Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

hagelslag schreef:Zo dat is niet netjes.
Ik weet niet wat officieel wel of niet mag.
Wel weet ik dat ik bij de garage waar ik altijd heen ga een ongeveerprijs vraag.
Heel precies kunnen ze het niet altijd zgen ivm een uurtje langer of korter ermee bezig zijn.
Tot dusver hebben ze altijd de kosten te groot geschat. Oftewel was 50-150 euro goedkoper uit.
dat ook altijd heel specifiek; de prijs van een grote of kleine beurt of apk is standaard, maar álles wat ze daarbuiten tegenkomen daarvoor moeten ze me bellen.

MamaMiesje schreef:hagelslag schreef:Zo dat is niet netjes.
Ik weet niet wat officieel wel of niet mag.
Wel weet ik dat ik bij de garage waar ik altijd heen ga een ongeveerprijs vraag.
Heel precies kunnen ze het niet altijd zgen ivm een uurtje langer of korter ermee bezig zijn.
Tot dusver hebben ze altijd de kosten te groot geschat. Oftewel was 50-150 euro goedkoper uit.
Ik vraag/eis haastdat ook altijd heel specifiek; de prijs van een grote of kleine beurt of apk is standaard, maar álles wat ze daarbuiten tegenkomen daarvoor moeten ze me bellen.
Ik ben namelijk ook eens "slachtoffer" geweest van de welbekende 'Fitte' garage en moesten er ineens 3 (en dus 4, want 3 banden veranderen mag niet?) i.p.v. 2 vervangen worden en nog allerlei andere "ditjes en datjes" en was een gewone APK ook ineens 700 euro.![]()
Overigens met dezelfde auto later "totaal verroeste" remleidingen aldus diezelfde garage. Oké met je remmen neem je geen risico's, maar ik heb éérst de auto maar eens mee naar huis genomen en mijn zwager (en zijn monteur-buurman) gevraagd.
Voor 100 euro materiaal gekocht, de buurman 100 euro gegeven en toen was het opgelost (en zó "totaal verroest" was het niet, zei de buurman) en kostte het geen 600,-
Kortom: ALTIJD een prijsopgave vragen en ALTIJD eisen dat ze bellen, als ze andere dingen tegenkomen.
Afspraak is afspraak, of ze hadden je alsnog van te voren in moeten lichten! Ellentjuh12 schreef:Ik vraag mij af of je verplicht bent dit te betalen. Ik heb ooit hetzelfde mee gemaakt, volgens de apk waren mijn remkabels e.d. niet goed meer. Ik heb zelf echter verstand van auto's en ben aan het repareren gegaan en kwam erachter dat er niets mis was met de bekabeling. Toen ik hierover boos heb gebeld werd het af gedaan met dat de receptioniste er weinig verstand van had en dat ik de auto kon terug brengen voor de goedkeuring. Ik vind dit ronduit onbeschoft dat dit soort dingen geflikt worden!