hennepkwekerij bij de bovenburen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suusie22

Re: hennepkwekerij bij de bovenburen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:43

Kun je niet bij de politie zelf aangeven dat je niet wil dat je gegevens vrij worden gegeven aan de buren?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 17:57

Suusie22 schreef:
Kun je niet bij de politie zelf aangeven dat je niet wil dat je gegevens vrij worden gegeven aan de buren?

Daat heb je meld misdaad anoniem voor maar die vinden de melding niet een reden om onderzoek te doen helaas.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:00

Yinnar schreef:
Suusie22 schreef:

Daat heb je meld misdaad anoniem voor maar die vinden de melding niet een reden om onderzoek te doen helaas.

Het is echt niet zo dat als je het meldt bij je wijkagent deze bij je bovenburen aanbelt en zegt: "He buren X,Y en Z hebben last van je. Ik kom je huis even doorzoeken op verzoek van hen" ;)
Politie geeft dat echt niet door.
Dus nogmaals (en heel simpel); bel je wijkagent en bespreek het. Deze komt 100% zeker weten.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:02

Eens met Goof. En Meld Misdaad Anoniem werkt intensief samen met politie, maar is geen politie.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:05

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:07

Lekker dan!!

Ik heb letterlijk 300 planten onder mijn kont gehad. Ontdekt toen er een brand ontstond in een transformator. Als dit in de nacht was geweest, had ik hier waarschijnlijk niet meer gezeten.

De politie heeft warmtekijkers, daar hoeven ze alleen maar buiten te staan en niet eens de woning te betreden.

Ik heb na het eerste voorval nog eens getwijfeld of er iets gaande was en daarop de wijkagent gebeld. Die is toen komen kijken. Gelukkig niks aan de hand!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:09

Vreemd dat de politie niets wil doen, ze kunnen op zijn minst eens polshoogte gaan nemen.
Hier in de straat een paar jaar geleden een kwekerij in een particulier huis dat werd verhuurd ivm eigenaar die een tijd in het buitenland zat. Er is melding gedaan bij de beherende makelaar en die heeft aktie ondernomen. Ze hebben eerst geprobeerd met een smoes om binnen te komen, en toen dat niet lukte hebben zij de politie ingeschakeld. Een paar uur later stond de straat vol met politieauto's, energiemaatschappij-busje en chemisch afvalverwerking.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:19

kennis had ook anoniem gebeld, stonden wel agenten bij de buren, en er was ook een gevonden plantage.
hun hadden ook een wietlucht in huis. vooral als je de gang in kwam lopen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:22

Jaartje terug hier ook een buurman gehad (vreemde snuiter uit een oostblok land)die een hele eengezinswoning vol had staat met planten.ik rook gewoon door de muren heen dat er geoogst werd maar dat was maar 2 nachten.
Toen we op vakantie waren is heel dat huis ontruimd van 4000 planten!
Alles was heel professioneel aangelegd maar die sukkels waren wel gesnapt door eneco omdat ze gewoon legaal aftapte.
Vaak wordt degene aangehouden op wie zn naam het gehuurd/gekocht is maar ze lopen zo weer buiten na een flinke boete en meestal als dat toch wel een soort netwerk.
De loopjongens zitten in zo'n woning en de gene die 'de baas'zijn zie je niet.

Zo nou niet bang zijn dat ze je wat gaan aandoen als jij een melding maakt omdat de politie echt geen namen noemt.
zou eerder bang zijn dat jij straks een toren hoge rekening hebt van je enegrie leverancier omdat ze bij jou blijken af te tappen of dat de boel in de fik gaat.
Denk dat die kans aanzienlijk groter is.
Maar zo denk ik erover.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:22

Meld het desnoods bij de brandweer!
Wellicht nemen die de melding wel serieus?

Of de belastingdienst, die zijn er vast als de kippen bij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:39

Mijn mond ligt op mijn knieen. Hier heeft een van de buren aan de bel getrokken na een wietlucht.
300 planten. Hek dak was ondanks het koude weer niet wit. Deden niet niet open voor noodzakelijk onderhoud. Dan is het snel over.
Kwam op een maandag thuis. Pand leeggehaald en verzegeld. Oetlul heeft savonds nog gepoogd spullen uit het huis te halen. Binnen twee minuten stond het halve korps voor de deur. }>

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:47

Ik zou inderdaad anoniem aangifte doen. Bij mijn pleegouders is er een paar jaar geleden ook een wietplantage ontdekt in het huis dat zij verhuurden. Mijn pleegouders zijn nog zo goedgezind dat ze ze de kans hebben gegeven om alles op te ruimen maar dat hebben ze niet gedaan binnen de bepaalde tijd. Als wraak hebben ze toen de bovenverdieping in de fik gezet. Gelukkig viel de brand mee en kon het huis worden gered. Maar het zijn nare mensen.

Nu wil ik niet zeggen dat dat bij jou gebeurd. Maar doe het anoniem of vraag aan de politie om anoniem te blijven in het proces :)

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:35

Ik zou het melden aan de voorzitter van de VvE met het verzoek om de eigenaar te laten aantonen dat de situatie veilig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:46

Yinnar schreef:
Suusie22 schreef:

Ik vind het een raar verhaal van die buurvrouw. M geeft er juist prioriteit aan: https://www.meldmisdaadanoniem.nl/blog/ ... ietkweker/
En ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze je adviseren om zelf aan te bellen.

Misschien kan je zelf nog eens proberen te bellen? Eens kijken hoe dat uitpakt?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:03

Ik schrik nergens meer van. Zelf laatst meegemaakt: vrouw komt aan samen met ons aan hoofdkantoor politie. Ze zegt daar tegen de onthaalagent dat er +-50 meter verder op dat moment inbrekers in haar huis zijn, de voordeur staat open en ze hoort lawaai.
Zelf gehoord: ze moest maar teruggaan en als ze er nog waren (ze moest zelf binnen checken) moest ze maar 101 bellen...

Ts, ik zou ook zeker de wijkagent contacteren.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:06

Probeer het eens bij de gemeente. In sommige gemeentes is bestrijding van hennepteelt bij de mensen van toezicht en handhaving belegd.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:08

Kwanyin schreef:
Serieus? Wat denken ze dat er gaat gebeuren? :?

*dingdong*
"Hallo mijnheer de oostblokker, teelt u toevallig wiet want wij ruiken dit precies in onze appartementen?"
"Oh hemeltjelief, ik ben betrapt! Wij hebben hier inderdaad een plantage staan. Roept u even de politie, dan zoek ik even mijn koffertje met kleren bijeen voor de cel."

:o?

Echt, ik krijg een steeds idioter beeld van de politie de laatste tijd.. Zo was mijn moeder een paar weken terug getuige van een vechtpartij. De ene 'partij' vocht met een mes en de ander met kapotte glazen flessen. Moeder belt 112 (was in een taxi gestapt zodat ze iig niet buiten stond) en die vrouw aan de lijn vroeg of ze wel even wilde uitstappen om te kijken hoe ze eruit zagen := En zo heb ik zelf anderhalve week ook iets meegemaakt waarbij de politie imo ontzettend laks was..

Ik zou gewoon blijven melden TS! Net zolang tot ze eens actie ondernemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:37

Yinnar schreef:
Ze kunnen dus blijkbaar een warmtemeting doen? Hoe gaat dat in zijn werk?

Dat doet de politie zelf op een moment dat ze niet aankondigen. Dat kunnen ze gewoon buiten doen met apparatuur, of in een van jullie appartementen. In onze situatie was het zo dat de tussenmuur dat ons (verhuurde) huis scheidde van de buren betrekkelijk warm bleef.

Overigens, als je melding maakt bij de politie van een vermoeden van een wietplantage, gaan ze daar heel serieus en discreet mee om. Daar komt meneer Oostblok niet achter, daar hoef je echt niet bang voor te zijn.
Maar dan wordt er tenminste wel actie ondernomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:43

wat bijzonder . Ik heb ook gehad dat het in de hele straat ( brave nieuwbouwwijk) naar Wiet rook , met vermoeden welk huis. Gewoon politie gebeld ( 8008 ) en die hebben een kwekerij opgerold en me later bedankt.

Overigens ruikt een kwekerij niet altijd naar wiet, als de pantjes nog klein zijn ruik je niets. Meestal een paar dagen voor er geoogst wordt ( tenminste zo was het bij ons)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:07

Ts, ik heb alleen jouw berichtjes gelezen. Dus dit kan zijn dat iemand anders het ook al aangegeven heeft; maar ik moest grinniken vanwege het feit dat je graag anoniem melding wilt doen en dat je dat openbaar op een enorm groot forum plaatst onder je eigen gebruikersnaam. Criminelen hebben ook internet en Google. Met een paar simpele zoektermen kom je zo op dit topic uit.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:17

Joh, bel gewoon de politie dat jullie de boven buuf van 96 al weken niet hebben gezien, en er een vieze lucht hangt.. Komen ze wel hoor!

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:33

Inderdaad, de politie zal joun naam echt nooit noemen als ze polshoogte gaan nemen, wees daar maar niet bang voor. Gewoon bellen

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:48

Wel anoniem doen hoor TS! Mocht er ooit een zaak komen tegen die mensen en je hebt het niet anoniem gemeld dan moet de politie bekend maken dat jij de melding hebt gemaakt. Dan kun je van te voren nog zo lief vragen of ze dat niet willen doen, maar dat zijn ze dan wel verplicht.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 11:27

Saintelette schreef:
Wel anoniem doen hoor TS! Mocht er ooit een zaak komen tegen die mensen en je hebt het niet anoniem gemeld dan moet de politie bekend maken dat jij de melding hebt gemaakt. Dan kun je van te voren nog zo lief vragen of ze dat niet willen doen, maar dat zijn ze dan wel verplicht.

Dat bedoel ik. Ik heb vaker gehoord dat als iets tot een rechtzaak komt je naam en adres in de stukken staat. Die stukken heeft niet alleen de advocaat van de tegenpartij maar ook de daders zelf kunnen dit inzien.

Twee buurvrouwen hebben vanochtend gebeld met het algemene nummer. Ze kregen het idee nu wel een beetje serieus genomen te worden. Ze moeten bellen als ze weer wat ruiken. Tja, hoe erg moet je het ruiken. Er is mogelijk net geoogst of de koolfilters zijn vervangen. Ik ruik weinig tot niets meer. Mijn buurvrouw, die een kamer heeft die grenst aan de kamer waar we denken dat de wiet staat ruikt, het heel erg.

Voor wat betreft Sakvis. Ik zou zeggen kom vanmiddag even bij mij langs aangezien jij denkt aan de hand van mijn topic zonder naam en adres denkt mij te kunnen traceren. De koffie staat klaar. Daarnaast zijn het oostblokkers dus kleine kans dat ze gaan googelen op een paardenforum.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:38

Ik hoor je alleen maar over angst..
Ookal zijn het geen frisse figuren, als je ze met rust laat gebeurt er niks...
Ze breken je huis echt niet open en verkrachten je ook niet op de galerij.
Het enige waar het hun om draait is de wiet, maar das logisch..

Je kunt het inderdaad anoniem gaan melden, weet wel; die mensen kunnen achter meer komen dan jij denkt.
Dus ze weten binnen no time wie of wat er aangifte heeft gedaan.
En dan... Dan komen ze nog niet bij je, het gaat ze er meer om dat een handlanger ze niet verraden heeft ofzo. ;)

Nouja, in elk geval succes, bang hoef je niet te zijn voor ze.
Maar even een kijkje nemen raad ik je wel af ;)