Hulp gezocht met tuin ontwerpen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: Hulp gezocht met tuin ontwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:51

Pinterest idd afstruinen! <3 wat een uitvinding <3

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 17:41

Probleem is dat ik een ontzettend dure smaak heb en alles wat ik mooi vind past niet in mijn kleine tuin >;) Morgenmiddag laat komt er iemand kijken of mijn huidige ideeën een beetje uitvoerbaar zijn en wat hij denkt wat het kost. Gelukkig denk ik dat we veel dingen kunnen hergebruiken omdat mijn moeder bijvoorbeeld 9 biezen nog heeft liggen van de straatverbouwing geregeld. Ook zijn er hier ontzettend veel stenen die we misschien opnieuw kunnen gebruiken (van het huidige terras) om misschien wel die trappen van te maken. En nu ik heb besloten om de rechterkant die trappen te behouden en om te bouwen, hoeft al dat grond niet te worden afgevoerd. Natuurlijk ben ik al een beetje aan het kijken op FB naar gratis tuin spullen, maar die moeten vaak per direct worden opgehaald, en daar heb ik nu achter niet echt de ruimte voor (en andere moet je die stapel spullen elke keer verplaatsen)

Is meer tuin meubilair waar ik naar kijk. Ik vind bijvoorbeeld die houten stevige banken helemaal geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:09

Je moet dat ook slim aanpakken :P Ik heb ook een dure smaak, maar zoek waar je alternatieven kunt krijgen. Bijv bestrating is erg duur. Maar kijk bijv op www.slimbestraten.nl daar heb je b-kwaliteit voor een koopje. Wij hebben dat ook, maar je kunt niet zeggen dat het b-kwaliteit is, je ziet er niks aan.
Verder, hoe handig is je vriend? Wij hebben een mooie loungebank buiten, die heeft mijn vriend gewoon zelf met zijn vader in elkaar gezet, hij was €176.- kwijt voor het hout. Dat is heel wat beter dan 800 euro voor zo'n bank :P

Planten is ook een dure grap, maar kijk daarvoor eens op marktplaats. Veel kun je gratis afhalen of voor een kleine prijs overkopen.

Goed zoeken en een budget stellen, kijk wat daar voor mogelijk is. En wij hebben alles in stappen gedaan, niet in een keer de hele tuin, maar eerst bestrating en de borders, toen de planten, elke keer wat planten gekocht, en daarna pas de bank gemaakt. We zijn nog steeds niet helemaal klaar.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:14

Ik ga hier even mee lezen.
Voor de tuin bij ons nieuwe huis, al die is die wel een stukje groter.
Z'n 21 meter diep en 7 breed.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 19:43

Bedankt voor de tip Joolien voor de planten, maar ik wil niet te veel planten in de tuin. Alleen de hortensia gaat verhuizen, de rest gaat eruit. De planten die komen wil ik in pot houden en zijn 1jarig of wil ik zelf inzaaien. Elk jaar andere plantjes :j :')

Alleen 1 puntje; Welke vriend? :n Helaas ben ik single...
Daarnaast ken ik mezelf. In etappes werken, werkt niet voor mij. Dan ben ik mijn zin kwijt of ik zoek andere dingen om te doen. Ik moet klussen in 1 keer doen, anders komt het nooit af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:46

Oh nou, dan scheelt dat weer in de kosten :P

En handige vrienden of familie? Je kunt ook mensen op marktplaats zoeken die een bank voor je maken zoals jij m wilt hebben.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 08:55

Vrienden zullen het wel worden, familie is weinig van over. Alleen op het eerste oproepje heeft tot nu toe nog niemand gereageerd. Dus als ik de begroting binnen heb van vanavond dan ga ik eens kijken op de gratis groepen op FB, misschien dat daar mensen zijn die een uurtje of 2 willen helpen. Kan ik echt niemand vinden gaat het toch uitbesteed worden. (ieder geval het leeghalen en de bestrating)

Een bankje in elkaar zetten moet ik zelf ook nog wel kunnen. Genoeg machines hier nog van mijn vader. Maar ik ga gewoon even rondkijken. En misschien mijn baas lief aankijken. Ik weet dat die bezig zijn het terras aan te passen en die wilt wat banken, stoelen en tafels wegdoen. Laten die nu net mijn smaak wezen 8-) Ik moet ze alleen even schuren en verven. Voetenbankje erbij maken en ik zou klaar kunnen wezen. Maar dat is puur als hij inderdaad er vanaf wilt.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 19:22

Damm zojuist een hartaanval gehad...

De tuin is voorzichtig begroot op 3.000 euro. Duurder zal het niet worden. Goedkoper moet hij even naar kijken. Deel van de stenen en houten biezen worden herbruikt. Maar vooral de nieuwe schutting en mijn terras wordt duur....

Dat moet goedkoper kunnen. Ik ga even rondneuzen....

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:41

Gaaf topic! Wij hebben een grote tuin, die een beetje te hoekig en truttig is. Die ronde vormen van Joolien zijn een goede tip. Er komen nog wat stukken border met ronde vormen om de boel een bertje te breken. Daarnaast willen we niet veel geld uitgeven. Er moet nog een nieuwe houten schuur en overkapping komen, dus dat is al duur zat. Nadeel van een grote tuin: je moet meteen zoveel m2 kopen voor tegels. Er liggen grijze betontegels 60x60 en het is niet mooi, maar ook niet spuuglelijk. Kleine waalformaat vind ik veel mooier, maar geen geld voor over en qua onkruid is dit een stuk praktischer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:47

chamion schreef:
Damm zojuist een hartaanval gehad...

De tuin is voorzichtig begroot op 3.000 euro. Duurder zal het niet worden. Goedkoper moet hij even naar kijken. Deel van de stenen en houten biezen worden herbruikt. Maar vooral de nieuwe schutting en mijn terras wordt duur....

Dat moet goedkoper kunnen. Ik ga even rondneuzen....

Zoek voor de schutting ook even online, wij hebben schuttingdelen echt veel goedkoper kunnen krijgen. En je terras wordt stenen?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 22:28

Ja, terras wordt stenen. Pakweg 3 meter in lengte en 7 meter in breedte (zeg 1/3 van de tuin) Daarvoor ga ik op internet kijken. En iemand in mijn straat is stratenmaker. Misschien kan die nog iets leuks betekenen voor mij.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 11:51

De vent van een lesklant van mij die heeft het even bekeken en zijn ruwe schatting is 1.000 euro inclusief afvoer en zijn loon. Indien ik help met de afvoer (lees; oa stenen gratis op fb zetten) en ik help een handje als hij bezig is in de tuin dan wordt het maximaal 600. Kijk daar kan ik mee leven. En indien ik ervoor kiezen losse houtplanken en balken te kopen ipv kant en klare schutting delen dan zakt het bedrag nogmaals met pakweg 150 euro.

Doet hij alleen het terras + verhoging en de schutting ben ik slechts 200 euro kwijt.

Dat klinkt toch heel wat beter in mijn oren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:54

Haha ja dat scheelt nogal :D