Help! Nieuwe stofzuiger kopen, maar welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:05

Hier ook de numatic en dan de roze Hetty versie <3

Heel erg tevreden over , enige "min" puntje is inderdaad dat hij om te tillen vrij zwaar is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:12

Ik heb een Dyson en een snoerloze Dyson. Rib uit je lijf en als hij aan staat is het net of er een Boeing staat warm te draaien in je huis, maar het blijft de beste die er is. Overigens met een headsetje in merk je er niks meer van.

Davina1402

Re: Help! Nieuwe stofzuiger kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:18

Wij hebben sinds een jaar een Dyson... super ding... licht... makkelijk zonder zak... en zuigt als een malle...

Ik wil er een Hetty bij voor de bovenverdieping :-)...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:26

Ik had bij mijn vriend een Miele en als huishoudhulp ook veel klanten gehad die een Miele in huis hadden staan.
De miele kan je de zuigkracht ook aanpassen aan de vloersoort.
Heel eenvoudig.

Bij mijn vriend had ik zelfs de Miele met een indicatielamp die rood kleurt als het vuil is, oranje als het grootste vuil weg is en groen als het proper is.

Top stofzuiger vind ik dat.
Mijn ouders hebben een dyson maar die vind ik niet zo handig om mee te werken.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:26

Nilfisk! Echt een goed merk met hanteerbare, goede stofzuigers! Mijn ouders werken in de horeca en zweren erbij.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:55

Afbeelding

Mijn vriendin in de huishouding, groot en wel zwaar, maar top zuigen en een groot bereik met het snoer, en ook een grote zak, waardoor je weinig hoeft te vervangen, en ook geen zuigkrachtafname. Ideaal!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:57

Onze miele stofzuiger was na 2 jaar helemaal op. Toen ik zocht voor een stofzuiger zonder zak (deze zat heel erg snel vol bij ons) kwam ik bij het merk Thomas terecht.

https://www.bol.com/nl/p/thomas-aqua-an ... 018216185/

Erg onbekend maar toch geprobeerd.
Ondertussen hebben we al 3 jaar onze stofzuiger en werkt deze nog altijd perfect. Zuugt alle haren van de dieren (2 katten en 2 honden) netjes op, verschillende zuigkrachtstanden en een waterfilter waardoor ik merkbaar binnen minder last heb van mijn allergie.
Sinds we deze stofzuiger hebben moet ik ook opvallend minder vaak afstoffen :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:01

Neem in ieder geval geen dirt devil. Onding. Het is een zakloze, dat is handig dacht ik maar dat stomme opvang bakje is na 4 haren opzuigen al vol en dan verliest dat ding dus meteen de helft van de zuigkracht.

Ik lees dus even mee want ik wil ook een nieuwe :+

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:04

Ook hier een Henry top machine . Zwaar vindt ik meevallen. Hij is een keer de trap afgevallen, lag in stukken op de grond weer even in elkaar gezet en doet het weer.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:13

Ben al 8 jaar tevreden met onze Miele! Krijg de katten haren er perfect mee vab de bank af!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:14

sinds gisteren een bosch zo'oo aangeschaft. dure aankoop (400 euro) maar echt een tapding. heb ene verharende kat en binnenkort komt er nog een border collie in huis en zonder problemen zoog hij zo alle haren op. echt een topding!

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 11:14

Bedankt voor al jullie reacties! Zelf neig ik naar een Miele, omdat mijn ouders hem hebben of een Numatic. De nadelen van de Numatic vind ik toch het gewicht en dat hij rond is en daarmee voor mij moeilijker op te bergen in mijn kleine huis!

De Thomas die tesseke heeft, lijkt mij ook wel wat. Meer mensen met hier ervaring mee?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:56

Numatic ook hier. Onverslijtbaar, dat ding gaat over 40 jaar mee het bejaardentehuis in denk ik. En giga zak en lang snoer. Ideaal.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:03

Daantjuh88 schreef:
Koop in elke geval niet deze:
http://www.blokker.nl/nl/blknl/huishoudelijk-en-schoonmaak/stofzuigers/stofzuigers-zonder-zak/philips-fc8142-easylife-sledestofzuiger-paars-fuchsia

Wat een rot ding is dat zeg. Martel er al 3 jaar mee en elke keer sta ik weer te mopperen! Bak altijd vol, schoonmaken vies karwei en dat moet je vaak!!!! Zuigt voor geen meter.... ik wil ook een nieuwe! :')

Ik heb ook deze en ben er ook niet tevreden mee. Ik ga ook kijken voor een ander. En nooit meer een stofzuiger zonder zak. Maar ik vind stofzuigers nogal duur.
Laatst bijgewerkt door Valentijn5 op 24-09-16 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:07

Ik heb pasgeleden deze aangeschaft omdat mijn zakloze hema ding het na 2 jaar al begaf
http://www.bcc.nl/huishouden/stofzuiger ... uet(145429)

Wat een top ding! Ben er super blij mee heb een kat en ding zuigt perfect haren op maakt weinig herrie weegt weinig beste koop ooit.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:15

Wij hebben een Nilfisk, lijkt op Henry. Veel ervaring omdat ze hem op school ook gebruiken en daar heeft hij het zwaar te verduren. Kan met en zonder zak gebruikt worden en met groot afval heeft hij geen probleem, zoals hooi/stro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:09

15 jaar geleden een miele S250 aangeschaft.

Er is geen betere :+

( volgens mij 140 euro voor betaald..)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:04

Wij hebben ook het oude-boven-nieuwe-beneden systeem. Boven een AEG, beneden een Miele. Ik ben het meest tevreden over de AEG (en die hebben we we het langst). Zuigt uitstekend, fijne kop, handzaam formaat, en rolt op een normale manier achter je aan. De Miele heeft een minder fijne kop vind ik, en is vreselijk wendbaar waardoor hij alle kanten op gaat als je hem meeneemt door een deuropening oid.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:13

Wij hebben een Electrolux Ultrasilencer en dat is echt de beste koop ooit. Zuigt echt fantastisch (ook dierenharen), rolt goed zonder direct om te vallen/voelt robuust en het allerfijnste: hij maakt echt amper geluid. Eerste keren heb ik een aantal keer de kop van de vloer opgetilt om te voelen of 'ie überhaupt wel zoog. :')
Wel vrij dure stofzuiger (ongeveer 200 euro).

Hiervoor een Nilfisk gehad. Hele goede en degelijke stofzuiger, maar na een jaar of wat wilde het snoer er niet meer in.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:19

Ik heb een dyson en een numatic. Beide vind ik ideaal. Makkelijk schoon te houden en de zuigkracht neemt niet af!

Plonspony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:28

Ik heb pasgeleden een Bosch gekocht.

Heel tevreden over, goede zuigkracht (ook regelbaar). Voordelen van deze stofzuiger; geen stofzakken, zelfreinigend filter, stil, energiezuinig.

Ik heb voor Bosch gekozen en niet voor Dyson, omdat deze stofzuiger alle eigenschappen heeft van een Dyson maar net een prijsklasse goedkoper is en daarnaast ook nog energiezuiniger.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:00

Ik heb sinds 2 weken een Dyson Multifloor, wat een fijn ding is dat. Ik vind hem helemaal niet zoveel lawaai produceren, maar ik ben ook een oude Miele gewend. Als ik de loterij win dan wil ik een snoerloze Dyson voor de bovenverdieping :)

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 08:30

Afgelopen weekend naar een Dyson wezen kijken, vind ik zelf toch wel erg prijzig. Daar hadden ze uiteraard ook Miele's staan en die hebben wij ook even geprobeerd. Erg fijn allemaal, maar ook Bosch had een aantal potentiële stofzuigers aan te bieden. Het gaat nu dus tussen Miele en Bosch en daarbij ga ik toch het meest kijken naar de borstels en zuigkracht.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:43

ik heb een dyson....fijn ding maar merkte laatst dat de zuigkracht afnam. bleek dat er in het smalle gedeelte, daar waar de slang overgaat naar de opvangbak een paar hondenbrokjes klem zaten. nu zuigt hij weer als vanouds.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:49

Henry & Hetty zijn al beel genoemd maar Henry is echt fijn ook met dierenharen, ook makkelijk om weetikhoeveel zaagsel op te zuigen nadat onze caafjes in de woonkamer zijn geweest etc :) gaat snel, powerdingen haha :) en ze zijn vrolijk