Op zoek naar een huurhuis in het Gooi [spoed]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Op zoek naar een huurhuis in het Gooi [spoed]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:05

Geen ouders of familielid die garant kan staan voor de inkomenseis/borg?

Mijn man zijn werk is verhuisd van Amsterdam naar Rottrdam.
Hij gaat nu vroeg weg om de files te vermijden.
Gaat ook eerder naar huis.

Ik snap dat je niet elk jaar wil verhuizen.
Maar soms, als de nood hoog is, moet je wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:07

Ouders die garant staan voor de borg moet wel geaccepteerd worden.. Soms lukt het particulier, maar bij grote makelaarskantoren e.d wordt er toch vaak verwacht dat je zelf aan de inkomenseis voldoet.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 13:09

Keet schreef:
Ik rij elke dag van amsterdam naar hilversum. En dat gaat gewoon file loos (behalve a10 noord) dus dat is best te doen hoor

Ik toevallig ook. Nu even niet dan ivm stage maar ik zie toch geregeld beide kanten vol staan. En heb vaak gewoon een half uur stil gestaan in deze file. De A1 bied zeker ook na de verlegging geen zekerheid. En dat is niet omdat ik verwend wil overkomen zoals gesuggereerd wordt dat is gewoon niet zo.
Ik wil gewoon weten wat de mogelijkheden zijn en of er bokkers zijn die mij naast fb en dergelijke nog andere websites kunnen aanraden.

Overigens iemand anders laten bellen is een hele goede tip. Al zou die persoon dan ook echt de websites over dag in de gaten moeten houden maar ga het zeker voorleggen aan familie leden. Dankjewel!

Emma; ja die hebben we maar dat telt dus niet! Dat is zo jammer want anders was het geen probleem voor ons geweest maar makelaars tellen garant staan niet mee.. helaas!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:28

Stel een zoekopdracht in op marktplaats, daar word ook vaak iets aangeboden. Er zijn ook wel eens mogelijkheden voor tijdelijke huur, denk aan koophuizen die niet verkocht worden of een stacaravan/chalet wat je voor langere tijd kunt huren. In Bussum staat nog een stacaravan voor twee jaar te huur, kosten ongeveer 650 per maand incl. Maar dan heb je alleen een postadres want inschrijven is niet mogelijk.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:30

Ik ga je een pb sturen

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 13:38

bigone schreef:
Stel een zoekopdracht in op marktplaats, daar word ook vaak iets aangeboden. Er zijn ook wel eens mogelijkheden voor tijdelijke huur, denk aan koophuizen die niet verkocht worden of een stacaravan/chalet wat je voor langere tijd kunt huren. In Bussum staat nog een stacaravan voor twee jaar te huur, kosten ongeveer 650 per maand incl. Maar dan heb je alleen een postadres want inschrijven is niet mogelijk.

Helaas hebben wij wel echt een post adres nodig. En tijdelijke woningen ik kijk er wel na maar al het gedoe en stress van verhuizen elke keer ik ken het van andere die elke keer maar weer verhuizen en gewoon nergens zich echt kunnen vestigen. Dus voorkeur gaat echt uit naar iets waar in iedergeval we een fijne tijd kunnen zitten en lekker een eigen plekje hebben. Maar is zeker een optie

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:23

Ik begrijp dat iets geschikts vinden lastig is, maar als je echt weg moet/wil op korte termijn dan zullen jullie waarschijnlijk consessies moeten doen.

Zo zouden wij 1 augustus de sleutel van ons koophuis krijgen, op die dag terwijl we bij de notaris zaten kregen we te horen dat we door schuld van de verkoper niet konden tekenen.
Ons huurhuis was per 31 augustus opgezegd, we hadden dus een maand om een ander huurhuis te vinden waar we met 2 kinderen in konden.
We hebben iets gevonden, helft kleiner dan ons huis hiervoor (en zelfs 3x zo klein als "ons koophuis ")
Ik zou dit huis nooit gekozen hebben als ik de tijd had gehad, maar we hadden echt haast.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 14:29

Klopt maar zijn we ook zeker toe bereid maar we moeten wel iets kunnen vinden... Maar alles is gelijk verhuurd ook appartementen ed.. We vissen echt letterlijk achter het net. We werken beide overdag en hebbeb geen ruimte om te bellen. Alleen een mailtje gaat soms maar mailtjes worden altijd pas als laatst gelezen hebben we gemerkt. En alles gaat zo snel weg we moeten gewoon geluk hebben om uberhaupt nu iets te vinden in de omgeving.
Vandaar ook de vraag of mensen andere opties weten omm te zoeken.
Heb via pb gelukkig al een aantal handige tips gehad met websites dus dat is alleen maar welkom.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:40

Heb je op marktplaats gekeken?
Daar bieden veel particulieren een huurwoning aan, zonder tussenkomst van een makelaar. Zo zijn wij ook aan een huurwoning gekomen. Je moet net mazzel hebben.
Domica is ook een fijne site voor huurwoningen zonder belachelijke eisen. Zij werken voor particulieren zonder dure makelaar ertussen. Kost wel eenmalig een klein bedrag aan inschrijfgeld, maar daar zou je kunnen kijken.
Verder ben ik het wel een klein beetje eens met bovenstaande reacties. Indien je met spoed op zoek bent naar een woning voor twee personen zou je toch wel de eis van een eengezinswoning kunnen laten varen. Zekerheid in het gooi, voor een bedrag van 1.000 euro per maand.
Ik snap dat je niet op een postzegel wil wonen, bij wijze van, maar een wat ruimer appartementje is ook hartstikke leuk :).

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 14:47

Cinderella schreef:
Heb je op marktplaats gekeken?
Daar bieden veel particulieren een huurwoning aan, zonder tussenkomst van een makelaar. Zo zijn wij ook aan een huurwoning gekomen. Je moet net mazzel hebben.
Domica is ook een fijne site voor huurwoningen zonder belachelijke eisen. Zij werken voor particulieren zonder dure makelaar ertussen. Kost wel eenmalig een klein bedrag aan inschrijfgeld, maar daar zou je kunnen kijken.
Verder ben ik het wel een klein beetje eens met bovenstaande reacties. Indien je met spoed op zoek bent naar een woning voor twee personen zou je toch wel de eis van een eengezinswoning kunnen laten varen. Zekerheid in het gooi, voor een bedrag van 1.000 euro per maand.
Ik snap dat je niet op een postzegel wil wonen, bij wijze van, maar een wat ruimer appartementje is ook hartstikke leuk :).

Ik denk dat niet iedereen even goed leest. Een eengezinswoning heeft onze voorkeur maar we reageren ook op appartementen ed en marktplaats zoals ik al aan gaf wordt ook al druk op gezocht.
Zo hebben wij onze huidige huurwoning ook gevonden.
Alleen om 110 km verder op te wonen wordt te gek zeker gezien mijn vriend vaak te fiets naar het werk gaat.
We willen gewoon in deze omgeving blijven ivm werk paard en sociaal leven dat we hier hebben maar ook vanwege het netwerken.
Openstaan doen we wel voor een ander type woning maar we willen wel een nette woning en niet straks hetzelfde drama als wat we nu hebben.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:48

Met 1000 euro per maand (zou willen dat ik zo'n bedrag had voor mij en mijn dochter ;-)) is echt wel iets te vinden, hoor. Tuurlijk wel wat kleiner, maar als je moet verhuizen, moet je je een beetje aanpassen. Hoe erg is dat? Liever klein en met rust, dan groot wonen met onrust.

Ik heb het zelf ook meegemaakt, dat ik echt weg moest, en ik heb een dochter van 11 jaar oud. Ik woon ook in die omgeving. En zit nu dus op twee kamertjes in een prachtig landhuis. We maken er zelf iets van samen en ik heb superlieve buurtjes. Het uitzicht en het feit dat mijn paarden aan de overkant staan, maakt veel goed voor nu. Mijn huisraad staat grotendeels opgeslagen, totdat ik een woning krijg (sta ruim 7 jaar ingeschreven in Gooi-en Vechtstreek en nu komt er eindelijk langzamerhand zicht op een huis). Met een partner heb je maar 1 slaapkamer nodig. Met een puberdochter is dat heel anders. Zij heeft haar eigen ruimte ook nodig, ondanks dat we echt bovenop elkaar's lip leven.

Als je overdag toch werkt, heb je thuis misschien ook niet zo heel veel ruimte nodig? Kijk via MP, de makelaars, funda huurwoningen, kamernet, diverse woningverhuurbedrijven, ikwilhuren.nu en andere websites. Ga er persoonlijk langs, bespreek je situatie en dan is er heus wel iets mogelijk.....

Als ik het kan, met dochter en weinig budget, kunnen jullie het zeker met dat budget. Maar je moet er wel achteraan en niet teveel eisen stellen.... dat heb ik ook moeten doen in een hele ingewikkelde situatie.

Heel veel succes, want ik weet wat een stress zo'n situatie kan geven.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 29-10-16 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:49

Ah, op die manier! Ik moet toegeven dat ik inderdaad niet alle berichten gelezen had.
Voor marktplaats zou je toch wel echt elke dag even moeten kijken. Particulier huren gaat super snel.
En misschien toch eens kijken op Domica?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 15:02

Cinderella schreef:
Ah, op die manier! Ik moet toegeven dat ik inderdaad niet alle berichten gelezen had.
Voor marktplaats zou je toch wel echt elke dag even moeten kijken. Particulier huren gaat super snel.
En misschien toch eens kijken op Domica?

Dankjewel!
Ja wij hoeven echt geen 100 vierkante meter maar iets van een balkon of kleine tuin is wel fijn dat mis ik hier het meest afgezien van de rest.
Daarom balen wij ook zo want met 1.000 budget is er echt wel wat mogelijk maar idd telkens net te laat of iets wat totaal geen isolering heeft en vervallen is en aangezien ik longpatiente ben moet ik ook iets waar ik gezond in kan leven. En dat is mede hier ook het probleem aangezien het swinters soms maar 4 graden in huis is.
Maar we proberen echt alles leggen onze situatie uit aan makelaars maar die geven geen gehoor.

Ben wel benieuwd naar meerdere verhuurwebsites van bedrijven want er zijn er vast meer dan wat ik via google heb gevonden

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 15:25

Hebben jullie officieel voldoende inkomen om boven de huurtoeslaggrens te huren? Dan zou je misschien ook rooftrack in de gaten kunnen houden, als je dat nog niet doet. Daar bieden woningcorporaties hun vrije sector woningen op aan. Uiteraard geldt ook daar een inkomenseis, maar ik heb van sommige mensen gehoord dat er wel eens uitzonderingen worden gemaakt.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 15:31

Is bunschoten een optie? Daar komt ook vaak wat vrij. Partikulier rond de €800-€900 per maand

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 15:32

xSwanHeart schreef:
Hebben jullie officieel voldoende inkomen om boven de huurtoeslaggrens te huren? Dan zou je misschien ook rooftrack in de gaten kunnen houden, als je dat nog niet doet. Daar bieden woningcorporaties hun vrije sector woningen op aan. Uiteraard geldt ook daar een inkomenseis, maar ik heb van sommige mensen gehoord dat er wel eens uitzonderingen worden gemaakt.

Via rooftrack hebben wij van de week gereageerd! Dus aan deze info heb ik heel veel omdat wij idd een inkomenseis zagen staan.
Ja inkomen is voldoende om boven de huurtoeslag grens te huren gelukkig. Vandaar dat we verwacht hadden dat de zoektocht makkelijker zou moeten zijn.
Maar helaas is het inkomen van 1 persoon nu net te weinig om dus aan bedrijven hun inkomenseis te voldoen. En ik studeer pas over 1.5 jaar af dus tot die tijd heb ik geen tijd voor een fulltime inkomen.

Bunschoten ook al naar gekeken idd!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 15:36

In bunschoten weet ik wel een mooie bovenwoning 100 m2 2 slaapkamers goed geisoleert. In het centrum. Heb daar 1,5 jaar met plezier gewoond

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 15:39

Anne_mieke88 schreef:
In bunschoten weet ik wel een mooie bovenwoning 100 m2 2 slaapkamers goed geisoleert. In het centrum. Heb daar 1,5 jaar met plezier gewoond

Heb je daar meer informatie over? :)

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 16:19

Overbruggingsverhuur.nl moet je ook x aantal keer maandhuur borg betalen. Maar iemand die voor je garant kan staan en deze gegevens wil/kan tonen gaan ze ook mee akkoord.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 16:25

wendely schreef:
Overbruggingsverhuur.nl moet je ook x aantal keer maandhuur borg betalen. Maar iemand die voor je garant kan staan en deze gegevens wil/kan tonen gaan ze ook mee akkoord.

Zeker interessant dit kende ik nog niet! Dan gaat het sowieso lukken kwa inkomen. Enorm bedankt!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 16:39

Lienek schreef:
Anne_mieke88 schreef:

Heb je daar meer informatie over? :)

Ik kan je het nummer geven van de makelaar?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 16:46

Graag! Is de woning ook op funda oid terug te vinden?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 16:48

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 16:51

Poehey dat zijn nogal wat mooie woonplekken!
Buiten het feit om dat jullie niet in een lekkere situatie zitten om, hoop ik voor jullie wel dat er een mooi nieuw plekje uit gaat komen hier.
Want bokt kan inderdaad heel goed helpen bij het vinden van oa dit soort dingen. Helaas kan ik mijn steentje hierin niet bijdragen maar wel heel veel succes gewenst!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 17:41

Ianrowan2009 schreef:
Poehey dat zijn nogal wat mooie woonplekken!
Buiten het feit om dat jullie niet in een lekkere situatie zitten om, hoop ik voor jullie wel dat er een mooi nieuw plekje uit gaat komen hier.
Want bokt kan inderdaad heel goed helpen bij het vinden van oa dit soort dingen. Helaas kan ik mijn steentje hierin niet bijdragen maar wel heel veel succes gewenst!

Daarom dat ik ook hoopte via bokt een ultieme tip te vinden. Leefde ook erg mee met een moeder die destijds wat zocht.

Overigens net contact met iemand die misschien iets wist... Nu hopen dat daar iets uit gaat komen!