Wat voor type fiets voor PostNL bezorger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Re: Wat voor type fiets voor PostNL bezorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:31

Ik heb drie jaar de post gedaan gewoon met een ouderwetse omafiets. Af en toe en de spaken laten nakijken was voor mij voldoende :) ik vond het altijd leuk werk maar lichamelijk zwaar, en zwaar voor je fiets haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:37

Inderdaad kijken naar een fiets waarbij de bagagedrager uit dezelfde buizen gemaakt is als de rest van het frame, en VOORAL: opletten dat de standaard zover mogelijk naar achteren zit :)*

Dan ondersteunt deze de fiets namelijk netjes onder het zwaarste punt, onder de zware fietstassen en dan valt je fiets niet zomaar om *\o/*

Heb je de standaard meer naar voren zitten dan komt de voorkant omhoog als je hem neer wilt zetten en dan dondert hij elke keer om...dat word je heel snel zat hoor als je je fiets alleen tegen muurtjes weg kan zetten met heel veel gedoe...en dat hij dan alsnog om kinkelt en je de hele zooi van de straat kan rapen steeds -O-

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:46

Toen ik nog postbezorgde moest je bonnetjes van reparaties van de fiets goed bewaren (kopie maken dus) en dan kon je ze opsturen en kreeg je dat vergoed. Alleen een nieuwe fiets kopen, dat zou ik zelf moeten betalen. Tenzij het een speciale aktie via de Postnl zou zijn, dan kon je soms met korting een postfiets kopen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:50

Declaratie systeem is afgeschaft. Je krijgt een vaste vergoeding tussen de 5,83 en 8,75 per maand.

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:59

pmarena schreef:
Inderdaad kijken naar een fiets waarbij de bagagedrager uit dezelfde buizen gemaakt is als de rest van het frame, en VOORAL: opletten dat de standaard zover mogelijk naar achteren zit :)*

Dan ondersteunt deze de fiets namelijk netjes onder het zwaarste punt, onder de zware fietstassen en dan valt je fiets niet zomaar om *\o/*

Heb je de standaard meer naar voren zitten dan komt de voorkant omhoog als je hem neer wilt zetten en dan dondert hij elke keer om...dat word je heel snel zat hoor als je je fiets alleen tegen muurtjes weg kan zetten met heel veel gedoe...en dat hij dan alsnog om kinkelt en je de hele zooi van de straat kan rapen steeds -O-

^dat.
Ik heb een Postbike gehad, 2.5 jr post bezorgd. Heb de fiets paar weken geleden verkocht :+. Het is echt een heerlijke fiets, je krijgt postbezorger korting op de fiets (dan kost ie €400 ipv €500 ;)). Heel sterk frame. Inderdaad zit de standaard onder de fietstassen.

Het dingetje voorop waar je een kratje op komt zetten zit niet aan het draaiende deel van je stuur, zodat je het gewicht niet hebt tijdens het sturen. Ik had er een groot kratje op zitten. In de fietstassen konden 2 tassen, in het kratje kon ik er 2 kwijt en ook nog een halve tas onder de snelbinder, mocht dat nodig zijn. Ik kon dus 4,5 tas mee (niet dat dat echt ooit voorkwam :Y)).

Ik zie sommige mensen met zo'n omafiets zonder mandje voorop en dat lijkt mij zo onhandig. Ik ben blij dat ik die fiets had tijdens bezorgen. Het zijn trouwens ook speciale banden zodat je geen lekke band krijgt, ook wel slim als postbezorger. Mocht er een tijd geleden een iemand inwerken, die had echt een bagger fiets, eerste dag, waren nog niets een begonnen, had hij een lekke band. Ik heb verder nooit onderhoudskosten gehad aan de fiets, omdat ie gewoon goed bleef.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:43

Hier ook een Postbike (Pro) gehad, fijn ding :j

Overigens kun je wellicht van PostNL een voor-tas krijgen inclusief rekje dat je zelf aan je fiets kan monteren, paar jaar geleden hadden ze die nog tenminste :)

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:07

Sammie schreef:
corinec schreef:
Ik heb vannacht jaren bij de post gewerkt.
Dan heb je een lange nacht gehad :D

Krijg je nog iets van een fietsvergoeding oid? Ik vind het eigenlijk wel raar dat je moet investeren in een fiets dat essentieel is voor dat werk.

En idd let ook op de banden/wielen. Beetje stevig wiel met band dat wat kan hebben.

Oeps het was al laat haha