Hoe snel 112 bellen smartphone?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:30

Ik heb op mijn telefoon 'SOS berichten' ingesteld. Als je dan 3 keer snel achter elkaar op de aanknop drukt (zijkant toestel) dan verstuurt je telefoon een SOS bericht naar een door jou gekozen contactpersoon. Diegene krijgt dan een sms met een foto van voor- en achtercamera, een voicebericht (dat neemt dus automatisch de situatie op) en je locatie (coordinaten, te openen in maps). Ik heb het zelf voor als er iets gebeurt tijdens het hardlopen, maar dit is het enige dat ik kan bedenken waarbij je stiekem om hulp kan vragen. Iemand anders zou dan nog 112 moeten bellen, dus misschien niet helemaal geschikt. voor de door jou genoemde situatie.

Alleen als je telefoon uit is werkt het uiteraard niet :') En mijn vriend heeft inmiddels al zo vaak per ongeluk een SOS bericht gekregen dat ik niet weet of hij het nog serieus neemt :')
Maar een handige optie vind ik het wel! Ik heb trouwens een Samsung Galaxy S5.
Laatst bijgewerkt door Mereltje op 17-08-16 21:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Grapjasjes12

Re: Hoe snel 112 bellen smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 21:36

Wow wat handig! Die ga ik even opzoeken. Ik heb problemen met mijn hart en ben vaak alleen met mijn tweejarige dochter, dus dat zal misschien wel een strak plan zijn :)

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:39

phormicola schreef:
Wow wat handig! Die ga ik even opzoeken. Ik heb problemen met mijn hart en ben vaak alleen met mijn tweejarige dochter, dus dat zal misschien wel een strak plan zijn :)

Het staat bij mijn telefoon onder Instellingen en dan 'hulp in het geval van nood'. Ik weet niet of iedere Samsung het heeft, maar mijn moeder kon het in ieder geval op haar Samsung Note (?) ook :)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:41

Samsung krijg je toch wel direct opgestart ?
Terwijl batterij icoon er staat nog es aan/uit inhouden dacht ik

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:45

phormicola schreef:

communicatie met 112 kan ook via sms, dus paar sms-jes als concept inprogrammeren (postcode, huisnummer, etc.) is ook optie. Zal vast ook wel een app/mogelijkheid zijn om die snel te versturen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:54

Telefoon aanlaten?
Ik heb altijd een (volle) powerbank op zak. Mobiel heeft nog wel eens dagen dat de batterij erg snel leeg vliegt.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:07

Waarom inderdaad altijd telefoon uit?
Als je hem goed instelt (wat niet moeilijk is) en je er niks mee doet raakt die ook niet leeg.
Ik heb een iphone 5 (geen S) dus ook niet meer het nieuwste maakt doet het gewoon prima.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 08:28

Ik heb de telefoon niet altijd uit in de nacht :) Maar de lader ligt aan de andere kant van de kamer en als hij klaar is met laden springt het scherm aan en gaat niet meer uit. Vreselijk irritant vind ik dat. Uitdoen is dan een oplossing.
Meestal laad ik overdag en doe hem in de nacht op vliegtuigstand.

Helaas heb ik de nood instelling niet op mijn Samsung.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:50

Heb er ook wel eens overnagedacht nu ik kids heb,vroeger dacht ik er niet zo overna.
Mn tel staat altijd aan maar wel op stil.

Mocht ik weten dat er een inbreker binnen is geef ik een trap tegen t brand alarm die tegenover mn kamer zit onder de trap,die zal afgaan door sabotage en staat op de meldkamer dus denk dat dan de inbreker al gevlogen is.
Zo niet wordt ik direct gebeld door meldkamer.

(Hoe ik dat weet.....ben ooit te enthousiast met de stofzuiger bezig geweest en tikte daarmee het alarm aan) :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 08:54

Ja hier zijn dat soort gedachten ook pas gekomen sinds ik een kind heb :')