Auto komt niet door apk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Auto komt niet door apk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 14:22

Ja klopt was een automaat, die zijn idd vaak iets duurder.

Ik ga sowieso naar de garage toe want ik vind het gewoon vreemd dat het toendertijd niet is opgemerkt. Maar dat ik er geld op moet toeleggen is me helaas wel duidelijk. Ben ook aan het rondkijken wat mijn auto oplevert als ik het naar de sloop breng. Immers heeft die ook hagelschade en had ik af en toe een probleem met de kickdown.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:54

Kijk naar een Japans merk zoals Nissan, toyota, suzuki f honda. Dat zijn vaak de betere auto's. Mijn man is automonteur en raad atijd een japanner aan, zelf rijden we er dus ook een :P En neem iemand mee die hem even voor je naloopt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:57

Ik heb pas een fiesta op laten halen voor sloop kreeg ik 275- voor

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:09

Ga er maar vanuit, dat je met een auto van max. €3000 altijd onderhoudskosten hebt. Die kosten kan je beter bij de aanschafprijs van een iets nieuwere auto doen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:15

antje_vip schreef:
Ga er maar vanuit, dat je met een auto van max. €3000 altijd onderhoudskosten hebt. Die kosten kan je beter bij de aanschafprijs van een iets nieuwere auto doen.

Onzin. Bij iedere auto heb je onderhoudskosten en nieuwer is zeker niet altijd beter/betrouwbaarder.

Wij hebben 2 auto's. Een Citroen Saxo uit 2001 met bijna 250.000 km op de teller en een VW caddy diesel uit 2009, vorig jaar aangeschaft voor veel meer dan 3000,- en met 120.000 km op de teller.
3 keer raden welke van de 2 nu stil staat met een gat in het motorblok... juist ja, de Caddy uit 2009. En wat nog erger is: de autosloper waar we het nieuwe gereviseerde motorblok vandaan hebben wist meteen wat het euvel was, blijkt een bekend probleem te zijn van dit type auto.

Terwijl de Saxo de 7 jaar dat ik hem nu heb eigenlijk alleen onderhoud heeft gehad op slijtonderdelen. Deze auto heeft me destijds 3500,- gekost en had toen nog maar 86.000 km op de teller...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:56

Ook voor een automaat is dat echt veel te duur, voor ruim onder de 1000 euro zijn die te koop. Echt, je hebt veel te veel betaald en dan ook nog eens een auto die niet in orde is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:12

antje_vip schreef:

Dat is echt niet altijd zo! Ik heb meerdere goedkope auto's gehad die nog een paar jaar mee gingen zonder grote kosten. Zo kocht ik een slOpel voor 1 euro en een jaar zonder onderhoud mee gereden :') daarna was ie wel rijp voor de sloop maar dat was ingecalculeerd. Verder een golfje uit 1984 die ik voor 900 euro kocht ook automaat. Ding loopt nog steeds! Het is gewoon een kwestie van rustig rondkijken en wachten wat er langs komt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:15

Die APK bij een auto die je in garage koopt zijn niet betrouwbaar. Je krijgt enkel een papiertje waardoor je hopelijk pas na een jaar of wat kosten krijgt aan de auto.
Ik had zelf een seat ibiza, ik wist wat ie allemaal mankeert, geloof me.. Ik twijfelde of ik hem naar de sloop moest doen of moest inruilen. Heb m uiteindelijk voor een paar honderd euro ingeruild voor mijn huidige auto (natuurlijk met bijbetaling) en mijn auto kreeg ook nieuwe APK. prima maar je zult n auto eerst helemaal na moeten laten kijken door iemand die jij vertrouwd, om ongeveer een inschatting te kunnen maken wat je koopt (en dan nog weet je het niet).
Uiteindelijk heeft de garagedealer wat roestplekjes weggewerkt, nieuwe banden eronder gezet en mijn oude seat ibiza voor 1450 euro verkocht. Ik weet zeker dat er aan de auto verder niks is gedaan, en de APK zou 2 weken nadat ik hem inruilde verlopen. Mijn eigen monteur had al aangegeven dat hij bij de volgende APK (Die zeg maar nu verliep) flinke kostenpost zou geven aan onderdelen die op waren (denk aan remschijven, lagers, 4 nieuwe banden, roestvorming aan de onderkant, uitlaat was lek etc).
en die garage gaf gewoon een nieuwe APK bij die seat zonder opmerkingen. Haha, hell no dat dat kan.

Dus vertrouw er helemaal niks van. Ik denk dat je geen enkel aanspraak kunt maken maar je kunt het eens vragen bij het juridisch loket ofzo?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 18:20

Probleem is een beetje dat ik niet echt rustig kan kijken, er zit wel een beetje haast achter. De apk verloopt op 27 augustus dus voor die tijd moet het allemaal geregeld zijn.
Helaas komen dit soort dingen altijd ongelegen uit maar er zal vast een oplossing komen.

Ik denk niet dat ik ergens aanspraak op kan maken aangezien je pas garantie krijgt vanaf een bepaald bedrag (ik dacht 3000 euro).

Maar zou ik deze auto nog kunnen inruilen dan? Ding heeft hagelschade, af en toe een niet werkende kickdown en doorgeroeste draagbalken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:26

Inruilen kan altijd. Als ze nog starten dan zijn ze nog te verkopen :Y)
Zo'n auto's worden vaak doorverkocht en gaan op de boot naar arme landen. Daar schijnen ze zo handig te zijn dat de auto's die hier volledig afgeschreven zijn daar nog járen mee gaan.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:27

inruilen doen ze nog met de meest rotte auto's. voeren ze gewoon uit naar het buitenland.
je zou kunnen kijken naar een

Renault clio 2 automaat .
of een twingo automaat.
dingen zijn niet duur en onverwoestbaar .

die onzin dat Franse auto's slecht zijn is allang achterhaald.
ligt puur aan hoe de vorige eigenaren met een auto omgegaan zijn of ze kapot gaan of niet

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:30

fjordjes schreef:
Probleem is een beetje dat ik niet echt rustig kan kijken, er zit wel een beetje haast achter. De apk verloopt op 27 augustus dus voor die tijd moet het allemaal geregeld zijn.
Helaas komen dit soort dingen altijd ongelegen uit maar er zal vast een oplossing komen.

Ik denk niet dat ik ergens aanspraak op kan maken aangezien je pas garantie krijgt vanaf een bepaald bedrag (ik dacht 3000 euro).

Maar zou ik deze auto nog kunnen inruilen dan? Ding heeft hagelschade, af en toe een niet werkende kickdown en doorgeroeste draagbalken.

Inruilen kan altijd maar de hoofdprijs zul je er niet meer voor vangen.

Die kick-down is misschien nog te herstellen met een goede spoeling van de automaat, al dan niet met een controle van de afstelling, maar die kokerbalken zul je echt moeten vervangen, wil je er wat mee.
Geen handige knutselaar in de buurt die er even een plaat overheen last?
Als het om uitstel gaat, zeg 2 jaar of zo, dan kun je er simpel en netjes een plaat overheen lassen. Simpel, doeltreffend en goed genoeg.

little_birdy schreef:
inruilen doen ze nog met de meest rotte auto's. voeren ze gewoon uit naar het buitenland.
je zou kunnen kijken naar een

Renault clio 2 automaat .
of een twingo automaat.
dingen zijn niet duur en onverwoestbaar .

die onzin dat Franse auto's slecht zijn is allang achterhaald.
ligt puur aan hoe de vorige eigenaren met een auto omgegaan zijn of ze kapot gaan of niet

Het gebrek aan apk en veiligheidsopvattingen doen een hoop........

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 18:33

Die handige knutselaar is mijn monteur, die doet auto's voor erbij. Ik hoor straks van hem wat het me gaat kosten en ik vraag advies aan hem wat ik het beste kan doen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:34

@ikke

Ik snap je laatste opmerking niet zo ?
heb je het over inruilen of over de Franse auto's ?

inruilen doen ze gewoon zoals ik al zei worden ze dan gewoon uitgevoerd naar het buitenland.
Daar hebben ze niet zoveel met veiligheid (Oekraïne dat soort landen )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:41

little_birdy schreef:
@ikke

Ik snap je laatste opmerking niet zo ?
heb je het over inruilen of over de Franse auto's ?

inruilen doen ze gewoon zoals ik al zei worden ze dan gewoon uitgevoerd naar het buitenland.
Daar hebben ze niet zoveel met veiligheid (Oekraïne dat soort landen )

Jouw laatste opmerking, inruilen dus; Afrika is factor tien erger......
In het buitenland kijkt men niet zo nauw als het op veiligheid aankomt. Als het vlot van plek komt is dat goed genoeg.

fjordjes schreef:
Die handige knutselaar is mijn monteur, die doet auto's voor erbij. Ik hoor straks van hem wat het me gaat kosten en ik vraag advies aan hem wat ik het beste kan doen.

Als je er netjes overzetplaten overheen last (er vanuit gaand dat dat nog kan) wordt je auto daar niet onveiliger van, maar het is wel uitstel van executie. Zo'n reparatie houdt het 2 jaar uit, misschien 3, maar daarna komt het bij je terug. Heb je wel even de tijd om een wat groter budget beschikbaar te hebben voor een andere auto.

Armany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:30

chocobroodje schreef:
Kijk naar een Japans merk zoals Nissan, toyota, suzuki f honda. Dat zijn vaak de betere auto's. Mijn man is automonteur en raad atijd een japanner aan, zelf rijden we er dus ook een :P En neem iemand mee die hem even voor je naloopt.

:j hier exact hetzelfde! Ik zeg amen _/-\o_ lijkt me een goed advies

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 22:37

Nou ik ben terug van de monteur... is op veel plaatsen flink door geroest met de gaten erin. Ook de wielophanging links is verrot. De auto is op die plaatsen al eens gelast geweest, ook 1 plek gelast wat nooit zou mogen op die manier. Mijn vriend gaat morgen verhaal halen bij de garage houder want het kan niet dat de auto daar de brug op is geweest. Ook lekte die ergens waar ze al eerder iets uit elkaar hebben gehaald waar de pakking tussen is gezet. Conclusie inruilen voor een andere, ook de monteur raadde een Japanner aan dus ik ga iets in die richting zoeken. Monteur gaat meekijken met ons dus ik duim dat ik snel een nieuwe heb gevonden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:55

Franse auto's zijn prima, zolang er niet teveel elektrische zooi in zit. Dat gaat nl wel rap en snel rot. Ik ben weer terug gegaan naar een golf. Iets duurder, maar betrouwbaar..

Tip voor je volgende oudere auto. Zet m op de brug, vraag het iig. Maak foto's van deze vraag hoe je kan herkennen en laat dit je niet opnieuw gebeuren.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 09:08

Dat ga ik zeker doen Sammie! Het is alleen toch lastig zoeken met de wensen die ik heb. Ook het liefste nog redelijk on de buurt zodat ik de auto even naar de monteur kan brengen zodat die daar op de brug kan.
Alleen stel ik volgens mij nogal moeilijke eisen aan de auto die ik zoek...

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:37

chocobroodje schreef:

Ook mijn man zit in de auto branche en zweert ook bij Japanse auto's. Ik heb een aantal jaar een suzuki Swift gehad en die heeft nooit wat gemankeerd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:38

fjordjes schreef:
Dat ga ik zeker doen Sammie! Het is alleen toch lastig zoeken met de wensen die ik heb. Ook het liefste nog redelijk on de buurt zodat ik de auto even naar de monteur kan brengen zodat die daar op de brug kan.

Jouw eisen zijn helemaal niet lastig hoor, in elk geval het lijstje dat je plaatste :)

Weet niet waar je woont maar dit zijn prima autotjes
http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:38

Ik rij al 7 jaar rond met een renault modus en buiten de gebruikelijke slijtagekosten, er nog nooit iets mee voor gehad. Ervoor een twingo en ook nooit geen kosten gehad.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:58

Wat onwijs balen van je auto, TS. Ik vind het wereldje van auto's kopen en garages geen leuke.

Ik ben overigens heel blij met mijn Ka'tje die overal wordt afgeraden :') je moet goed zoeken en er zeker geen een van 10 jaar oud kopen maar er zitten goeie tussen. Mijne is uit 2008, oud model, had 88.000 km op de teller, airco, stuurbekrachtiging en geen spatje roest. Pas geleden weer glansrijk door de APK gekomen. Auto kostte 3000 euro in aanschaf.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:06

Clau1981 schreef:
chocobroodje schreef:

Ook mijn man zit in de auto branche en zweert ook bij Japanse auto's. Ik heb een aantal jaar een suzuki Swift gehad en die heeft nooit wat gemankeerd.

Wellicht moet je 'm dan eens vragen naar onderhoud versus storing?

Het gros van de problemen aan auto's is toch echt terug te voeren op gebrekkig onderhoud.
Zowel eigenaar als garage maken zich hieraan schuldig maar de auto krijgt een slechte naam.......

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 10:48

MarjanB schreef:
fjordjes schreef:

Jouw eisen zijn helemaal niet lastig hoor, in elk geval het lijstje dat je plaatste :)

Weet niet waar je woont maar dit zijn prima autotjes
http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as

Zoiets is idd wat ik zoek helaas te ver weg. Ik zit in omgeving Noord-Limburg/Zuid-Oost Brabant