Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maar het is een gezamenlijke keuze geweest.woofie schreef:Maak het om te beginnen eens bespreekbaar.....je moet hem natuurlijk wel laten weten dat jij nu meer geld kwijt bent door het samenwonen. Niks mis mee dat hij gaat bijdragen in de kosten
Dreamybol schreef:Ben ik de enige die je vriend eigenlijk wel een hork vind dat ie niet zelf verzint dat ie op jouw zak teert? Toen ik net wat met mijn man had betaalde hij al boodschappen als hij voor het weekend bij mij kwam (ik had minder te besteden dan hij, maar dan nog).
Heeft ie zijn eigen huis nu ook nog? Dan zou ik hem (nog) geen huur laten betalen, want een escape mogelijkheid is ook wel wat waard. Meebetalen aan eten en drinken lijkt mij echt heel logisch.
Emmaa_ schreef:Ik vind het niet meer dan normaal dat hij een deel van de hypotheek (bijvoorbeeld) zou bijdragen als hij daar fulltime of bijna-fulltime woont. Als je samen een huis deelt kan je daar ook gewoon de kosten voor delen, wellicht naar ratio inkomen.
Amandavd schreef:Emmaa_ schreef:Ik vind het niet meer dan normaal dat hij een deel van de hypotheek (bijvoorbeeld) zou bijdragen als hij daar fulltime of bijna-fulltime woont. Als je samen een huis deelt kan je daar ook gewoon de kosten voor delen, wellicht naar ratio inkomen.
Ik woon al 3 jaar samen maar heb nog nooit betaald voor de hypotheek. Huis staat op naam van vriend, als wij uit elkaar gaan heb ik nergens recht op. Ik betaal dus de boodschappen, cadeautjes, uitjes etc. Ik verdien ook fors minder dan hij, ik weet niet hoe dat bij TS zit.
Ik snap het ook wel hoor, daarom zeg ik ook naar ratio. Maar ik zou echt niet zo financieel afhankelijk willen zijn van iemand. Je woont samen, dan betaal je ook gewoon samen voor de lasten. Dat zijn koophuis op zijn naam staat boeit geen donder, als je huurt heb je ook geen eigen huis en daar betaal je ook gewoon voor. Emmaa_ schreef:Amandavd schreef:
Ik woon al 3 jaar samen maar heb nog nooit betaald voor de hypotheek. Huis staat op naam van vriend, als wij uit elkaar gaan heb ik nergens recht op. Ik betaal dus de boodschappen, cadeautjes, uitjes etc. Ik verdien ook fors minder dan hij, ik weet niet hoe dat bij TS zit.
Net zeg je nog dat je af en toe de boodschappen betaalt?Ik snap het ook wel hoor, daarom zeg ik ook naar ratio. Maar ik zou echt niet zo financieel afhankelijk willen zijn van iemand. Je woont samen, dan betaal je ook gewoon samen voor de lasten. Dat zijn koophuis op zijn naam staat boeit geen donder, als je huurt heb je ook geen eigen huis en daar betaal je ook gewoon voor.
11AFotograaf schreef:Dat boeit wel degelijk iets! Hij heeft destijds het huis alleen gekocht, met waarschijnlijk heel wat spaarcenten en een hypotheek die op zijn inkomen is gebaseerd. Als een ander dan er bij in gaat wonen en meebetaald aan de hypotheek, maakt diegene ook aanspraak op (een deel van) het huis! Als diegene dus uit het huis gaat (ook buiten een eventuele relatie), dan moet diegene uitgekocht worden door degene van wie het huis is. En dat kost je dus waarschijnlijk je spaarcenten! Of te wel: meebetalen aan een hypotheek is heel iets anders dan meebetalen aan huur! En absoluut niet aan te raden voor de huiseigenaar!!