Anti-statische sleutelhanger, werkt het echt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:40

Kwanyin schreef:
Als dit werkt koop ik er 100 :') . Ik ben ook een en al vonken en vuur in de winter :') .

Tip: Ik heb eens echt vreselijk veel last gehad, en toen lag het bij mij blijkbaar aan de combinatie van mijn schoenen en op een stoffen stoel gaan zitten. Toen ik mijn schoenen uitdeed of een handdoek over de stoel heen legde, was mijn geknetter ook heel sterk geminderd.
Maar zo'n sleutelhanger als dat werkt ben ik fan :D .

Als je er 100 nodig hebt dan werkt het denk ik niet zo goed.

Evelyne79

Re: Anti-statische sleutelhanger, werkt het echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:10

voor een appel en een ei verkrijgbaar bij aliexpress :D
heb er meteen eentje besteld :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 05:12

eenitraM schreef:
Je kunt ook elke keer de grond even aantikken met je handen om te ontladen

Doe ik altijd, al kijken mensen mij echt raar aan dan, alsof ik één steekje los heb :')

Helpt dat serieus? Ik dacht dat het ook helpt om je handen nat te maken?

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 05:27

Ik wou dat ik eerder had geweten dat dit bestaat. Altijd als ik de deur van mijn auto open of dicht probeer te doen krijg ik eerst een flinke schok. Tegenwoordig heb ik een heel ritueel voordat ik de auto uberhaupt aanraak. Soms denk ik er even niet aan en dan word ik gelijk gestraft :')
Mijn haar kan ik niet normaal kammen en stukjes plastic folie e.d. blijven gewoon aan mij kleven _O-

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:09

stukje koper in je zak werkt ook, elke nacht in een bakje water om te ontladen.

Toen mijn moeder dat deed knetterde ze een stuk minder tot niet.
Misschien voor snel een handige oplossing

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:13

Een aantal jaar terug had ik er erg last van, ik durfde bijna niet meer in en uit de auto te stappen.
Nu heb ik er minder last van, waarschijnlijk een andere combinatie van schoenen en kleding.
Maar zo'n sleutelhanger vind ik wel interessant.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:24

En je lost het nog simpeler op door gewoon goede schoenen te kopen. Als je even googled op ESD-veilig schoeisel is je probleem nog simpeler opgelost want je hoeft er niet eens meer bij na te denken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 19:37

Skechers zijn heerlijke schoenen. Ik heb zoveel andere (ook dure) merken geprobeerd, maar liep steeds mijn voeten stuk. Skechers zijn heerlijk licht, alleen word ik er dus superstatisch van :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:07

ikke schreef:
En je lost het nog simpeler op door gewoon goede schoenen te kopen. Als je even googled op ESD-veilig schoeisel is je probleem nog simpeler opgelost want je hoeft er niet eens meer bij na te denken.

Ik heb het ook op dure lederen schoentjes dus daar ligt het lang niet altijd aan.
Ik las ook ergens dat je het onderwerp eerst met je mouw moet aanraken maar ook dat helpt niet. Leuk als je licht statisch geladen bent door schoeisel of kleding maar ik kan op mijn blote voeten lopen en ik word nog gefrituurd door van alles.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:11

Cayenne schreef:
eenitraM schreef:
Je kunt ook elke keer de grond even aantikken met je handen om te ontladen

Doe ik altijd, al kijken mensen mij echt raar aan dan, alsof ik één steekje los heb :')

Helpt dat serieus? Ik dacht dat het ook helpt om je handen nat te maken?

Ja t werkt. Alleen het ziet er gewoon raar uit. Doe het ook wanneer ik uit de auto stap en de deur daarna dicht moet doen :')

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:15

Ja hielp bij mij super met de auto. Echter sinds ik dat ding kwijt ben is t weer zo ver. Alleen tast t mijn geheugen steeds aan want ik vergeet een nieuwe te kopen :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:31

Bij de auto is het makkelijk, gewoon zorgen dat je eerst het metaal van de deur aanraakt en dat blijft vasthouden tot je op de grond staat. Of anders de deur dichtduwen door tegen het raam te duwen, Dan ben je alleen nog wel statisch..

Zo'n sleutelhanger klinkt wel ideaal, al moet ik zeggen dat ik er deze winter helemaal geen laat van heb :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:11

Yessy en hoe los je dat op als je de auto in wilt? :D

EenitraM, ik heb mijn rug gebroken en kan niet eens mijn knieën aanraken. Als ik de grond aanraak gaat dat doorgaans niet vrijwillig en is opstaan een tijdrovend klusje. Dan is mijn sleutelhanger toch handiger. _O-

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:59

Haha goed punt, auto naast een stenen muur of pilaar parkeren en die eerst aanraken? In de keuken eerst de muur aanraken en dan de kraan helpt vaak wel dus misschien buiten ook wel. De grond aanraken is trouwens ook wel briljant als je dat lukt inderdaad. Om het er minder belachelijk uitbreiden laten zien kan je altijd nog *oeps* je sleutel laten vallen :')

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:06

Ik "schok" regelmatig collega's. Heb een ritueel om mijn mobiele werktelefoon op te nemen :') de auto is soms niet veilig.

Ik ga ook eens kijken voor een sleutelhanger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:10

Cayenne schreef:
Skechers zijn heerlijke schoenen. Ik heb zoveel andere (ook dure) merken geprobeerd, maar liep steeds mijn voeten stuk. Skechers zijn heerlijk licht, alleen word ik er dus superstatisch van :')

En als je ze een nachtje in de vriezer hebt gehad?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 09:18

Wat een hoop reacties! En ik dacht dat ik het zwaar had met mijn schokken, maar ik lees dat het veel erger kan :=

Morgen ga ik even op Alie-express kijken wat ze hebben, want bij Bol kon ik ze niet meer -O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:30

Ik las eens de tip een veiligheidsspeld aan je kleding te bevestigen ook moet helpen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:41

Yessy schreef:
Haha goed punt, auto naast een stenen muur of pilaar parkeren en die eerst aanraken? In de keuken eerst de muur aanraken en dan de kraan helpt vaak wel dus misschien buiten ook wel. De grond aanraken is trouwens ook wel briljant als je dat lukt inderdaad. Om het er minder belachelijk uitbreiden laten zien kan je altijd nog *oeps* je sleutel laten vallen :')

Ik hou het lekker bij mijn sleutelhanger, ik heb geen zin om de halve stad door te rijden om op zoek te gaan naar een parkeerplaats bij een stenen pilaar, om met koperen draadjes te lopen die ik moet ontladen in water, om mijn schoenen in de vriezer te leggen (niet zo fris en totaal nutteloos). Gewoon 1 sleutelhangertje van een paar euro lost alle problemen in 1 klap op. In iedere jas een en ik heb nergens meer last van. Ik ga voor gemak.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:53

Ik heb in de periodes dat ik het zwaar had echt ontzettend veel tips geprobeerd, ook die van de grond aanraken, veiligheidsspelden overal, vriezers, vochtigheid kamer verhogen kledingsstukken verbannen etc etc maar niéts hielp. Een keer wel door mijn schoenen weg te doen maar zelfs dat was niet helemaal betrouwbaar en ook gewoon niet altijd praktisch. Het enige wat bij mij wel altijd helpt is mijn auto-uitstap methode. Ik doe de portier open, neem met mijn hand het dak vast, hef mij voeten op en zet ze buiten op de grond en laat dan pas los. Nooit een schok, ik ben dit al zo lang gewoon dat ik het altijd automatisch doe. Ziet er misschien soms gek uit maar die zeldzame keer dat ik het eens niet doe is vaak genoeg om mij er aan te herinneren het volgende keer toch weer zo te doen :D . Dus ik ga het mij niet moeilijker maken dan het is door nog eens allerlei tips te proberen die "even goed werken" of op zoek te gaan naar speciale schoenen terwijl het al moeilijk genoeg is om er mooi en degelijke te vinden en ik ga zo'n sleutelhanger bestellen :) .

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:08

Tazzey schreef:
Cayenne schreef:
Ik ben ook benieuwd. Sinds ik op Skechers loop, ben ik enorm statisch en krijg ik steeds een electrische schok. Heel irritant.

Ik heb dat dus ook met mijn Skechers! Gewoon even een sleutelhangertje halen.

Ik was ook al zo lang ik op mijn nieuwe werk rond liep statisch en ik dacht echt dat het aan het gebouw lag. Iemand zei dat het mijn schoenen kon zijn. Inderdaad Sketchers. Nu Nike en er van af

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:45

Kwanyin schreef:
Ik heb in de periodes dat ik het zwaar had echt ontzettend veel tips geprobeerd, ook die van de grond aanraken, veiligheidsspelden overal, vriezers, vochtigheid kamer verhogen kledingsstukken verbannen etc etc maar niéts hielp. Een keer wel door mijn schoenen weg te doen maar zelfs dat was niet helemaal betrouwbaar en ook gewoon niet altijd praktisch. Het enige wat bij mij wel altijd helpt is mijn auto-uitstap methode. Ik doe de portier open, neem met mijn hand het dak vast, hef mij voeten op en zet ze buiten op de grond en laat dan pas los. Nooit een schok, ik ben dit al zo lang gewoon dat ik het altijd automatisch doe. Ziet er misschien soms gek uit maar die zeldzame keer dat ik het eens niet doe is vaak genoeg om mij er aan te herinneren het volgende keer toch weer zo te doen :D . Dus ik ga het mij niet moeilijker maken dan het is door nog eens allerlei tips te proberen die "even goed werken" of op zoek te gaan naar speciale schoenen terwijl het al moeilijk genoeg is om er mooi en degelijke te vinden en ik ga zo'n sleutelhanger bestellen :) .

Je kunt die schoenen gewoon bij de Bata bestellen, in Best, niks moeilijks aan. Ook als particulier kun je daar rechtstreeks op de fabriek kopen. gewoon vragen naar een modieuze ESD-veiligheidsschoen. Moet je opletten waar ze mee komen.

Have fun: https://www.bataindustrials.nl/veilighe ... enmerk=esd
Laatst bijgewerkt door ikke op 22-12-16 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:52

Oooh zo'n sleutelhanger zou niet verkeerd zijn.
Ik krijg en geef ook nogal eens een schok door.
Al 2 keer gehad dat ik mijn vriend een kus geef en we beide een schok kregen.
Er zit duidelijk nog genoeg spanning in onze relatie, maar echt fijn is het niet. :')

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:58

Ik heb het met vlagen max. een keer of 5 per dag... Dus lang niet zoveel als de meesten van jullie. Desondanks vind ik dit wel heel interessant op te lezen.... :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:01

Ik snap het niet helemaal. Moet je dan met die sleutel eerst het onderwerp aanraken zodat hij ontlaad? Is dat niet ontzettend 'veel werk'? Dan moet je die sleutel altijd bij je hebben... :')