Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Polly schreef:Mensen er staat dat de verhuurder ernstig ziek is, wat moet hij dan? Het maar overlaten aan de nabestaanden?
Ik vind het vrij absurt dat hier zo moeilijk over gedaan word, dit is toch gewoon een risico wat je loopt als je (zoals ik het begrijp) particulier huurt.
ipv te gaan bestuderen of dit wel mag kan je toch ook gewoon in drie maanden een ander huis zoeken
Polly schreef:Mensen er staat dat de verhuurder ernstig ziek is, wat moet hij dan? Het maar overlaten aan de nabestaanden?
Ik vind het vrij absurt dat hier zo moeilijk over gedaan word, dit is toch gewoon een risico wat je loopt als je (zoals ik het begrijp) particulier huurt.
verootjoo schreef:Polly schreef:Mensen er staat dat de verhuurder ernstig ziek is, wat moet hij dan? Het maar overlaten aan de nabestaanden?
Eensipv te gaan bestuderen of dit wel mag kan je toch ook gewoon in drie maanden een ander huis zoeken
Gypsy schreef:Polly schreef:Mensen er staat dat de verhuurder ernstig ziek is, wat moet hij dan? Het maar overlaten aan de nabestaanden?
Het gaat dan inderdaad van rechtswege over op je nabestaanden.
Er is in NL nu eenmaal een hoop bescherming voor de huurder, dat is niet voor niks en dat weet je als verhuurder als je er aan begint.
Storm schreef:Ik weet niet wat er in de overeenkomst stond, maar ik weet wel dat ze van plan waten om er jarenlang te blijven wonen. Ze hadden alles opgeknapt.
Het huis stond ook niet te koop.
Ik ga haar zeker vertellen dat ze juridisch advies moet gaan inwinnen.
Gypsy schreef:Als de gemeente jouw koophuis onteigend ga je toch ook niet zonder morren een ander huis zoeken.
Delphi schreef:Storm schreef:Ik weet niet wat er in de overeenkomst stond, maar ik weet wel dat ze van plan waten om er jarenlang te blijven wonen. Ze hadden alles opgeknapt.
Het huis stond ook niet te koop.
Ik ga haar zeker vertellen dat ze juridisch advies moet gaan inwinnen.
Is er dan geen mogelijkheid dat zij het kopen?
Je kunt wel alles opknappen, maar als je huurt dan weet je dat het niet jouw eigendom is en dat het huren een keer op kan houden.
Ik denk dat alles erg afhankelijk is van wat er in het huurcontract staat.
Gypsy schreef:Nou sorry hoor, ook al huur je het is gewoon je thuis. Ik snap best dat je dan niet zomaar even gaat verkassen zonder morren. Ook huurders steken soms ergens best geld in. Dan wil je er toch een x aantal jaar van genieten. En 3 maanden om elders te gaan huren is imo best kort.
Als de gemeente jouw koophuis onteigend ga je toch ook niet zonder morren een ander huis zoeken.
Storm schreef:Het huis is een prachtige boerderij in het midden van het land met veel grond eromheen. Ze hebben 3 kinderen. Ze hebben afgelopen 2 jaar veel aan het huis opgeknapt en vinden het vreselijk weg te moeten. Zo'n plekje vinden ze niet (snel) meer.
Polly schreef:Als ik dit zo lees weet ik wel heel zeker dat ik never nooit een huis of wat dan ook ga verhuren, ik vind het ronduit schandalig dat mensen in zware tijden zo tegengewerkt worden door huurders, alsof die niks anders aan hun hoofd hebben dan voor het gerecht gedaagd worden omdat ze min of meer noodzakelijk onroerend goed moeten verkopen.
Hou de eer aan jezelf en zoek een andere huurwoning óf, als ze echt niet willen vertrekken doe dan eem bod op het huis, mogelijk is de hypotheek wel op te brengen en dan ben je overal vanaf.
Kinke schreef:Nou inderdaad, je weet toch dat je het huurt en dat het niet van jou is? Dat ze dingen hebben opgeknapt hebben ze toch ook bij hun volle verstand gedaan neem ik aan.