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:52

GDG schreef:
briitje schreef:

Sorry, maar ik zou het echt van de zotte vinden om dit op een verzekering te gaan verhalen. Maar dat zal wel aan mij liggen want ik zie dat meerderen het opperen.

Nee hoor, vind ik ook!

Verzekering is voor noodgevallen!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:54

GDG schreef:
briitje schreef:

Waarom vind je dat van de zotte? Als je beide geen geld hebt om nieuwe te kopen.. Mooie oplossing toch. Daarnaast is een verzekering toch voor zulk soort dingen. Je betaald je leven lang, dus als je er dan een keer gebruikt van maakt... zie het probleem niet

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:55

Booooo schreef:
Als het nou om een klein bedrag ging, maar het gaat over een voor mij groot bedrag.

Ik zal de vloer en het plafond vanavond kijken of het waterpas is.
Ik laat het niet voor niks door een ander doen, omdat ik er zelf geen verstand van heb.

Irriteert me ook heel erg dat ze zelf niet met een excuus/oplossing komt, en ze het eigenlijk gewoon negeerd en doet alsof er niks is.

Zo te horen vind je het vervelend maar vooral omdat zij niet meedenkt in een oplossing/een excuses aanbiedt. En dat kan ik me heel goed voorstellen. Maar hier kan heel veel redenen voor zijn (ze schaamt zich te erg, ze weet niet wat ze moet zeggen, ze denkt dat ze al excuses heeft aangeboden).
Dus praat er met haar over en leg dit uit ipv de nadruk te leggen op het geld wat het kost want dat kan alleen tot ruzie leiden. Het is denk ik veel belangrijker voor jullie vriendschap dat jullie het gevoel hebben dat over alles goed gecommuniceerd kan worden.

Hypericum

Ik snap dat het vervelend is, maar als vriendinnen moet je hier toch eenvoudig uit kunnen komen?
Als dit al een issue is?

Zeg tegen d'r 'Joh, je hebt het gesprek net meegekregen denk ik, zullen we na het werk even een bakkie doen?' (of ander moment)
En heb het er over, zonder verwijten.
Blijkbaar rust het voornamelijk op miscommunicatie en onwetendheid.
Jij wist niet dat kant en klaar gordijnen niet per definitie recht zijn. Je vriendin heeft de opdracht 15 cm. korter letterlijk genomen en dat voor je gedaan.
Zij wist blijkbaar niet dat ze niet eerst opgehangen en afgespeld waren en dat de totale lengte gemeten moet worden. En jij ook niet.

En ja het is jammer en zonde, maar ja het is gebeurd.

Achterom

briitje schreef:
GDG schreef:

Waarom vind je dat van de zotte? Als je beide geen geld hebt om nieuwe te kopen.. Mooie oplossing toch. Daarnaast is een verzekering toch voor zulk soort dingen. Je betaald je leven lang, dus als je er dan een keer gebruikt van maakt... zie het probleem niet

Als iedereen dat gaat doen, gaat de premie nogal omhoog. Heb je dat weer.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:56

Mirranda schreef:
Als je een bedrijf laat opmeten voor gordijnen dan meten ze op meerdere punten, juist om te voorkomen dat ze scheef hangen. Je huis is altijd scheef, dus je meet eigenlijk met de scheefheid mee.
Er zal dan een verloop in de gordijnen van 0 tot enkele cm, maar juist dan zie je dat niet en zo hoort het ook.

Dus domweg 15 cm laten innemen werkt niet hoor ;)

Klopt, dat hebben ze toen ook met mijn gordijnen gedaan. Zat sowieso al een behoorlijk verschil tussen voor- en achterzijde van het huis!

Maar ik snap wel dat ts flink baalt en waarschijnlijk haar vriendin ook.. Misschien zoals al gezegd een goed gesprek aangaan en kijken wat de verzekering kan doen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:56

Booooo schreef:
Ik neem aan als ik gordijnen in de winkel koop dat die gewoon recht zijn? :+ Ze komen nieuw uit de verpakking.. Of is dat dan gek om aan te nemen?

Niet gek om dat aan te nemen, maar wel een foute aanname. Kant en klaar = massa productie = als het ongeveer klopt is het goed.
Stof is geen exact product zoals een stuk plaatstaal en een snijmal dus afwijkingen zijn altijd mogelijk, dat is met kleding precies hetzelfde.
Een naaister weet dat en zal altijd van bovenaf meten. Iemand met een naaimachine kan de handeling misschien wel uitvoeren, maar bezit niet alle kennis en daardoor kunnen dus mislukte aanpassingen zoals deze ontstaan.
Jij hebt voor de goedkopere oplossing gekozen en dat is helaas slecht uitgepakt. Ik ben bang dat je je verlies moet nemen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:57

Bay schreef:
Booooo schreef:
Als het nou om een klein bedrag ging, maar het gaat over een voor mij groot bedrag.

Ik zal de vloer en het plafond vanavond kijken of het waterpas is.
Ik laat het niet voor niks door een ander doen, omdat ik er zelf geen verstand van heb.

Irriteert me ook heel erg dat ze zelf niet met een excuus/oplossing komt, en ze het eigenlijk gewoon negeerd en doet alsof er niks is.

Zo te horen vind je het vervelend maar vooral omdat zij niet meedenkt in een oplossing/een excuses aanbiedt. En dat kan ik me heel goed voorstellen. Maar hier kan heel veel redenen voor zijn (ze schaamt zich te erg, ze weet niet wat ze moet zeggen, ze denkt dat ze al excuses heeft aangeboden).
Dus praat er met haar over en leg dit uit ipv de nadruk te leggen op het geld wat het kost want dat kan alleen tot ruzie leiden. Het is denk ik veel belangrijker voor jullie vriendschap dat jullie het gevoel hebben dat over alles goed gecommuniceerd kan worden.

Ik zou ook volledig dichtslaan van schaamte en het liefste door de grond zakken, laat staan nog iemand onder ogen komen over dat onderwerp :o

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 13:57

Afbeelding

Hier kun je het zien. Ze heeft het zelf ook gezien.

Ik geef dit uit handen omdat ik er geen verstand van heb, dus was ik erbij met afspelden, strijken etc nee anders had ik het zelf wel kunnen doen.
Maar als iemand vaker gordijnen heeft korter gemaakt, maar nog nooit met een strijkstrook, ik nog aangeef dat als ze het niet zeker wist of ze het kon ik het naar een atelier zou brengen. Maar als ze dan toch zegt dat ze het wel kan.. Tja

Verzekering weet ik niet of ze die heeft, rechtsbijstand in ieder gebal niet aansprakelijkheid weet ik niet.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:58

maar dat is nonsens. Als iedereen dat gaat doen... En je premie gaat niet omhoog van 1-3 keer een schade te melden. Vraag me dan af wanneer het volgens jullie wel geoorloofd is om zo een verzekering te gebruiken?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:02

briitje schreef:
maar dat is nonsens. Als iedereen dat gaat doen... En je premie gaat niet omhoog van 1-3 keer een schade te melden. Vraag me dan af wanneer het volgens jullie wel geoorloofd is om zo een verzekering te gebruiken?

Als iedereen alle schades gaat melden, hoe denk je dat dat betaald wordt?
En nee, ik doe dat dus niet. De enige keer dat ik mijn verzekering ingeschakeld heb, was toen iemand lichamelijke schade had opgelopen door toedoen van mijn paard.
Dáár is die verzekering voor, niet voor dit soort onzin.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:04

Dan verschillen wij kwa mening ;). Ik vind het hier gewoon voor geschikt.
Edit: als het daarvoor niet geschikt is, keurt de verzekering het vanzelf af.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:09

Is je plafond/vloer recht ? Bij ons is het ook iets scheef als je op verschillende plekken meet. En dat icm met al scheve gordijnen kan ook de boosdoener zijn.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:10

Ik snap dat je baalt, en het zou netjes van haar zijn om in ieder geval te zeggen dat zij het ook een vervelende situatie vind. Maar eerlijk gezegd vind ik wel dat het jouw probleem is. Je weet dat je bij een vriendendienst geen garantie hebt. Een atelier moet gewoon vergoeden, maar bij een vriendin kost zoiets misschien je vriendschap. Tip voor jou: praat het uit met je vriendin, koop nieuwe gordijnen (of leer leven met deze) en laat zoiets gewoon nooit meer door een vriendin doen. Scheelt een hoop irritatie van beide kanten.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:11

Ik dacht en nu komt er een foto waarop te zien is dat het echt vreselijk is.. TS ik vind het reuze meevallen. Als je het niet zegt dan ziet niemand had. Ik zou mijn vriendschap hiervoor echt niet op het spel zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:11

Booooo schreef:
[Maar als iemand vaker gordijnen heeft korter gemaakt, maar nog nooit met een strijkstrook, ik nog aangeef dat als ze het niet zeker wist of ze het kon ik het naar een atelier zou brengen. Maar als ze dan toch zegt dat ze het wel kan.. Tja

Als je daar zo op blijft hameren weet je in ieder geval zeker dat je de vriendschap om zeep helpt.
Met of zonder strook heeft geen invloed op wel of niet recht.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:12

Wat vervelen ts..

In mijn ogen is het eigen risico voor jou.. Je vriendin is geen bedrijf. Ook al zegt ze dt ze het kan, het kan altijd verkeerd gaan.

Maar ik zie dat dit dikke gordijnen zijn? Waarom kan dat niet uitgehaald worden?
Zijn de gordijnen gewassen?

Kan je de gordijnen niet wisselen zodat het minder opvalt? Dat heb ik zelf ook gedaan toen ik een verschil kreeg door krimp.

karuna
Drukke kabouter

Re: Vriendin heeft gordijnen verpest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:13

Wat eventueel een oplossing kan zijn, een strook stof kopen desnoods in andere kleur en deze aan de onderkant laten maken door een goed bedrijf. Gordijnen lijken dik genoeg te zijn voor loshalen van de strijkstof.