Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dees schreef:magda_90 schreef:Of je nu een kitten of een konijn voert maakt geen donder uit.Waarom de een wel en de ander niet?
Mee eens. Konijnen voer je ook niet aan slangen.
Ongedierte als muizen en ratten, ala.... maar beter is het om helemaal geen slang te willen houden. Die dingen horen hier niet.
Dees schreef:Muizen is ongedierte.
Ik zie niet waarom je ze zou willen vangen om ze weer uit te zetten.
Vangen en vernietigen, niet moeilijk over doen. Zijn er meer dan genoeg van.
Tooske schreef:Dees schreef:Muizen is ongedierte.
Tja gelukkig denkt niet iedereen zo. Ik had ook muizen op mijn slaapkamer liep een soort gang achter om spullen op te bergen. Ik heb er 4 gevangen in een levende val en een aantal kilometer verder weer uitgezet.
Sindsdien geen last meer.
Tooske schreef:Dees schreef:Muizen is ongedierte.
Tja gelukkig denkt niet iedereen zo. Ik had ook muizen op mijn slaapkamer liep een soort gang achter om spullen op te bergen. Ik heb er 4 gevangen in een levende val en een aantal kilometer verder weer uitgezet.
Sindsdien geen last meer.
Eleadoras schreef:Een kat is een echte aanrader. Onze kat vangt bijna dagelijks muizen buiten, mochten we ze ooit weer eens binnen hebben dan laat ik onze kat in de desbetreffende ruimte los
Dees schreef:Ik ken heel veel slangeneigenaren en geen 1 die kittens aan zijn slangen voert. Ik zal binnen mijn netwerk en tijdens de lezing 'voederdieren aan koudbloedigen' bij Burgers' Zoo nog eens navragen in hoeverre deze fabel nog bestaat.Jacquel schreef:Kittens aan slangen voeren? Echt?!?
Echt.
Een reden om nooit nooit nooit kittens gratis weg te geven.
Gelukkig beseffen meer en meer mensen dit en vragen ze ook op marktplaats al keuring minimaal 25 euro.
Dees schreef:Slangen leven in Nederland gewoon in de natuurOngedierte als muizen en ratten, ala.... maar beter is het om helemaal geen slang te willen houden. Die dingen horen hier niet.
Zidore schreef:'Gewoon' een kat nemen? Please...Kun je niet gewoon een kat nemen ts?
ElineS schreef:Ik zou geen gif doen, dat is een hele nare dood voor de muisjes. Een echte lijdensweg.. Doden van muizen heb ik geen moeite mee. Een plaag is een plaag, maar zet dan valletjes. Eén klap en ze zijn dood.
Sabini schreef:Slangen leven in Nederland gewoon in de natuurPapegaaien, tropische vissen, hamsters, tropische vogels enz daarentegen niet. Wat hoort hier dan wel en wat niet? Best een aparte (en interessante) discussie losstaand van dit topic
oomens schreef:Dat is de zwartbuikhamster/Korenwolf/Europese hamster (Cricetus cricetus), maar die bedoel ik niet. Hamsters die gehouden worden als huisdieren zijn Roborovski's, Syrische hamsters (ook wel goudhamster genoemd) of Russische dwergjes.Hamsters zijn zelfs inheems, en worden voor jaarlijks een behoorlijk bedrag geholpen om in (nog net)ons land te blijven overleven.
oomens schreef:Klopt. Deze exoten kunnen een bedreiging vormen voor de biodiversiteit in een ecosysteemTropische vogels zijn dat uiteraard niet, maar ze leven inmiddels met behoorlijke aantallen in de grote steden (Halsbandparkieten) of met iets minder grote aantallen maar ondanks bestrijding nog steeds standhoudend in hun enige Nederlandse leefgebied (Huiskraaien).
oomens schreef:Thanks voor de tip!Verder wel een hele interessante discussie waar soorten nou wel of niet thuishoren. Kan iedereen het boek 'Where do camels belong?' van Ken Thompson aanraden. Vanuit o.a. de kamelen geeft hij aan met welke argumenten zo'n vraag beantwoord kan worden, en hoe tegenstrijdig die antwoorden soms kunnen zijn.
Kamelen zullen bijvoorbeeld bij iedereen het beeld oproepen van woestijnen (Sahara), Midden-Oosten, eventueel Centraal-Azië, maar ze zijn als familie ontstaan in Noord-Amerika, kennen hun grootste huidige diversiteit in Zuid-Amerika (Lama's!) en zijn qua aantallen het talrijkst in Australië. Waar horen ze dan echt thuis?
Maar dat voert volledig weg van dit topic.