Dani schreef:420BlazeIt schreef:Als zij schulden heeft kunnen de deurwaardes naar jouw huis komen en daar spullen wegpakken, spreek uit ervaring.
Dat gaat niet zomaar, hoor.Als TS kan aantonen dat het hun spullen zijn gebeurt er niks mee. Het is niet zo dat zodra iemand bij je inwoont al jouw bezittingen ineens gezamelijk bezit zijn en in beslag genomen kunnen worden. Overigens kent die procedure ook nog een heel voortraject, ze staan niet zonder aankondiging op de stoep om je inboedel mee te nemen.
Meestal is dat juist andersom..
verhuurder heeft immers op contract welke kamer van de huurder is..
de gewone ruimte zijn meestal dan gezamelijk gebruik, waarin de huurder hooguit wat losse spullen zet.. een schuldeiser gaat niet zondermeer de ruimte van een verhuurder leeghalen..
daarnaast heb ik ook geen bonnetjes meer van spullen die ik 10 jaar terug heb aangeschaft (bank, tv, eethoek etc etc etc) dus dat 'aantonen' is lastig.. dmv huurcontract maak je het wel aannemelijk..
als huurder heb je een groter probleem als een verhuurder schulden heeft.. vooral als er spullen van jou in de gezamelijke ruimten staan.. dit heb ik bij de hand gehad.. wij hebben tijdelijk een woning gedeeld met een 'vriend'. schuldeisers aan de deur voor beslag.. Gelukkig konden wij aannemelijk maken dat zijn spullen (uit een scheiding) een bijeengeraapt zooitje was en al maanden in de tuin stond weg te rotten omdat hij de moeite maar niet nam om het af te voeren, terwijl keurig onze verhuisbonen van de verhuizer konden laten zien met het aantal kuub dat vervoerd was, en een aantal foto's van onze verhuizing waar gelukkig onze meubels op zichtbaar waren. (onze opslag laten zien, slaapkamer plus aankoopbonnen voor de kast en bed die daar nieuw stonden) en de foto's die aantoonden dat de meubels in de woonkamer van ons waren.. anders waren we zwaar de pineut geweest.. deurwaarder gaat er namelijk vanuit dat de eigenaar/hoofdhuurder ook eigenaar is van de spullen in huis.
Als TS kan aantonen dat het hun spullen zijn gebeurt er niks mee. Het is niet zo dat zodra iemand bij je inwoont al jouw bezittingen ineens gezamelijk bezit zijn en in beslag genomen kunnen worden. Overigens kent die procedure ook nog een heel voortraject, ze staan niet zonder aankondiging op de stoep om je inboedel mee te nemen.