Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Siesjuh schreef:9 van de 10x is het een callcenter dat belt (of eigenlijk een medewerker daarvan) en niet direct mensen van het bedrijf waarvoor je gebeld wordt. Deze kunnen je wel aangeven dat je geen interesse hebt, maar voor een volgende keer sta je gewoon weer op de lijst. Het terugkoppelen met de bedrijven schijnt niet zo goed te werken ofzo.
Citaat:Zo heb ik in Duitsland tijden voor callcenters gewerkt met uitsluitend Nederlands werk. Zo'n bel me niet register werkt dan niet, omdat ze daar niets mee te maken hebben.

Iris82 schreef:
nooit meer last gehad van die Shadow0 schreef:Eigenlijk zou de Autoriteit Persoonsgegevens een meldpunt moeten maken waar je anoniem als medewerker wordt uitgenodigd om dit soort overtredingen te melden.
Het bedrijf overtreedt namelijk gewoon de wet - maar laat het vuile werk door callcenters opknappen. Dat is echt niet ok.
Shadow0 schreef:Dat is waarschijnlijk niet waar - als je je richt op de Nederlandse markt, heb je te maken met de Nederlandse wet.
Ik hoop dan ook dat dit soort dingen meer onder de aandacht komen, en de bedrijven een paar forse boetes tegemoet gaan.
Shadow0 schreef:Verwijs in het gesprek dat je gebruik maakt van het Recht van Verzet, en dat je als ze nog een keer bellen, je een klacht indient bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
(Zie bijvoorbeeld https://www.consuwijzer.nl/over-ons/sam ... nsgegevens )
En doe dat ook vooral als ze daarna nog een keer bellen.

(gisteren een stukje getest nadat ik voor de 10e keer gebeld werd voor dezelfde firma terwijl ze de 9 keer er voren allen aangegeven hadden extra te gaan aanduiden dat ik niet gebeld wilde worden. Dat heeft nummer tien ook gedaan trouwens.)

Letterlijk iedereen die dat doet heeft een schijt hekel aan zijn baan en 0 zekerheid aangezien callcenters hun werknemers namelijk regelmatig vervangen als ze ze even niet kunnen gebruiken.
Dus dat neem je dan gewoon niet persoonlijk. Klaar. Donna89 schreef:Je kan ook gewoon niet opnemen of normaal aangeven dat je geen interesse hebt