Stinkende prullenbak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 16:15

Mischa schreef:
Wat volgens mij nog niet genoemd is, kattenbakvulling dat door de toilet gespoeld kan worden!
Ik zit in dezelfde situatie als de ts. En ik gebruik al zolang ik hier woon Cat's Best. Dit is gemaakt van mais. Drollen kun je met een zeefschepje er makkelijk uit zeven en doorspoelen, en de urine vormt een bal, deze mag ook in de toilet, maar voor het doortrekken wel kort de tijd geven het vol te laten trekken met water.
Ik gebruik het al jaren en wil niet meer anders.
Het is wel aardig wat duurder in de aanschaf dan de meeste kattenbakvulling, maar het is dan ook heel zuinig in gebruik.

Maar vervang je dan nooit de gehele kattenbak? Want dat doe ik wel elke 2 a 3 weken....
Een hele kattenbak door de wc spoelen kijkt me ook niet zo bevorderlijk :')

Ik denk dat ik voor een vuilnisbak op mn balkon ga in combinatie met luierzakjes van de action :j
Mocht dit niet naar mn zin zijn kan ik altijd nog voor een luieremmer gaan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:16

Litterlocker kopen en klaar. Die zijn er voor en zolang je de originele vullingen gebruikt stinkt het gewoon niet. Nemen niet veel plaats in.

Geen nepvullingen kopen, om goedkoper uit te zijn. Het plastic is dunner en dat stinkt in je Litterlocker, hele effect weg. Been there, done that -O-

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 16:18

GamblersCup schreef:
Litterlocker kopen en klaar. Die zijn er voor en zolang je de originele vullingen gebruikt stinkt het gewoon niet. Nemen niet veel plaats in.

Geen nepvullingen kopen, om goedkoper uit te zijn. Het plastic is dunner en dat stinkt in je Litterlocker, hele effect weg. Been there, done that -O-

Ow wauwwwwww ik wist niet dat, dat bestond _O-
Ik heb hiervoor nooit katten gehad dus het is allemaal beetje nieuw voor me :=

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:25

Ik kan de Litterlocker echt aanraden. Ik heb het ding al jaren en ben er echt blij mee. Alleen dan mijn zuinige actie van laatst was een tegenvaller, met nepvullingen kopen :')

Amaris

Re: Stinkende prullenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:26

dan moeten ze wel verbeterd zijn want jaren terug had ik zo'n ding en dat meurde evengoed vreselijk!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:29

Yonker schreef:
Mischa schreef:
Wat volgens mij nog niet genoemd is, kattenbakvulling dat door de toilet gespoeld kan worden!
Ik zit in dezelfde situatie als de ts. En ik gebruik al zolang ik hier woon Cat's Best. Dit is gemaakt van mais. Drollen kun je met een zeefschepje er makkelijk uit zeven en doorspoelen, en de urine vormt een bal, deze mag ook in de toilet, maar voor het doortrekken wel kort de tijd geven het vol te laten trekken met water.
Ik gebruik het al jaren en wil niet meer anders.
Het is wel aardig wat duurder in de aanschaf dan de meeste kattenbakvulling, maar het is dan ook heel zuinig in gebruik.

Maar vervang je dan nooit de gehele kattenbak? Want dat doe ik wel elke 2 a 3 weken....
Een hele kattenbak door de wc spoelen kijkt me ook niet zo bevorderlijk :')

Ik denk dat ik voor een vuilnisbak op mn balkon ga in combinatie met luierzakjes van de action :j
Mocht dit niet naar mn zin zijn kan ik altijd nog voor een luieremmer gaan.

Ik vervang ongeveer 1x in de maand de hele bak. Dit gooi ik bij het restafval (of neem het mee naar m'n ouders en gooi het over het land heen, tis milieu vriendelijk/afbreekbaar). En dat gedeelte is dan niet vies dus stinkt ook niet. En de vulling wordt langzaamaan steeds minder dus heel veel gooi ik nooit weg.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:53

Amaris schreef:
dan moeten ze wel verbeterd zijn want jaren terug had ik zo'n ding en dat meurde evengoed vreselijk!

Ik denk dat ze zeker wel de vulling verbeterd hebben in de loop der tijd.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 23:20

Lidl verkoopt eens in de zoveel tijd met het schoonmaak thema vuilniszakken met lavendel geur. Zijn heel populair bij de huisvrouwtjes in ons dorp :+ die vliegen de deur uit

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:58

Yonker schreef:
Ik woon in een appartement en ben in het bezit van 2 schattige kittens <3
Nu is het dus zo dat ik elke dag de kattenbak netjes schoonmaak, doe het in een plastic zak, knoop erin en in mijn prullenbak. Echter gaat de prullenbak hier wel ontzettend door meuren, en niet een klein beetje maar echt ontzettend erg!! Omdat ik in een appartement woon heb ik dus geen kliko buiten anders was het daar in gegaan, maar ik moet gewoon mijn vuilniszakken in een afvalcontainer beneden doen. Elke dag is dus geen optie aangezien je volgens mij per storting betaald (weet ik niet zeker) maar dat wordt dan een duur geintje :Y)
Dus wie heeft de gouden tip???? Hoe kan ik die nare luchtjes tegengaan... het komt volgens mij echt vooral door de kattenbak inhoudt (die ook extra meurt door het voer, ga als de zak op is overstappen op wat anders).

Begin eens met uit te zoeken wat de afvalcontainer je nu precies kost. Wellicht valt het mee?