Drinkbeker die niet lekt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

carola24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:03

ik zweer bij sing bekers. verkrijgbaar met leuke prints en onverslijtbaar.
ik heb voor mijn 4 jarige zoon de variant van 250 ml, een prima afmeting

carola24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:04

sigg bekers....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:05

Mijn dopper was al heel snel stuk (barst er in), daarna een drinkfles van Nalgene gekocht (die zijn er in verschillende formaten, ook voor kinderen) en die is echt ideaal en 100% lekvrij :j

Liselot

Re: Drinkbeker die niet lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:31

Ik ben lyrisch over klean kanteen flessen, maar die zal je dan ook wel te duur vinden gok ik zo

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 18:56

Die beker van Nalgene ziet er leuk uit, maar krijgt hele slechte reviews. Sigg en klean kanteen vind ik aan de prijzige kant, maar eventueel wel het overwegen waard als het echt goede bekers zijn. Dopper is met 400 ml echt te groot.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:06

Klean kanteen is in mijn ervaring zelfs kwajongens proof :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:07

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:09

Maar gaan die dopjes niet makkelijk open in de tas als je er bv ook een jas bijinpropt?

[rant](Kan ik gelijk even klagen over twee design-zaken die me erg storen:
- dat er nog zoveel dingen gemaakt worden, los van deze flesjes maar ook bv fietslampjes of extra laders, die niet beveiligd zijn tegen vervoer in jaszakken en tassen, en zo makkelijk aan of open gaan. Dat weten we nu toch wel? Dat was al een bekend probleem met mijn walkman 25 jaar terug, dat moet nu toch gewoon standaard rekening mee gehouden worden?
- dat bedrijven hun best doen om papieren folders te simuleren ipv het concept 'website' te begrijpen.)
[/rant]

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:21

Ja dat kan. Is pas 1x gebeurd bij mij. Andere collega's nog nooit.
Normale draaidoppen zijn wel te bestellen. En kan altijd vragen of er nog normale flessen met draaidop op voorraad zijn.

Papieren varianten heb ik ook. Alleen kan niet uploaden op dit moment.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:27

x_Jeanine_x: jij hoeft het niet te uploaden hoor. Maar als IT'er breekt mijn hart dat het zo gedaan wordt ;(

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:38

Ik heb voor mijn dochtertje de bidons van de zeeman.

Afbeelding

Ze zijn een mooi formaatje en lekken echt nooit. Ze krijgt op een schooldag 2 bidons mee met aanmaak.

Een dopper vind ik te groot. En alles wat je hierin doet blijf je erin ruiken en proeven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 09:42

Geen bidons bij de Zeeman (ja, wel maar die waren 400 ml, veel te groot), wel een beker met schroefdop gevonden (en met Anna en Elsa erop, altijd goed :j ). Net getest boven de gootsteen, lekte niet. Maar eens kijken hoe lang hij het blijft doen, maar voor 2,30 is een miskoop niet zo erg. Blijkt hij nou toch niet goed te zijn kan ik altijd nog een duurdere beker kopen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:24

Bij mij op school hebben de meeste kids (die een beker meenemen) een mepal beker. Sommige al jaren dezelfde. Krijg ook wel eens te horen dat kids de beker beu zijn maar hij gaat maar niet kapot := (cars beker in groep 7...)
En ja ze slijten, maar ze worden ook veel gebruikt. Rubberen ringetje zo nu en dan bestellen en hij kan weer een tijd mee.
Wat wel gebeurd waardoor deze lijkt te lekken is als kids de beker niet goed dichtdoen als ze hem terug in de tas doen. (Je moet de klik horen, maar de jongste kids hebben niet altijd daar de kracht voor).
Tupperware beker moet je niet aan beginnen. Die flipdop gaat vaak open in de tas (al geregeld mee gemaakt).

Ook krijgen veel kinderen wegwerpflesjes mee die ze hervullen.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:31

Afbeelding

Mijn kinderen nemen deze drinkflessen van Tupperware mee naar school. Ze hebben nog nooit gelekt.

Mepal hebben we ook ooit gehad, maar dat lekte idd.

Drinkflessen van Sigg lekken ook niet, maar deze staan hier werkloos in de kast sinds we de Tupperware-flessen ontdekt hebben. Die van Tupperware zijn namelijk veel gemakkelijker om af te wassen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:33

Sigg bidons zijn duur en lekken snel.
Onze zoon nam er een mee in de brugklas.
Tegenwoordig neemt hij petflesjes (van water of cola) mee met limonade er in.
Halve liter is wel erg veel voor basisschoolkind denk ik.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:41

Eilandje schreef:
[ Afbeelding ]

Mijn kinderen nemen deze drinkflessen van Tupperware mee naar school. Ze hebben nog nooit gelekt.

Mepal hebben we ook ooit gehad, maar dat lekte idd.

Drinkflessen van Sigg lekken ook niet, maar deze staan hier werkloos in de kast sinds we de Tupperware-flessen ontdekt hebben. Die van Tupperware zijn namelijk veel gemakkelijker om af te wassen.

Deze hierboven zijn echt super fijn! Ik heb in eigen voorraad nog een 500ml groene liggen en 1 groene 310 ML voor andere 500 ML moet ik echt naar mijn distributeur mailen :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:49

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:03

Ik heb ook die drinkbekers van een Hema.ik heb er 6 (3 kids) nu een jaar in gebruik.
1 ervan lekt omdat we die te strak hadden aangedraaid waardoor t rubber is uitgerekt en van een andere zijn nu we nu een dop kwijt.
Ook heb ik 2 Sigg look-a-like drinkfleseen gekocht bij de Lidl van het zomer.
Deze zijn ook top en lekken absoluut niet.
Mijn oudste zoon krijgt momenteel gewone halve liter petflesjes mee.
ik koop een sixpack. Inhoud kan hij opdrinken en daarna vullen we hen aan met wat we in huis hebben.
Enig nadeel is dat ze gewoon eens in de zoveel tijd vervangen moeten worden omdat ze dan niet meer schoon worden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:54

Ik gebruik voor de kinderen lege flesjes waar bv icetea in heeft gezeten.Koop ik bij de lidl.

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:11

Na jaren gevloek en gescheld en natte plakkerige tassen ben ik helemaal genezen van drinkbekers mee naar school. Goedkope, dure, draaidoppen, klikdoppen, na een paar weken was het mis.
Ik ben sinds dit schooljaar ook over naar de tupperware flessen en dan met draaidop, niet met flipdop omdat ik vreesde dat die in de schooltas ook open kan klappen.
Zoonlief krijgt de dop altijd zelf open door het uitstekend flapje dat er aan zit, fles en dop kunnen beide zo in de vaatwasser en de prijs is ook nog eens erg aangenaam. Absolute aanrader en ik wil niet anders meer. Echt. Vergeet bekers, ga over naar flessen...

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:25

Mijn zoontje heeft ook mepal bekers. Bij aanschaf zat er een briefje bij, waarop stond dat je het sluitingsmechanisme opnieuw goed kan maken, waardoor hij niet meer lekken zou. Info daarover is vast op internet te vinden. En idd niet in de vaatwasser, dat stond ook op het briefje.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:05

ClaudiaHS schreef:
Ik heb ook die drinkbekers van een Hema.ik heb er 6 (3 kids) nu een jaar in gebruik.
1 ervan lekt omdat we die te strak hadden aangedraaid waardoor t rubber is uitgerekt en van een andere zijn nu we nu een dop kwijt.
Ook heb ik 2 Sigg look-a-like drinkfleseen gekocht bij de Lidl van het zomer.
Deze zijn ook top en lekken absoluut niet.
Mijn oudste zoon krijgt momenteel gewone halve liter petflesjes mee.
ik koop een sixpack. Inhoud kan hij opdrinken en daarna vullen we hen aan met wat we in huis hebben.
Enig nadeel is dat ze gewoon eens in de zoveel tijd vervangen moeten worden omdat ze dan niet meer schoon worden.

Sorry. Enige nadeel is dat petflessen met hergebruik een giftige afval stof vrij komt. En daardoor schadelijk zijn. Petflessen zijn echt maar voor eenmalig gebruik :o

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:18

Wij zweren bij Klean Kanteen flessen. Ik heb er zelf dagelijks een bij met een beugeldop (ivm spa rood), de kinderen gebruiken elke dag hun fles en deze gaan ook mee naar school en dagjes uit: eerst met een sippy-dop en nu met een sportdop (die je wel dicht moet doen om lekken te voorkomen). Ideaal!

En van rvs, dus geen enge stofjes om uit te drinken of smaakjes die blijven hangen. En met de isolatie erom, blijft je drinken ook langer koud.

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:31

HopeDreamer schreef:
Bij de Epplejeck hebben ze bidons/drinkbekers die modellen werken enorm goed! Wij hebben er ook 3 nog nooit gelekt :)

Jaa die werken super goed!!! Misschien iets te goed bij mij kreeg ik hem gister niet meer open :+ :D Iedereen gevraagd uit mijn gezin, maar echt niemand kreeg hem open. Nu weer open gelukkig :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:48

Ik zou niet gaan voor het hervullen van pet flesjes ivm bpa.
Drink in the box hoor ik goede verhalen over en klean kanteen ook