amoj schreef:Een kat kopen of een tijdje lenen van iemand?
Wilde ratten zijn enorm agressief. Daar kan een kat niet tegenop, mijn stoerste kat heeft een keer een nare wond opgelopen in een gevecht met een rat.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
Voor wie het wil zien zijn het eigenlijk best heel leuke beestjes hoor. Naar mijn idee maken mensen zich er vaak drukker om dan nodig is. Theoretisch kunnen ratten ziektes overbrengen, maar in de praktijk is de kans om in ons land ziek te worden door de aanwezigheid van een rat nihil. Dat ze knagen en stinken is veel vervelender. Ik heb er een beetje een haat-liefdeverhouding mee. Wij wonen buitenaf en hier zitten ze (de bruine variant) overal. Door ze te bestrijden maak je ze alleen maar slimmer. Als je er al eens eentje vangt komt de rest voorlopig echt niet bij een val in de buurt. Professionals hebben andere vallen en vast meer succes, maar ook dat is van korte duur, aangezien het een kwestie van (weinig) tijd is voordat ratten van elders een nieuw plekje komen zoeken. Ik denk dat de meeste mensen geen idee hebben hoeveel ratten er in hun directe omgeving leven en misschien is dat maar goed ook.
In huis moet je ze inderdaad niet hebben, daar heb ik dan ook de grens getrokken. Ik hoop dat je er snel vanaf bent.
.
.
.XxFyrstaxX schreef:amoj schreef:Een kat kopen of een tijdje lenen van iemand?
Wilde ratten zijn enorm agressief. Daar kan een kat niet tegenop, mijn stoerste kat heeft een keer een nare wond opgelopen in een gevecht met een rat.
maar die aten ook kikkers en ik heb een x één betrapt boven op een fazant..
. heel fijn...