Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fantast

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:16

Jaaaa ook een karcher fan. Wil nooit meer anders.
Bij het dweilen hield ik altijd een waas op mijn vloer en nu niet meer.

Ik heb destijds recensies gelezen en ben toen voor de karcher gegaan goedkopere merken zijn vaak slapper of hebben een knop welke je met je duim in moet drukken. Bij karcher knijp je de knop in dus geen lamme duim

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:19

Ik heb er ook een die stof staat te happen :j
Alleen gebruikt voor het schoonmaken van ons nieuwe huis destijds (dat was echt zoooo smerig) maar ik vind het veel te traag werken in tegenstelling tot bijvoorbeeld dweilen.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:45

Kan het ook op laminaat?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:49

Ze zeggen van wel, maar persoonlijk vind ik hem te nat worden.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:49

Ik heb er 1 van karcher en gebruik het ook op laminaat. Ik vind het super fijn! Ik gebruik niet anders meer. Doe het wel met een doekje er om heen die je er bij krijgt.
Laatst bijgewerkt door DonDon op 28-07-16 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:50

KimD schreef:
Dit is ons beest. <<) Ik doe er echt letterlijk alles mee, ik stoom nog de muren en de vogelkooi. :+ Eigenlijk gewoon alles, ik stoom nog net niet mijn vriend ermee.

Ik vind het een heel prettig idee dat ik alles goed schoon krijg zonder al teveel rommel ervoor te hoeven gebruiken.

[ Afbeelding ]

Ik heb dezelfde en maximaal twee keer gebruikt, Ding laat meer water eruit dan stoom -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:20

MissBambi schreef:
KimD schreef:
Dit is ons beest. <<) Ik doe er echt letterlijk alles mee, ik stoom nog de muren en de vogelkooi. :+ Eigenlijk gewoon alles, ik stoom nog net niet mijn vriend ermee.

Ik vind het een heel prettig idee dat ik alles goed schoon krijg zonder al teveel rommel ervoor te hoeven gebruiken.

[ Afbeelding ]

Ik heb dezelfde en maximaal twee keer gebruikt, Ding laat meer water eruit dan stoom -O-

In het begin pruttelt hij inderdaad even, maar als je hem goed laat opwarmen komt er gewoon stoom uit.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:22

Maar met het stoom week je het vuil toch alleen los? Dweil je dan nog na of?

Ik heb echt geen idee wat ik ermee aan moet.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:23

Onder mijn stoomreiniger zit een vervangbaar doekje waar het vuil op komt. Plus je kilt gelijk alle bacteriën want die kunnen niet zo goed tegen 100 graden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:30

Ja maar dat doekje is toch na 2 minuten vuil, spoel je het dan steeds uit?

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:56

KimD schreef:

[ Afbeelding ]

Jaaa deze hebben wij ook!
Top apparaat wil nooit meer anders.
Zoveel keer fijner schoner en lichter dan gewoon dweilen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:20

Ikke
Ik ben gek met de stoomreiniger. Ik woon op de boerderij met twee honden die door het land baggeren en dan door huis.
Ik heb eiken parketvloeren, laminaat boven en tegels in de badkamer.ik doe wekelijks alle vloerd3n met de stoomreiniger. Lekker zonder schoonmaakmiddelen.

Ik he een black and decker

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:34

Charaz schreef:
Ja maar dat doekje is toch na 2 minuten vuil, spoel je het dan steeds uit?

Nee hoor dat is niet nodig.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:02

Ook na het opwarmen blijft er zoveel water achter _-:(

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:15

Hier ook een Black en Dekker. Ervoor was het altijd een serieuze klus om hier te dweilen (2 binnenhuiskatten, hond en afwisselend laminaat en tegels). Daarstraks gauw met de stofzuiger en daarna met de stoomreiniger langsgeweest en was op drie kwartier klaar. Vloer is hier ook sneller droog dan dat je gewoon dweilt.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:33

Kun je ook je stoffen bank ermee schoonmaken?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:47

Ik heb ook de problemen met dweilen. Heb een karcher. Moet vaak opnieuw opwarmen en doekje is snel vuil een nat en verspreid zo alleen maar vuil heb ik het idee

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:13

Bv de Bestond van de vorige pag. Hoeveel water kan daarin? Hoe lang kun je er ongeveer mee werken?

Ik had pas zo'n hand reiniger geleend van de buurman, voor de badkamer voegen. Na 10 min ben ik gestopt, moest hem al 3 keer vullen! En miest ik officieel nog wachten tussendoor om te koelen.

Ik wil er graag één, maar wel een die het een tijdje doet!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 07:49

Dus... Als ik er eentje moet kopen kan ik het beste een Karcher halen? :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 07:50

Ipsilonka schreef:
Ik heb een ontzettend duur ding, maar ik vind het niks om schoon te maken met een stoomreiniger. Hij staat hier dan ook stof te happen.

Welke heb jij precies? :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 08:10

Ik heb de Shark en vind hem ideaal! Ik doe mijn laminaat ermee en kan het middenstuk loskoppelen om andere dingen zoals ramen of muren te doen. Als ik lekker luchtje wil sproei ik van tevoren even met verdund schoonmaakmiddel die ik in een sprayflesje heb gedaan. Er zit ook een rand bij die kan je om de doek heen klikken om vloerbedekking te doen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 08:56

Bagheera_206 schreef:
Ipsilonka schreef:
Ik heb een ontzettend duur ding, maar ik vind het niks om schoon te maken met een stoomreiniger. Hij staat hier dan ook stof te happen.

Welke heb jij precies? :=

Een professioneel ding, zo groot als een flinke stofzuiger. Unitekno is het merk.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:09

Urielle schreef:
Charaz schreef:
Ik heb er een maar gebruik hem eigenlijk nooit, hij heeft een kop met zo'n badstofdoekje eromheen, na 2 halen is dat doekje vies en heb ik het idee dat het er niet schoner van wordt óf ik moet tussendoor dat doekje steeds uitspoelen.

Dit was ook mijn ervaring. Hoe doen de anderen dat?

Genoeg doekjes bij kopen, die gooi je dan in de wasmachine.

Ik heb ook lang die bestron gehad, was heel goed.
Toen die versleten was dan toch maar een Kärcher, ik heb er nu een waar ik het reservoir van kan bijvullen terwijl ie aan blijft, dat werkt wat sneller door als je het hele huis ermee doet.
De vloeren en tegels op de badkamer worden toch veel schoner met de stoomreiniger.
Zo schoon krijg ik het met eender welk reinigingsmiddel toch niet.
Bovendien hoef ik veel minder kracht te zetten met de stoomreiniger, het apparaat doet het werk.

Bij een zieke hond even de bench goed desinfecteren, hond die bijv. een operatie had, en waar je van wil dat er zeker geen ontsteking bij komt. Ik voel me dan geruster als ik weet dat de slaapplaats echt schoon is.

Stoffen meubels, idd, toen we die nog hadden deed ik die ook ermee, als je zag wat daar vaak nog afkwam...

Hier willen we nooit meer zonder :D

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:49

Voor de mensen met een Karcher, ik koop de iets dikker dweiltjes bij de Action, die je normaal op een op zo'n Swiffer ding plaatst van Leifheit, die passen perfect op de het stoomkop van de Karcher.
Ik heb altijd een emmer met een sopje langs me staan, misschien omslachtig maar ik vind het beter zo.
Ik wil de dweil uitspoelen anders wordt die te vuil, zeker als ik de hele onderverdieping doe.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:58

Voor stof zou ik toch uitkijken, hier mijn bank ermee gedaan. Trok al het vuil omhoog waardoord de bank eigenlijk steeds viezer werd..

Hierdoor een aantal keer achter elkaar gedaan, uiteindelijk wel schoner, maar de stof van mijn bank is nu pluizig door het teveel aan schoonmaken :(.