Geen ANWB meer, maar pechhulp on demand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Princesj

Re: Geen ANWB meer, maar pechhulp on demand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:58

Ik heb geen lidmaatschap. Eigenlijk zou het voor de motor wel prettig zijn, maar ervaring leert dat de meeste heren van de ANWB niet weten wat ze met zo'n ding aan moeten, of die ene monteur die het wel weet kan pas na 2 uur (heerlijk midden in de nacht..). Kortom, dan zet ik hem sneller in de trailer.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:04

Sabbientje schreef:
verootjoo schreef:
Snap nooit waarom mensen ANWB lid zijn :=

Je moet onderhoud bij een merkdealer doen, om van de assistance gebruik te maken.
EN je auto mag niet ouder dan 15 jaar oud zijn. (althans bij Subaru, weet niet waar de leeftijdgrens bij andere merken zit.)

Ik heb zelf al jaren pechhulp via mijn autodealer.

Ik heb geen leeftijdsgrens, maar inderdaad onderhoud moet via de dealer. Maar aangezien mijn auto nogmaar 1 jaar oud is hoeft dat alleen nog voor apk (en als er wel wat gebeurt ben ik nog verzekerd)
Indien mijn auto richting de 7 jaar gaat denk ik erover weer terug naar de anwb te gaan. Dan wordt de garage mij te duur.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:06

Ook al jaren ANWB lid.
Gelukkig wel, want de vorige motor van mijn man een paar keer naar huis moeten laten transporteren.

Ook op parkeerdek van AMC gestaan met rokende motor van mijn Ford.
Auto is toen opgetakeld, zoon, hulphond en ik zijn thuisgebracht.

Als je weinig pech hebt is on demand service prima te overwegen.
Vanwege de losse tarieven blijf ik gewoon ANWB lid.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:06

KimL86 schreef:
Ik zit bij Allianz.

Ik vond het altijd zo vervelend bij anwb dat je net in de dure maand december ook nog eens in 1x de anwb moet betalen.
Anwb had geen optie om per maand te betalen.

Nu betaal ik 7 euro per maand en dat is inclusief woonplaats dekking.

Zoals iemand anders al zei, alleen al de manier waarop ze reclame maken schrikt me af.

Ik denk dat je voor de prijs van 1 keer on demand wel een aantal jaar lid kan zijn.
En ik heb ook wel eens gebeld voor een lekke band, maar als ik per keer zou betalen dan zou ik dat al niet meer doen.

Allsecur is een dochteronderneming van Allianz ;) Mijn vader werk al meer dan 40 jaar bij Allianz (was eerst de zwolsche Algemeene)

Overigens zit ik (mijn ouders ook) ook gewoon bij de ANWB. Het geeft gewoon zekerheid. Wij hebben zelf europadekking. Ik was met mijn auto net 4 maanden lid toen de ANWB mijn auto al vanuit Oostenrijk naar NL moest slepen. Dit duurde wel 3 weken overigens := Maar mijn premie heb ik er de komende jaren wel al uit :=

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:09

Interessant dit, ik was al nieuwsgierig naar wat die pechhulp on demand zou kosten. Ik ben zelf al jaren lid van de ANWB en ja betaal al jaren en heb ze eigenlijk nooit nodig. Als ik alleen in Nederland zou blijven met de auto dan zou ik het waarschijnlijk opzeggen. Maar ik rijd ook nogal eens met m´n autootje in het buitenland, en dan vind ik de hulp in het buitenland wel een geruststellende gedachte. Dus ik blijf maar bij de ANWB.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:11

Mer1980, dat wist ik niet.
Tijd om over te stappen dan

Helaas is de anwb nog steeds niet per maand te betalen anders bleef ik lekker bij de anwb.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:35

Wij hebben een auto van bijna 30 jaar oud, dus ik ben maar wat blij met de ANWB :) toen onze motor kapot ging op de snelweg(twee gaten in het motorblok) hebben ze ons weggesleept. Ik vind het een fijn idee dat we altijd kunnen bellen en geholpen worden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:35

Ik ben binnen Nederland lid van de ANWB en voor pechhulp buitenland heb ik dat op mijn autoverzekering zitten.
Ik rij oudere auto's. Die wel gewoon netjes onderhoudsbeurten krijgen.
In Nederland ben ik ooit gestrand met een gebroken multieriem. Dit heeft de anwb provisorisch kunnen fixen zodat ik gewoon veilig naar huis kon en in de weken erna een afspraak met de garage kon maken om het helemaal te fixen (ze konden namelijk de stuurbekrachtiging niet fixen en dus heb ik een week zonder stuurbekrachtiging rondgereden, hiervoor moest er meer gebeuren wat niet op straat gefixed kon worden, maar de standaardriem om de dynamo konden ze wel er om leggen en kon dus daarna weer rijden).

In Duitsland ben ik ooit gestrand met een andere auto, en wederom de multiriem die toen vastsloeg op een ventilator en dus een oververhitte motor (ik heb toen ik geen verwarming en geen stuurbekrachtiging meer had en geen dynamo om de accu op te laden geprobeerd om door te rijden, ik moest nog 250km en dat zou normaal gesproken kunnen op de accu (diesel, dus alleen verlichting nodig van de accu), maar toen dus de motor niet meer gekoeld werd was het einde verhaal). De auto is op transport gegaan, eerst naar Nederland, ik kreeg transport naar Nederland. En toen begon de ellende. Volgens de verzekering zou ik recht hebben op een reis 2e klas en dan evt. taxi naar 1 adres. We zaten met 4 man in de auto en 300 kg aan duikspullen die meemoesten. Dat kan dus niet mee in de trein. En we woonden ook 45 km uit elkaar, dus naar 1 adres met de taxi werkt ook niet. Ik heb toen nogmaals gebeld en gezegd, lever een huurauto, dat is goedkoper dan voor 4 mensen de trein. En dat is toen ook gebeurd. De auto is met een ambulance naar Nederland vervoerd voor ong. 1800 euro naar mijn eigen garage (auto van 15 jaar oud, maar total loss verklaren was nog geen optie, want de waarde was hoger). Het heeft mij uiteindelijk verder niets gekost, zelfs de reparatie in de garage niet, want mijn auto had net een beurt gehad en de motor had een bijgeluid waar ik een dag eerder voor bij de garage was geweest en wat de garage de week erop zou fixen, maar ik kon veilig rijden was mij verzekerd, dat kon dus helaas niet. het enige wat kapot gegaan is, is mijn tomtom, die vond 4 ademende mensen in de auto bij vorst niet fijn. We hebben 6 uur vertraging opgelopen door deze pech.

Een vriend is eens in het buitenland gestrand zonder pechhulpverzekering. Wat mij toen enorm is tegengevallen is dat mijn verzekering (zowel reis als pechhulp, bij 1 maatschappij) helemaal niets voor mij wilden doen. Ik heb hierdoor een week vastgezeten in het buitenland wat me dus extra vakantiedagen gekost heeft, want de garage beloofde telkens wat, geen ov in de buurt, 300kg duikspullen bij me die je niet even meeneemt met het ov, enz. We zijn uiteindelijk met een huurauto naar huis gereden en later is de auto opgehaald, provisorisch gerepareerd, hij is er mee thuisgekomen maar het was einde auto. Motorblok was afgebroken uit de ophanging en had de versnellingsbak gesloopt. Mijn pechhulpverzekering zei de verzekering zit op de auto, niet op de persoon en deze auto is niet verzekerd bij ons. De reisverzekering wilde ook niets doen omdat pechhulp op de auto zou meoten zitten. Maar ik wilde gewoon naar huis en na heel boos worden wilden ze alleen de 236 euro voor de trein van Cahors naar rotterdam vergoeden. DAt ik bagage had en dan met de taxi naar Cahors moest en van Rotterdam ook nog met het OV naar huis dat begrepen ze niet. Ik heb uiteraard die 236 euro gedeclareerd en gekregen. Maar het was bij lange na niet wat de werkelijke kosten waren. De reisgenoot kreeg niets want had er geen verzekering voor.
Ook een aandachtspuntje, ik heb een annuleringsverzekering voor 1 persoon en in januari hadden we met 2 personen een huisje gehuurd. Ik werd ziek, maar alleen de helft van het huisje werd vergoed. De ander had het bij zijn annuleringsverzekering moeten declareren en had dat niet.

Ik zit er juist aan te denken om de anwb te vergelijken met wat ik nu heb. Het is voor mij een must dat ik bij pech in het buitenland met een gelijkwaardige auto verder kan.
Laatst bijgewerkt door germie op 24-11-16 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:37

Ik heb dit topic van LZP naar HTT verplaatst.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:39

Ik ben al jaren lid bij de anwb en nog maar 1x nodig gehad. Persoonlijk vind ik het een fijn idee als ik met paard en trailer alleen verderop het land in ben dat ik de anwb kan opbellen als er iets is

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:45

paardjes123 schreef:
Ik ben al jaren lid bij de anwb en nog maar 1x nodig gehad. Persoonlijk vind ik het een fijn idee als ik met paard en trailer alleen verderop het land in ben dat ik de anwb kan opbellen als er iets is

bij pech op de snelweg of in gevaarlijke situaties met een paard in de trailer moet je de politie bellen. Dan komt de politie je zeer snel naar een veilige plaats slepen. Een paard in gevaar en ze zijn heel erg snel. Het is mijn bijrijder eens overkomen met mijn trailer en mijn paard op de A7, ze heeft de vluchtstrook weten te bereiken, maar uiteraard was ze bang dat mijn paard raar zou gaan doen met al die langsscheurende autos. Zij heeft 112 gebeld. Binnen 10 minuten was de politie er, is ze weggesleept naar de dichtstbijzijnde afrit om veilig paard uit te kunnen laden en trailer achter een andere auto te koppelen.
En dit kost niets. Dit is haar toen uitgelegd. Uiteraard hoop je dit nooit mee te maken.
Je moet daarna wel zelf voor transport e.d. zorgen uiteraard, dus daar zul je de anwb voor nodig hebben.
Maar 2 uur op een gevaarlijke situatie moeten wachten hoeft dus niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:48

Sabbientje schreef:
verootjoo schreef:
Snap nooit waarom mensen ANWB lid zijn :=

Je moet onderhoud bij een merkdealer doen, om van de assistance gebruik te maken.
EN je auto mag niet ouder dan 15 jaar oud zijn. (althans bij Subaru, weet niet waar de leeftijdgrens bij andere merken zit.)

Ik heb zelf al jaren pechhulp via mijn autodealer.

Bij Toyota is geen leeftijdsgrens dacht ik... maar ik heb ook nooit auto's ouder dan 15jaar.
Onderhoud laat ik sowieso altijd bij de dealer doen :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:52

Sommigen moeten het helaas wel doen met oudere auto's. En dan is het mooi dat er pechhulp is. Ik wil best een nieuwe auto rijden, maar dan moet iemand mij sponsoren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:56

Dat is niet omdat ik zo rijk ben hoor germie :') dat is omdat de auto's die ik tot nu toe had ermee gekapt zijn voor ze 15 waren en die andere een leaseauto was :+

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:18

Inderdaad, ik heb express mijn auto (2de hands, 1 jaar oud) gekocht bij de dealer omdat ik die oude kapotte auto's zo ontzettend zat was. Ik stapte af en toe met zweet in de handen in de auto van ga ik nog wel op bestemming komen... Nooit meer!!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:29

Ben ook al jaren lid van de ANWB, ik heb wel via de Nissan ook assistentie maar soms is de ANWB makkelijker, die zitten wat meer door het land.
Tijd terug ging ik naar les met de trailer en merkte dat een koplamp kapot was, alleen vervangen is niet heel makkelijk, dus ANWB gebeld want ik moest terug in het donker.
Kijk daar zou ik dus on demand niet voor bellen maar wel de ANWB.

Na leze van de on demand voorwaarde besloten toch maar bij de ANWB te blijven ook al door wat iemand aangaf het wel of niet ter plekke betalen, ik weet dat je onderdelen bij de ANWB ook moet betalen maar dat is beter te regelen.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:45

Ik ben toevallig 2 maanden geleden lid geworden van de ANWB. Ik heb een oude auto (1998) en de kwaaltjes beginnen nu wel te komen helaas...In 1 maand tijd door stomme pech 2x gesleept moeten worden, dat was gelukkig wel in onze woonplaats en dus kon mijn man me ophalen en bij een garage voor de deur neerzetten. Maar dat zette me wel aan het denken: wat als ik nou aan de andere kant van Nederland strand? Ik zit regelmatig op 50km+ afstand van huis, dan is manlief bellen voor een sleepje geen optie :D
Bijkomend voordeel vind ik dat ik nu ook met korting in hun winkels kan shoppen (ze hebben leuke outdoorspullen :P ). Ook nog wel eens korting op uitjes enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:57

Ervaring met pechhulp on demand heb ik niet, maar wij zijn altijd enorm blij geweest met ons ANWB lidmaatschap :+ Er ligt nogal een vloek op onze vakanties, we hebben regelmatig autopech. Zo ook weer dit jaar, we reden het havenplaatsje Livorno in (daar moesten we de boot hebben naar Corsica) en daar begon de auto ineens gek te piepen. Paar keer opnieuw opgestart, tot hij voor een stoplicht (200 meter voor het parkeerterrein bij de boot) helemaal niet meer aan wou. Bleek dat de dynamo kapot was. De stoep op geduwd, ANWB gebeld en binnen een uur stond er een mannetje van een plaatselijke garage. Daar een huurauto gekregen via de ANWB, uiteindelijk met de huurauto naar Corsica gegaan, en voor de reis terug naar Nederland ook een huurauto. Onze eigen auto stond nog in Italie, want het ging niet helemaal goed met het installeren van de nieuwe dynamo. Die is dus op transport terug gegaan.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:58

Maar hoe regelt het 'on demand' systeem dan dat ze genoeg mensen op de weg hebben om iedereen vlot te helpen? Want dat is waar je bij ANWB gewoon jaarlijks voor betaald, pech of niet. Om al die gele auto's en hun mensen goed opgeleid en met goede materialen op de weg te houden, zodat als je pech hebt, je snel, vlot en kundig geholpen word.

Het klinkt goed, maar ik vind de reclame uiterst dom en storend, om het over hun integriteit nog maar niet te hebben. Dus nee, ik blijf gewoon bij ANWB.

Verder zit ik veel in het buitenland met mijn auto en ik vind het fijn dat de ANWB het daar ook voor me regelt.
Vorig jaar in het Lake District met pech komen te staan, door voorbijgangers werd al gewaarschuwd dat er geen garage was die me daar weg wou halen omdat de dichtstbijzijnde anderhalf uur rijden van me vandaan zat. ANWB heeft het gewoon geregeld, inclusief vervangend vervoer waar ik op dat moment nog geen recht op had, maar toch echt nodig had en zelf niet kon regelen (verhuurbedrijf had alleen noodopening voor bedrijven, niet voor particulieren. Dus voor de ANWB kon het wel, voor mij als persoon niet).
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 24-11-16 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:59

Ik heb me voor de zomervakantie aangemeld bij de anwb. Puur en alleen vanwege het vervangend vervoer.
Gingen naar zuid Frankrijk met eentje van 33 jaar oud. De kans dat vriendlief hem zelf kon repareren was groter dan dat die mannetjes dat kunnen. Maar vervangend vervoer kunnen krijgen op vakantie is dan wel een fijne gedachte.
Vind het nu wel een fijn idee dat ik ze altijd zou kunnen bellen en ze me komen helpen.

Mijn gebakje wordt volgend jaar 20, en in de jaren dat ze bij mij is geen dealer gezien.

Dat om demand heb ik geen ervaring mee. Maar ook minder vertrouwen in dan de Anwb. Misschien slaat het nergens op. Maar de anwb klinkt gewoon betrouwbaarder voor mij.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:02

Ik blijf ook bij de ANWB, het afgelopen jaar is de ANWB er al 2 x bijgeweest, waarvan 1 x weggesleept. Met on demand zou ik dus duurder uit zijn geweest.

Vind die reclame ook super irritant trouwens :o

Mijn vader heeft afgelopen jaar pech gehad met zijn auto in Italie. ANWB heeft alles vergoed, van vervangend vervoer, taxi, hotel en vliegtickets naar huis toe :)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:08

Hier nu al een aantal jaar de pechservice van Bosch car service. Goedkoper dan de ANWB en ze hebben door het hele land garages die je bij pech kunnen komen helpen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:15

Hier absoluut geen anwb meer. Slechte service , lange wachttijden en een bende gedoe. Werd even iets olie bij in gegooid , koste mij even 18 euro terwijl er niet gezegd was dat ik het zelf moest betalen. Probleem lag totaal niet aan de olie.

We hebben nu een andere maatschappij en daar ben ik wel zeer tevreden over.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:26

Hier hele goede ervaringen met de ANWB. We zijn een keer in Oostenrijk gestrand en waren met een vervangende auto 4 uur later weer onderweg, onze auto is keurig op transport naar de garage van onze keuze gebracht.
Ook een keer op de afsluitdijk gestaan met pech en daar zijn we heel snel vanaf gehaald en ook weer met vervangend vervoer verder kunnen reizen.
Verder vindt ik dit een verzekering en bij verzekeringen weet je nu eenmaal niet of je ze nodig hebt of niet. Dat is het hele idee erachter. Je weet gewoon vooraf wat je moet betalen en welke service je kunt verwachten.

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:57

Als je als pechhulp verzekerd bent bij je merkdealer, zitten er altijd haken en ogen aan. Vaak huren deze dealers de ANWB in om pechhulp te verlenen. Alleen is de ANWB dan gebonden aan de eisen van de dealer. Ze worden beperkt in de reparaties die ze mogen uitvoeren. Reden hiervoor is dat de dealer liever heeft dat de pech bij hun eigen (merk)garage verholpen wordt. Het kan dus voorkomen dat een reparatie wel wordt verholpen op je ANWB lidmaatschapskaart maar niet op de kaart van de merkdealer. Dan wordt je afgesleept naar een merkgarage. Goed de voorwaarden lezen dus!