Auto stinkt naar....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 11:39

Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik ga even proberen overal op te reageren haha.
Maureen_M schreef:
Mijn airco ruikt altijd naar pis (de pisco :') )

Ik heb het gevoel dat het echt komt doordat een kat of iets tegen mn auto aan heeft lopen piesen en dat dit via mn airco zo de auto intrekt.. Kan het dus misschien ook zijn?

katten kunnen er tegenaan piesen, gebeurd vast ook wel op stal. Maar dat het dan naar zweetvoeten stinkt? In mijn auto heeft het lang naar kattenpies geroken maar daar ben ik vanaf gelukkig!

Aranel schreef:
De auto van mij ouders had dit ook eens. Bleek dat er binnenin de auto onder de motorkap paddenstoelen/schimmels waren gaan groeien := toen die weg waren rook het weer lekker.

Hier is dat gelukkig niet het geval haha.
Onder de motorkap ziet het er keurig netjes uit.

xEline schreef:
Heb je dropjes in de auto liggen? Die rook ik gisteren namelijk in de auto van een vrienden en dat was ook een zweetvoeten lucht.

Ik lust gelukkig geen dropjes :D
Dus ook dat valt af!
Maar bedankt voor het meedenken!

lotteElb schreef:
Je moet de airco altijd een stuk voor je thuis bent uitzetten. Dit heeft echt met vocht ophopingen oid van de airco te maken. Die van ons stonk ook zo. Nu weet hem steeds een kilometer of voor huis uitzetten is het nog zelden. En airco laten reinigen en vullen moet ook af en toe.

Airco heb ik ook nog heel de tijd aan. Vooral als ik net wegrij en dan heb ik hem even een paar minuten aan. Als ik langere stukken rij en hij wordt weer warm dan doe ik hem wel weer even aan maar heb hem nooit tot thuis aan. Maar bedankt!

Sammie schreef:
Misschien je bekleding eens stomen met een stoomreiniger?

Mijn vorige vorige auto had toen ik hem net kocht een lichte wietlucht :')

Ik heb leren bekleding dus daar kan het niet aan liggen denk ik!
Bedankt!

__denise

Re: Auto stinkt naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:54

Zijn je matten goed droog en schoon? Onze oude auto rook ook eens niet helemaal fris en daarbij bleven de matten (en bekleding onderstel) vochtig.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:03

Het is 100% zeker het interieurfilter. Dat kost gelukkig maar een paar tientjes. Naast dat het vies ruikt is het ook ongezond want het zijn bacteriën die je in ademt.
Naast het vervangen van het interieurfilter kunnen ze ook nog een spuitbus met een soort schuim in de inlaat spuiten die het hele systeem reinigt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:04

No_No schreef:
Dat is waarschijnlijk je airco. De vloeistof moetdan waarschijnlijk vervangen worden. Die lucht is niet echt gezond omdat er dan iets van schimmels in zit.

De airco vloeistoffen zitten gelukkig in een gesloten systeem waar de lucht langs geblazen wordt.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:06

Heb je toevallig door net gemaaid gras gelopen? Dat trekt in je matten en wordt ook zo'n zweetsokken geur

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 12:12

__denise schreef:
Zijn je matten goed droog en schoon? Onze oude auto rook ook eens niet helemaal fris en daarbij bleven de matten (en bekleding onderstel) vochtig.

Matten zijn droog. Schoon is onmogelijk in een paarden auto :+ haha.
Bedankt! Ga ik naar kijken.

janderegelaa schreef:
Het is 100% zeker het interieurfilter. Dat kost gelukkig maar een paar tientjes. Naast dat het vies ruikt is het ook ongezond want het zijn bacteriën die je in ademt.
Naast het vervangen van het interieurfilter kunnen ze ook nog een spuitbus met een soort schuim in de inlaat spuiten die het hele systeem reinigt.

Hier ga ik eens achteraan, bedankt.

xSCWx schreef:
Heb je toevallig door net gemaaid gras gelopen? Dat trekt in je matten en wordt ook zo'n zweetsokken geur

Geen gemaaid gras gezien! Maar bedankt voor het meedenken!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:12

mijn vorige auto had dit ook heel erg, alleen met warm weer..
Ik ben er nooit echt achter gekomen wat het was, maar hij bleek wel te lekken (vanaf de onderkant!)

Nooit geweten, tot ik mijn kleding vochtig uit de achterbak haalde. hier kwam waarschijnlijk ook de stank vandaan als het warm weer was. Dit is misschien een goede om te checken?

Ik loste het altijd gewoon op met raampjes op een mini kier laten als het warm was. En een luchtverfrisser erin (symptoom bestrijding maar goed)

janderegelaa: interierfilter (in ieder geval een filter, ik ben niet zo technisch dus weet niet 100% zeker of het deze was) heb ik toen ik hem net had laten vervangen, door de stank.. Leek even goed te gaan, maar was van korte duur.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 17:38

Warm weer zou het ook nog wel kunnen zijn inderdaad. Nu ik zo nadenk is het met warm weer steeds wel erger (daardoor staat de airco ook aan natuurlijk)
Alleen ligt mijn kofferbak steeds vol met spullen die naar mijn idee niet nat zijn/zijn geweest.
Kan het wel in de gaten houden inderdaad!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:03

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 19:04

No_No schreef:

Muffe lucht zou ik het niet willen noemen.
Gewoon een onwijs vieze zweetvoetengeur :')
Maar het zal vergelijkbaar zijn inderdaad.

Heb vandaag de airco even aan gehad en weer uitgezegd.
Nu was het ook zonder de airco aan.. En voordat de airco aan had gestaan.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:11

Zonder twijfel het airco/pollen/interieurfilter. Hier meurt het ook weer enigszins.
Met een beetje handigheid kun je het zelf ook. Ligt een beetje aan de ingewikkeldheid van de auto maar is wel te vinden op internet. Bij die van mij is het een kwestie van even op de kop onder het dashboardkastje duiken en wat frummelen.