FabianHorse schreef:Als ik jou was, zou ik hem niet updaten, daar wordt de pc alleen maar slomer van. Gewoon lekker laten zoals hij is en geen andere troep enzo erop. Ik heb zelf een Macbook Pro uit 2006, maar is nog even snel als bij aankoop. Wat Apple doet, is dat bij iedere update wordt de pc vertraagd en op een begeven moment is hij zo sloom dat je een nieuwe wilt, terwijl die nieuwe over een paar jaar ook weer met zo sloom zijn. Ook onnodige apps en programma's verslomen de pc, de programma's die je niet nodig hebt, zoals sociaal media etc., gewoon weggooien!
Het probleem met slomer worden na updates heeft te maken met de ontwikkeling van hard- en software. Deze gaat super snel. Nieuwe systemen zijn sneller en programma's worden "zwaarder" en daardoor kunnen oudere systemen het minder makkelijk meer bijhouden.
Het is nou eenmaal goedkoper om iets nieuws te maken als iets ouds te onderhouden.
TS balen dat je mac nu ziek is. Hopelijk kunnen ze je foto's redden.

Al heeft mijn man nog een windows staan van ongeveer dezelfde leeftijd als dat iBookje die het ook nog steeds doet 

)