Ik word niet wakker van mijn wekker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 21:49

mysa schreef:
Ik ben slechthorend en heb een dovenwekker, met trilunit onder mijn kussen. Schrik me rot als hij af gaat maar werkt super.

Die dingen zijn best wel prijzig toch? Denk dat ik eerst even die wekker ga uitproberen waarvan ik net een linkje heb geplaatst. Als die niet werkt is het wellicht nog wel een leuke decoratie :j

mysa
correspondent/vertaler

Re: Ik word niet wakker van mijn wekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:52

De reiswekker versie is goedkoper, hoe hard die gaat, weet ik dan weer niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:53

Emmer koud water boven je bed en dat koppelen aan een tijdschakelaar? O:)

Heb je het volume van je telefoon niet te zacht?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:54

je kunt ook je telefoon met het gedeelte waaruit het geluid komt (weet niet precies welke kant, dat zou je even moeten kijken) in een leeg glas zetten. dan gaat het geluid veel harder.
edit: zo bijvoorbeeld: Afbeelding

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:58

Je hebt die rijdende wekkers toch ook in puzzel- en helicoptervariant? :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:58

Ik vraag me altijd af hoe mensen dat kunnen om door een wekker heen te slapen. Mijn moeder is er ook zo een, die kan dat ook.

Ik hoef niet eens een wekker te zetten. :') Ik heb dus ook echt geen enkele tip. Misschien een vriend(in) aanschaffen die hem wel hoort en jou geïrriteerd wakker maakt? _O-

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:02

De app Sleep as Android wekt je in je lichte slaap. Hij werkt het beste als je de wekmarge ruim instelt.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:04

Ik ben op zoek naar zo'n wekker voor dove en slecht horende alleen zijn ze vrij prijzig om te proberen.

Geluid op wat voor manier dan ook word ik niet wakker van. Had luchtalarm geluid ingesteld als wekker en werd er niet wakker van tot grote verbazing van mijn moeder die er wel wakker van werd. Ik lag dus direct met mijn oor op de telefoon.

baukiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:06

Je kan ook als je je wekker zet met trilfunctie doen en deze dan op je nachtkastje of iets anders hards leggen dat werkt bij altijd wel :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:06

KimD schreef:
Ik vraag me altijd af hoe mensen dat kunnen om door een wekker heen te slapen.

Echt he! Heel bijzonder.
Het was hier een tijdje geleden zo erg dat wij ( in slaapkamer met ramen dicht en ik zelfs met oordopjes) wakker werden van de wekker van de overbuurjongen. Dus stoep, auto's, weg, auto's, stoep ertussen.
We hebben zijn vader er toen op aangesproken, die wekker stond soms bijna een uur te loeien en maakte mij dus wakker, maar hij sliep er dwars doorheen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:15

Ik slaap ook met oordoppen en heb mijn wekker op het eerste streepje volume gestaan. Die keer dat hij af mag gaan (dat ik dus nog niet wakker ben voor de wekker) dan hoor ik hem al bij de eerste noot! Ik kan me echt niet voorstellen dat je door zoiets heen kunt slapen, ik vraag me oprecht af hoe zoiets kan. _O-

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:16

Hier lange tijd een wake up light gehad voor mijn vriend met hetzelfde probleem. Eerst een dure van Philips, werkte niet. Vervolgens een andere, iets minder dure. Ook die werkte helaas niet. Uiteraard werd ik er wakker van en maakte vervolgens hem wakker. Als ik er niet was, sliep hij er ook dwars door heen.

Nu ook een wekker op telefoon met trilfunctie, flitslicht en melodie. Ligt op het nachtkastje naast zijn hoofd, dus dat maakt echt een kabaal + de flitsen. Daarbij heb ik mijn wekker ook altijd aan staan, onder m'n kussen. Wat je zegt over branden door het kussen lees ik echt voor het eerst. Ik slaap al sinds ik een mobiele telefoon heb met dat ding onder mijn kussen :=

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:17

Ik gebruik momenteel een app ( Math Alarm Clock) waarin het alarm alleen afgaat als je hardop 3 rekensommen uitrekent. Dit helpt mij ontzettend met opstaan, je wordt meteen wakker geschud en je moet doorgaan totdat er 3 goed zijn. Echt een aanrader!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:20

Neem een kat :D

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:22

Shirley schreef:
[ Video ]

Neem een kat :D

succes gegarandeerd als je er een neemt die om 4 uur 's morgens al zit te schreeuwen om zijn brokjes :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:22

Sommige mensen slapen heel vast, anderen horen echt ieder geluidje. Ik ben van het eerste type, manlief van het tweede. Dat is dan wel weer lastig, want in het kader van zijn vroege opstaan gaat hij ook vaak vroeg naar bed. Als ik dan naar bed kom wordt hij 9 van de 10 keer wakker van mij. En dan mopperen dat ik hem nooit een kusje geef als ik naar bed kom en hij eens niet wakker wordt van het geluid dat ik maak.

Het os bij mij zelfs zo erg dat als ik te abrupt wakker wordt ik de rest van de dag knallende koppijn heb.

@Rohol: veel telefoons worden warm tijdens het laden. Op een nachtkastje oid kan hij z'n warmte kwijt, onder een kussen niet. En als er teveel warmte gecreëerd wordt dan kan er brand ontstaan. Ik zou het niet meer doen als ik jou was.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:24

ElineR schreef:
Zo'n wekker met twee van die schalen erop en zo'n hamertje (beste beschrijving, je snapt hem vast wel), daar kan je niet doorheen slapen :').

Het is echt geen kunst om door zo'n wekker heen te slapen hoor, ik heb het jaren iedere ochtend gedaan. Mijn moeder werd er altijd wel wakker van en schudde me dan even door elkaar, dus uiteindelijk werd ik altijd wel wakker met die wekker. Als je een lichte slaper in hetzelfde huis hebt is het wel succes verzekerd anders niet :')

Ik heb een wake-up light en van de een wake-up light + een harde wekker wordt ik altijd wel wakker. Ik het wat jammer dat de wake-up light zelf niet gewoon flink herrie maakt (zeker omdat je er toch wel wat voor betaald), maar ik ga er wel lichter van slapen dus dan slaap ik niet meer door een normale wekker :j . Ik denk trouwens dat als je normaal gesproken niet wakkerder wordt als het lichter wordt het misschien niet helpt.
Volgens mij was het toen ik destijds de wake-up light kocht zo dat je hem nog kon retourneren als het helemaal niet voor je werkte.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:35

Waarschijnlijk zit je dus nog in je diepe slaap dan waardoor je niet wakker wordt.
Hoe laat ga je slapen etc? Heb je een goed slaap ritme?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:45

Kat werkt niet. Hond ook niet overigens, die snurken net zo hard mee _O-
Ik heb nu idd die sleep app, of naja hij heet bij mij Goodmorning. dat gaat wel iets beter. Wel opletten dat ik er meteen uit ga, anders ben ik weer weg :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:46

Ik heb zelf een wake up light van Philips. Werkt voor mij prima. :)

Als je handig bent of als je vrienden/familie hebt die handig zijn...

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:51

gewoon iedere dag om de zelfde tijd opstaan, dan heb je na een tijdje helemaal geen wekker meer nodig.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:54

Heb hetzelfde probleem en het nu maar geaccepteerd, andere mensen maken mij wakker op schooldagen en in het weekend heb ik pech.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:09

Ik wil graag zo'n puzzel wekker kopen, maar ik kan m nergens vinden..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:15

Een heel andere tip: suiker mijden. Helpt echt om minder "comateus" te slapen.
Én. ...op tijd gaan slapen :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:27

Die ouderwetse wekkers moet je hebben.
Op gegeven moment gooi je ze echt door de ramen want je schrikt je gewoon helemaal de pleuris maar wakker ben je iig wel.
Ik slaap door m'n telefoon wekkers zo heen
Dus die oude wekker en dan eventueel nog telefoon erachteraan als zijnde snooze.

Deze dus:
https://www.bol.com/nl/p/hama-wekker-no ... m_role=in#

Wellicht ook wel bij action of xenos nog oid te krijgen.