Als ik nu zou overstappen, zou ik dat dus exact op de datum doen dat mijn contract met mijn huidige leverancier is ingegaan.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Snap je beredenering wel hoor! Ik ben gewoon benieuwd door de berekening die wij hebben gekregen. Want dat verschilt meer dan 100 euro per maand met wat was afgesproken. Ik vond 89 euro per maand voor een ruim hoekhuis al wel heel goedkoop, maar wat weet ik ervan.
Voor de eerste keer dat ik een huis koop en dat alle kosten losgekoppeld worden ipv dat je 'all in' wat huurt en je eigenlijk niet precies weet wat je betaalt aan wat/waarvoor.
Ashleytjuhh schreef:Dreamybol klopt niet helemaal wat je zegt van de schatting die je elke keer krijgt bij een nieuwe maatschappij.
Via de netbeheerder/vorige maatschappij word altijd je verbruik opgevraagd en daar word je maand bedrag op gemaakt.
Als je er net nieuw komt wonen word het maand bedrag gemaakt op het verbruik van de vorige bewoner tot 3 jaar terug word er dan gekeken. Mits je aangeeft dat meer hoeveel mensen je komt te wonen dan pakken ze het gemiddelde verbruik van zo'n soort gezin.
UrbanL schreef:Vergelijken doe je aan de hand van je JAARSTANDEN...van je laatste afrekening.
Deze vul je in op bijvoorbeeld vergelijkingssite en dan heb je je keuze.
Je krijgt dan Jaar totaal bedragen en heb je inzicht.
Prijzen op andere manier is niet te vergelijk omdat er nog diverse andere kosten bijkomen die soms hoger en soms lager uitvallen.
Ik zit bij energie Direct scheelde met de grote jongens 20 euro per maand. Ze zijn absoluut niet flexibel en met verhuizen met je ook rekening houden. Maar uiteindelijk scheelt het per jaar een hoop geld.