Vloerverwarming, wat voor type vloer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 15:40

Het heet keramisch parket. Echt heel mooi :) Je hebt nu zelfs ook houtlook tuintegels :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 15:41

Oh dat is wel heel mooi, lijkt erg op pvc. Maar zie je die voegen dan niet heel erg?

Ine23

Re: Vloerverwarming, wat voor type vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 15:42

Bij ons totaal niet vind ik, ze zijn ingevoegd in ongeveer de kleur van de tegel en het is uiteraard geen brede voeg die je dan neemt (of je moet dat natuurlijk net mooi vinden :+ ).

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:36

Nadeel van hout of laminaat op vloerverwarming is dat deze materialen isoleren en dus minder warmte doorlaten hierdoor stook je dus duurder. Steen en keramiek e.d. nemen warmte op en kunnen deze weer af staan. Dit is dus veel efficiënter bij vloerverwarming.

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:29

Wij hebben d'r ook veel onderzoek naar gedaan. Uiteindelijk toch gekozen voor laminaat met speciale ondervloer. Hoewel er op pvc gebied en ook tegels met houtlook en vorm genoeg moois te kiezen was!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:41

Keramisch parket is een tegel in houtlook inderdaad. Dat ligt bij ons in de badkamer. Rest is pvc in tegellook (omgekeerde wereld)

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:11

verootjoo schreef:
Oh dat is wel heel mooi, lijkt erg op pvc. Maar zie je die voegen dan niet heel erg?

Nee, valt best mee! Ik heb het in de badkamer :)

Overigens heb ik ook nog laminaat zonder vloerverwarming en je voelt echt gelijk waar de vloerverwarming begint en hij staat dan op de laagste stand.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:37

Wij zitten net 3 maanden in onze nieuwbouwoning en hebben ook vloerverwarming onder een natuurstenenvloer.

Hou er rekening mee dat een nieuwbouwhuis heel veel vocht kwijt moet en werkt. Mensen bij ons in de rij hebben wel laminaat maar dan moet je je goed laten adviseren.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:37

PVC vloer is overigens ideaal vind ik zelf, veel slijtvaster en je hebt hele mooie houtlooks.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:55

mvdbijl schreef:
Wij zitten net 3 maanden in onze nieuwbouwoning en hebben ook vloerverwarming onder een natuurstenenvloer.

Hou er rekening mee dat een nieuwbouwhuis heel veel vocht kwijt moet en werkt. Mensen bij ons in de rij hebben wel laminaat maar dan moet je je goed laten adviseren.

Je krijgt ook een stoomschema bij vloerverwarming toch? Wij hebben geen vloerverwarming, dus geen ervaring mee :P Maar wel iets om rekening te houden in de planning voor het (laten) leggen van de vloer.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:05

Ik heb in mijn vorige huis een Flexxfloor gehad op de vloerverwarming. Bij ons lagen plavuizen, deze hebben we laten zitten, egalisatie er overheen en dan de Flexxfloor. De warmte kwam er perfect doorheen, terwijl er zelfs nog plavuizen tussen zaten! Daarnaast ziet het eruit als laminaat, kregen altijd veel complimenten over onze mooie vloer :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:37

Wij hebben beneden natuursteen en in de badkamer M-Flor (PVC). Beide heerlijk warm, maar aangezien PVC dunner is is het sneller op temperatuur. M-Flor heeft echt prachtige kleuren/hout look

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:44

Geen verstand van laminaat maar hout kan prima zolang je lamelparket (duo-plank/multiplank) kiest. Massief, zoals iemand in dit topic, zou ik niet doen. Ook niet te dikke vloer nemen ivm hoge Rc-waarde. Als het om nieuwbouw gaat, stook eerst het vocht uit de betonvloer, dat kan de legger meten.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:15

Ik maak dit topic weer even wakker.
We hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht en ik kom er gewoon niet over uit wat ik wil..
Ik denk pvc of keramisch parket..
Allebei duurzaam, makkelijk schoon te maken en goed met vloerverwarming.. maar wat kies je dan??

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:14

Suuszels wat je mooi vind.
Keramisch parket vind ik meer steen voelen en hard en pvc wat softer. Meer als stug stevig zeil zeg maar.

Wij hebben pvc in tegellook in de hele beneden verdieping en keramisch parket in houtlook in de badkamer en toilet.
Vond een tegel meer geschikt voor sanitair en pvc voor het woongedeelte maar beide kan prima.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:34

Wij hebben in onze nieuwbouwwoning ook vloerverwarming als hoofd verwarming. En we hebben door de hele woning pvc neer gelegd. Ik ben er echt dol gelukkig mee . Mijn broer heeft tegels op de vloer verwarming. Vind dat toch wat killer. Ondanks dat het hout look is.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:56

Hier ook een nieuwbouwwoning wat in december opgeleverd gaat worden. Hier op de benedenverdieping geen radiatoren en dus vloerverwarming.

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor tegels, dit had ook mede te maken met de keuken (houtlook), als je daarbij ook nog een houtlook vloer hebt en houten meubels, zou het heel erg hout worden naar onze smaak...
Dus voor de tegenhanger hebben wij (antraciet) kleurige tegels genomen.

Ook kregen wij hele wisselende ervaringen te horen over PVC, bij de ene winkel was het helemaal fantastisch en bij de andere winkel waren ze er toch niet tevreden over, zeker niet in een woonkamer waarbij er zoveel gebruik van gemaakt word.
En dit waren echt hele verschillende soorten winkels (van carpetright tot een speciale vloerenboer). We zijn zelfs 2x bij 1 bepaalde winkel geweest en hebben daar met 2 verschillende mensen gesproken en beide hadden een compleet ander verhaal over PVC...

Er werd dan zelfs gewaarschuwd dat het PVC niet slijtvast zou zijn en de hoekjes zouden gaan opstaan door het schuiven van stoelen, dit laatste zou bij alle soorten voorkomen en dus niet perse voor de goedkopere variant gelden.

In hoevere dit dus waar is, is nog maar afwachten. Ik ken niemand die het heeft liggen, dus heb het verder nog nooit gezien en aangezien de meningen zo ver uiteen liepen, wist ik niet meer wat te geloven.

Als je alle materiaalkosten (vaak moeten ze de vloer ook nog egaliseren voordat er gelegd kan worden), plus het PCV bij elkaar op zou tellen, zou het in ons geval nog duurder worden dan tegels + leggen.

Dit alles bij elkaar heeft er bij ons voor gezorgd dat we toch voor tegels zijn gegaan, maar nogmaals het is dus echt persoonlijk.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 02:49

Hier al drie jaar vloerverwarming (wko systeem) en gekozen voor laminaat met speciale ondervloer. Heerlijke warme voetjes en wij kunnen elke ruimte in huis apart reguleren qua temperatuur prima te doen dus!

De buren hebben vinyl en hebben alle ruimtes net zo afgesteld staan als wij, maar moeten de ruimtes toch meer verwarmen voor hetzelfde effect en zijn toch duurder uit. Ik heb er nog geen dag spijt van gehad :D

Let wel op, je hebt een speciale ondervloer nodig, wij hebben een gekke oranje met gaten erin geloof ik :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:11

Ik vind het advies in winkels niet echt betrouwbaar, ze zeggen zo veel verschillende dingen en willen vooral hun eigen product het liefst verkopen. Zo heb ik bij winkels gehoord dat PVC en laminaat niet veel uitmaakt qua warmte, maar bij andere weer wel...

Volgens mij scheelt goed pvc en keramisch parket vrij weinig in prijs, dus daarvoor hoeven we het niet te laten of te doen. Plus dat ik vind dat een vloer best wat mag kosten :j je doet er ook lang mee als het goed is.

Vrienden van me hebben ook laminaat maar heb daar ook nooit echt warme voeten, wel wat warmer dan ons laminaat (zonder vloerverwarming) maar niet echt dat ik denk ooh lekker warm.

Haha ja judith daar zit ik ook een beetje mee, ik hooouu van hout <3. Houtlook keuken waarschijnlijk, houten meubels.. maar dan de vloer? Normale tegels vind ik vaak niet zo mooi, tapijt is al helemaal geen optie en een gietvloer vind ik ook niks :o

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:02

Afbeelding

Suuszels, wij hebben PVC in een tegellook.
De voordelen van PVC en dan niet in houtlook, wij hebben een jaren 30 stijl woning en houten meubels grotendeels en vonden houtlook niet passen bij de woning net als jullie.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:10

Wij hebben een verlijmde houten vloer op de vloerverwarming liggen (verlijmd om zo geen extra luchtlaag te creëren). De vloer voelt gewoon lekker warm hoor. Uiteindelijk wordt natuurlijk alles warm alleen het ene eerder dan het andere. Als het uiteindelijk warm is is het warm, ongeacht welke vloer je kiest.

Wat een heel goed rendement heeft met vloerverwarming (wat dus snel de warmte door laat) is PVC. En het voordeel daarvan is dat je het in alle vormen en maten kan krijgen (tegellook, houtlook, etc.).

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:17

Wij hebben laminaat. Wel speciale ondervloer en laminaat wat dus geschikt is voor vloer verwarming! Vloer voelt hier dus ook gewoon lekker warm aan.
Eerst hadden we plavuizen dat we het huis kochten maar vriendlief vond t niet mooi.
Toen viel onze eerste keuze op een pvc vloer. Maar vond het niet Zo fraai en erg duur...

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:47

Wij hebben vloerverwarming en hebben vinyl neergelegd, ziet er bijna uit als laminaat. Ik ben er echt heel blij mee, makkelijk schoon te houden en als je iets morst kan het nergens tussen gaan zitten. Je voelt de vloerverwarming ook goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:52

Wij hebben gewoon laminaat, moesten alleen een geschikte ondervloer uitzoeken. Het werkt prima, lekker warme voetjes als hij ooit eens aan staat! (Bijna nooit, want ons huis is overdreven goed geïsoleerd haha :+ )

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:54

Wij hebben woonbeton, ideaal, makkelijk schoon te houden. Geen naadjes en,voegen en heerlijk,warm