Meer mensen zonder smartphone?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:44

Ze verkopen ook nog gewone telefoons hoor. :)

En verder een prepaid kopen? Scheelt wat verleiding als je geen wifi hebt

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 21:46

Joltsje schreef:
Ze verkopen ook nog gewone telefoons hoor. :)

Die optie komt pas aan de orde als mijn huidige telefoon kapot gaat. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:48

Mijn Samsung wordt niet meer ondersteund, kan er dus niets meer opzetten. Whatsapp is er met een omweg via een geheugenkaart opgezet.
Kan zelfs Kies niet meer gebruiken. Mijn Windows 10 kletst wel met mijn Samsung als het om importeren van foto's gaat. Bluetooth werkt ook niet meer.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:52

Ik ben de trotste eigenares van een elf-jaar-oude Nokia (hypermodern ding, hij kan SMSjes versturen!). Als ik 1 keer per jaar opwaardeer voor 20 euro is het veel (telefoneren is geen hobby van me, maar heb ook een vaste lijn)... en de batterij doet het ook nog steeds perfect.
Elk jaar zeg ik dat ik de nieuwste iPhone ga kopen, en elk jaar komt het er gewoon weer niet van. ;-)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:56

Ik heb jaren terug de overstap gemaakt naar een smartphone omdat mijn oude telefoon op was, ik zag er ook tegenop (vooral vanwege de social media apps, en het idee dat ik daaraan mee moest gaan doen) Maar ik ben daarin gewoon simpel, de functies die ik niet boeiend vind die gebruik ik niet en ik heb er ook geen last van. Mijn huidige model is een veel te grote galaxy note, dit kreng heb ik inmiddels ook al een jaar of 6? 7? Geen idee eigenlijk. Ik zou graag een kleiner simpeler model willen maar dit grote kreng gaat maar niet kapot... dus dan vind ik het zonde om geld uit te geven voor een nieuw 'wegwerp' model, want die mening deel ik ook: het lijken tegenwoordig wel wegwerpartikelen, elke seizien zijn er weer nieuwe.

Toegegeven... hij is een upgrade vergeleken met mijn oude nokia 3310, maar ik durf hem er best mee te vergelijken. Hij gaat maar niet kapot! Ik zou het ook zo aandurven om er een wedstrijd ruiten ingooien mee te houden, de mijne die gaat dat gewoon overleven. Hij is al zo vaak gevallen, ook echt hard gevallen, er is mee gegooit, hij is een verdieping naar beneden gevallen, van de trap gestuitert, op straat en op beton gevallen.. en nog steeds geen schade. Een ruit ingooien dat kan hij denk ik prima handelen :')

Whatsapp is leuk maar ik mis het niet als ik ergens heen ga waar ik geen internet heb (ik heb alleen thuis internet via de wifi). Dingen online opzoeken, boeken lezen, spelletjes spelen... ik moet er niet aan denken om dat op een telefoon te doen, dan zou ik liever een tablet met internetconnectie aanschaffen. Zulke dingen doe ik wel thuis op een sneller apparaat met een groter scherm, niet op de telefoon. Telefoneren idem, dat doe ik wel thuis, mijn mobiel is een prepaid en als ik in een jaar 20 euro verbruik dan is dat voor mij veel.

Ik zou echt voldoende hebben aan een simpele ouderwetse telefoon, ik vind een smartphone onnodig. Als mijn smartphone het ooit begeeft uit ouderdom dan komt er hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe smartphone voor in de plaats, of gewoon een simpel dingetje.

Anoniem

Re: Meer mensen zonder smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:05

Ook in dit topic over smartphone-loze mensen ben ik blijkbaar een van de weinigen zonder smartphone. :')
Ik heb zo'n nokia klapding zonder camera en zonder internet. Hiervoor heb ik een jaartje een nokia klaptelefoon met camera & internet gehad maar ik werd er helemaal gestoord van dat dat ding steeds internet verbruikte terwijl ik niet eens een internetabonnement had. Dus die is er heel snel weer uitgegaan. Nu dus en geen internet en geen camera. Ik neem overal gewoon mijn laptop mee naartoe. Het enige jammere vind ik dat de camerafunctie op mijn mobieltje wel handig was geweest, maar niet als ik in ruil daarvoor een illegaal internet verbruikend mobieltje krijg. _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:10

Heb als reserve dit schatje nog liggen.
Afbeelding
Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:14

Ik was werkelijk in de veronderstelling dat ik de laatste der Mohikanen zou zijn, maar dus toch niet! :D
Sinds jaar en dag gebruik ik nog steeds een 'bouwmobiel". Heeft al heel wat mestzakken, sopjes voor tuig en asfalt van dichtbij gezien. Ook meerdere snoekduiken van zolder naar de benedenverdieping en nog werkt hij perfect (afkloppen!). Ben ook zeker niet van plan om hem te vervangen voor een Smartphone, sterker nog: ik heb exact hetzelfde model als reserve liggen, mocht hij het onverhoopt op een dag begeven. :D

En omdat ik geen Smartphone heb om er een foto van te maken, heb ik hier een afbeelding van Internet geplukt:

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:19

Ik zie er alleen maar de voordelen van. Zo hoef ik maar één keer in de vier weken mijn batterij op te laden (oké, na al die jaren is de batterij aan het verslechteren en is het nu één keer in de 3,5 week ;) ). En ik word niet voortdurend lastig gevallen met berichtjes (heel fijn als je niet zo goed tegen teveel prikkels kunt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:19

Ik heb ook geen smartphone. :)
Sterker nog, ik heb zelfs geen camera op mijn telefoon.
Merk inderdaad dat iedereen er automatisch vanuit gaat dat je die hebt en het raar vinden als je niet kunt whatsappen. :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:23

Klopt, KoudbloedKim, daar gaat men inderdaad van uit. Op mijn werk ben ik de enige die geen Smartphone heeft en dus ook niet deelneemt aan de groepen. Ze sturen mij keurig een sms als er iets belangrijks is (of een mail) en ondertussen hoor ik meerdere collega's zuchten dat ze zoveel onzin doorgestuurd krijgen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:23

KoudbloedKim schreef:
Ik heb ook geen smartphone. :)
Sterker nog, ik heb zelfs geen camera op mijn telefoon.
Merk inderdaad dat iedereen er automatisch vanuit gaat dat je die hebt en het raar vinden als je niet kunt whatsappen. :o

Hier ook: de hoefsmid zei laatst 'Ik stuur je wel een appje als ik weer in de buurt ben'. Waarop ik zei dat hij dat best mocht doen, maar dat dat weinig zin had. 8-)
Nu krijg ik dus een smsje, maar ik was gelukkig nog niet de meest achterstallige klant want hij had ook iemand die uberhaupt geen mobiele telefoon had en die maakte alle afspraken via Facebook. :D

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:32

Ik kan me geen leven voorstellen zonder smartphone en snap ook niet echt dat er nog mensen zijn die er niet 1 hebben, soms vind ik het zelfs irritant in bepaalde situaties. :=

Zo heb ik een collega die zelfs helemaal geen mobiele telefoon heeft en in ons werk is het soms wel nodig dat we collega's kunnen bereiken bij noodgevallen. Aan de andere kant klaagt hij weer dat hij niet goed op de hoogte is van ontwikkelingen en gebeurtenissen rondom het werk omdat wij die in onze Whatsapp-groep bespreken en niet op de werkvloer omdat niet alle teamleden ooit tegelijk met elkaar werken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:40

Heb een smartphone maar heb alles wat ik niet dringend nodig heb er gewoon niet op staan. Kaarten, watts app, sms en bellen en meer doe ik er niet mee.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:45

Ik meld me ook als Toos smartphoneloos. *\o/*
Ik heb zo'n lekker ouderwetse kleine Nokia 108; die past prima in mijn broekzak, ook bij het paardrijden. Als het moet kan ik er een foto mee maken, al laat de kwaliteit daar veel te wensen over, dus dat vind ik een minpuntje. Voor de rest kan mijn mobieltje gewoon alles wat het moet kunnen, nl. telefoneren. 8-) En SMS, super handig!

Ik ben voorlopig niet van plan om een smartphone aan te schaffen. Ja, ik word er wel eens kriegel van dat andere mensen alles via Whatsapp bespreken en ik dan weer eens niet op de hoogte ben. Maar eerlijk: wie me wil bereiken kan dat. En ik hoef niet altijd en overal voor iedereen bereikbaar te zijn.

Rawr: kleine moeite om die ene collega even te informeren als er iets belangrijks besproken is, toch?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 23:01

Je ziet het, je bent echt niet de enige 8-) Hier ook iemand die smartphone loos is en eigenlijk ook zo goed als mobielloos. Heb nog zo'n oudje, puur en alleen om te bellen met hooguit €10 beltegoed per jaar. Vind het prima zo, ik hoef niet altijd bereikbaar te zijn :o

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 23:08

heb dan wel een smartphone (ondertussen de tweede alweer, want de vorige samsung heeft het na 6 jaar toch echt begeven), maar heb er geen internet bundel op...alleen wifi dus.
Die ik nooit gebruik, want gebruik veel liever de pc voor internet, dus ik heb ook geen whats app erop zitten. Wel Facebook; voor als ik een leuke foto heb gemaakt die ik wil posten op fb; hoef ik niet eerst de foto naar pc over te hevelen, maar kan direct vanaf mn telefoon uploaden naar fb. Dat doe ik dan gewoon thuis, onze modem is ook een wifispot, zet de wifi aan van de phone en upload het kreng met een grappige tekst erbij.
Heb dan ook voornamelijk voor een smartphone gekozen voor leuke foto's die ik vervolgens dan ook nog eens op een enigszins fatsoenlijk formaat scherm kan bekijken.
Ik bel zelden, dus ook ik hoef mijn telefoon niet vaak aan de lader te gooien. Laatste paar weken had ik er zelfs zo weinig mee gedaan dat ik pas na dik 2 weken hem weer eens aan de lader moest gooien.

En deze heeft een ingebouwde zaklamp (bij de vorige moest ik een app daarvoor gebruiken= toch minder licht); erg handig nu s 'avonds met de hond wandelen; kan ik toch gewoon het bosachtige parkje ingaan als het bewolkt is, zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik tegen een boom loop.

En hij fungeert als mp3 speler 2 keer in de week, want dan moet ik 20 km fietsen om op mn werk te komen, dus dan is muziek onderweg wel fijn.

Met andere woorden; smartphone en oldskool gaat prima samen hoor :D Is maar net wat je er zelf mee doet :D

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 04:32

Ik ben helemaal telefoonloos al 3 jaar, telt dat ook? :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:32

Ik ben ook smartphoneloos :+ Sinds 3 maandjes heb ik mijn oude Nokia-foon van 13 jaar ingeruild voor een iets moderner modelletje. Kostte 29euries :D
Ik gebruik een gsm enkel om te bellen en te smsen, dus geen slimme telefoon nodig. Doe ik wel achter de laptop. En eigenlijk zou ik daar ook willen van afkicken, ook al is het hooguit een uurtje per dag.
Ben ergens in een vroeger tijdperk blijven steken denk ik, maar het is hier in elk geval goed toeven :+

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:47

Ik meld me hier ook maar.

Mijn inmiddels antieke nokia uit 2009 doet 't nog steeds. Al moet ik wel toegeven dat ik aan de 2e accu bezig ben. Ik gebruik 'm nog het meeste als wekker (dagelijks) en als fototoestel voor "dit moet ik even onthouden situaties" (foto maken is toch makkelijker dan tekenen op een kladblokje :P )

En inderdaad, heel herkenbaar dat mensen raar kijken als ze me niet kunnen appen. Ik vind het vooral heerlijk rustig. :+

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:59

Hier nog iemand zonder slimme telefoon. Spaar me de kosten elke maand wel uit en ik vind het onhandig om zo'n groot ding maar steeds met je mee te moeten dragen en opletten dat je hem nergens laat liggen. En ook heerlijk ongestoord je dingen doen.
Mijn vaste telefoon doet het prima :) Foto's maken doe ik met een fototoestel, liefst met spiegelreflex voor foto's van de paarden. En mijn agenda.. die is van papier en blijft het altijd doen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:07

Scum schreef:
Hier nog iemand zonder slimme telefoon. Spaar me de kosten elke maand wel uit en ik vind het onhandig om zo'n groot ding maar steeds met je mee te moeten dragen en opletten dat je hem nergens laat liggen. En ook heerlijk ongestoord je dingen doen.
Mijn vaste telefoon doet het prima :) Foto's maken doe ik met een fototoestel, liefst met spiegelreflex voor foto's van de paarden. En mijn agenda.. die is van papier en blijft het altijd doen.

Vooral dat laatste herken ik! Mijn werkgever had alles digitaal en ineens werkte het netwerk niet meer: gelukkig had ik het nog op papier staan! :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:26

Ook een papieren kan het 'niet meer doen'....
Mijn baas had met zijn papieren agenda in zijn borstzak voorover gebogen gestaan voor een verstopt riool..... en wie mocht proberen de boel weer leesbaar te maken..... 8-)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:49

:D