Hoe bouw ik Een professionele website?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:18

barrelracer schreef:
De prijzen bij MP beginnen rond 400 euro in onze regio ..

En dat is echt geen gekke prijs voor een nette, custom made website.

Als dat teveel geld is; zelf doen (en een wat minder proffessioneel resultaat krijgen) of wachten tot het geld er wel is (en tot die tijd geen website..)

Zie het zo; je website is een visitekaartje. Je hebt het over een stichting, dus men wil graag informatie e.d. Erover terug vinden. Tegenwoordig zit iedereen op internet en is dus die website eigenlijk nodig om donateurs/vrijwilligers te werven voor je stichting.

Snap absoluut dat 400 uit eigen zak een hoop geld lijkt.. Maar voor een goed gebouwde website is het niet veel. Vergis je niet in het werk wat erin zit en dus de tijd..

Dingen zoals webnode, wix etc zou ik persoonlijk vermijden. Maar dat komt omdat ik een hoop wix sites echt als een 13 in een dozijn site incl reclame eruit vind zien.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:20

Voorheen maakte ik nog weleens websites voor anderen in mijn vrije tijd, maar het viel me altijd weer tegen hoeveel tijd erin zat.
Voor goede kennissen vroeg ik overigens slechts 350 euro, dus 400 euro is in mijn ogen zeer goedkoop.

Isapaardje schreef:
Later hebben we hem wel professioneel laten maken, nog later is hij nog eens verbeterd, maar kon ook niemand hem meer zelf bijhouden en nu kost hij zo veel dat hij niet meer wordt geupdated.

Ik ben programmeur van beroep. Mocht je er niet uitkomen qua code van jullie website dan kan ik eventueel wel wat uitleggen. :)

karlli

Re: Hoe bouw ik Een professionele website?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:29

Als 400 euro te veel is zijn er twee opties:
Ga voor een Wix, One of vergelijkbare gratis aanbieder maar neem op de koop toe dat er dus geen eigen domeinnaam bijzit bv.
Of zoek een van de vele open source programma's (bv WordPress, Drupal, Joomla ect) en stop veel tijd in het leren van dit programma en de eventueel aanvullende mogelijkheden en koop zelf los de domeinnaam en hosting in.
Ik werk zelf met Drupal waarbij ik weet dat de nieuwste versie (Drupal 8) alle voor nu gewenste dingen (ook meerdere talen) in de core heeft zitten, dat wil dus zeggen dat er waarschijnlijk niet met aanvullende modules gewerkt hoeft te worden :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:33

Als je er geen geld aan uit wil geven zou ik zelf maar lessen programmeren gaan nemen via youtube. :P Het is erg lastig, daarom is het ook zo duur.

Je zou inderdaad een berichtje op facebook rond kunnen laten gaan in de hoop dat er ICT studenten op reageren.

Daarbij vind ik websites niet handig, je kan beter social media inzetten. Zoals Facebook, Twitter, snapchat en instagram. Die zijn heel populair nu.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:36

Jimdo? Daar maken ze steeds reclame voor op tv.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:40

Nadeel van ict studenten is dat ze heel goed kunnen programmeren maar totaal geen gevoel hebben voor vormgeving :Y)
Je ziet soms de meest vreselijke professionele websites voorbij komen, en de meest leuke wordpress en simpele html sites..
Ik denk dat je zelf al heel ver komt als je gewoon een lijstje maakt van websites die je aanspreken, met potlood een ontwerp maakt hoe je jou website voorstelt, en met wordpress een thema zoekt in die richting.
Kijk eens naar sites van andere kleine stichtings, die zijn over het alemeen echt vréselijk slecht.. Met een klein beetje moeite maakt een leek echt wel iets mooiers :)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:43

Zelf doen via squarespace.com zou ik zeggen, is ontzettend makkelijk in het gebruik. Werkt met een aantal standaard templates die je behoorlijk ver kunt aanpassen. Ook biedt het eindeloos veel mogelijkheden zoals webshopintegratie.

Ook past squarespace de weergave van je website automatisch aan op mobiele telefoons (goed voor meer dan de helft van het internetverkeer en Google plaatst websites die geen mobiele weergave hebben automatisch lager).

Als je toch een professional inhuurt, goed opletten dat hij/zij zorgt dat je de website daarna ook zelf kunt bijhouden. Ik ken professionele bedrijven die een extreem suffe website hebben omdat ze voor ieder pietluttig dingetje dat ze willen aanpassen op de website afhankelijk zijn van degene die hun website beheert. Zelfs iets toevoegen van de agenda kan dan drie weken duren.

Dit is mijn website die ik met squarespace heb gemaakt: http://www.paardenboog.nl

Heb voor een heel eenvoudige weergave gekozen omdat er best wat informatie op staat en ik het overzichtelijk wilde hebben, maar er zijn ook templates voor mooiere weergave en minder menu's.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:47

Misschien kun je beginnen met een Facebook pagina?

Een professionele website bouwen is niet niks. 400€ is een spotprijs als je weet hoeveel uren erin gaan. Mijn man doet het ook en zit op minimaal 1000€ voor een site. Voor minder begint ie er niet aan in z'n vrije tijd.

Je kunt gratis programma's gebruiken als eerder genoemd. Wordt wel minder mooi en professioneel en gaan meestal niet goed op mobiele apparaten.

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 09:48

Ygritte schreef:
"Zelfgemaakte" websites van mensen die geen ervaring hebben vind ik er wel vaak wat "klungelig" uitzien. Niet altijd, maar wel vaak. Bovendien hebben veel gratis of bijna-gratis programma's een watermerk/domeinnaam die je dan moet gebruiken("stichting.webclicks.com" etc, staat een beetje lelijk), en het ziet er in het algemeen allemaal wat minder mooi uit.

Voor een professionele look kun je al heel makkelijk een student of ICT'er 'inhuren" via marktplaats, die mensen werken bovendien door het hele land en zijn dus (vaak) niet van de regio afhankelijk: http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... /1223.html

Of doe een oproepje op Facebook. Met een oproepje op Facebook kun je iig je kennissenkring aanspreken - "Ooh Jan kent nog iemand die dat doet!"! :j

150- 400 euro is dan echt niet duur, zeker niet als iemand zoiets goed opbouwt en er veel uren in steekt en/of ook "nazorg" biedt. Je kunt ook niet van mensen vragen dat zij "gratis" zonder winst een website voor je bouwen (tenzij zij bijv. erg begaan zijn met de stichting of iets dergelijks).

Gratis niet , maar tussen 150 euro of 400 zit best een verschil :) we zijn nu in overleg met iemand die het voor een vriendenprijs wil doen :) hij heeft al meerdere sites gemaakt en kan ook helpen met de hosting en domeinnaam via het bedrijf waar hij voor werkt :)

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:03

De website is vaak de eerste indruk van je organisatie. Als mensen op jouw site komen beslissen ze binnen enkele seconden of ze verder klikken. Het is dus aan te raden om wel een goede site te laten maken. Met een goede basis kom je al een heel eind. Het scheelt als je de site zelf gaat invullen en bijhouden. Dan wil je zeker een prof site met een gebruikersvriendelijk content management systeem. Misschien kun je een regeling treffen en in termijnen betalen.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:05

Ik heb ooit zelf een website moeten maken en dat kon ook niet veel geld kosten (lustrum website voor een studievereniging)

Bij webnode heb je hele mooie templates en het vullen van die site is heel makkelijk. Als je dan een eigen domein naam koopt voor ongeveer 10 euro per jaar dan heb je ook geen .webnode in je linkjes staan. Dat is denk het goedkoopst. Zeker in het begin, je kan het later altijd nog duurder laten doen. :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:33

Professionele website maken is niet heel moeilijk hoor, maar kost ongelooflijk veel tijd en is enorm veel "trail and error".

Via drupal of joomla is t goed te doen en templatetoaster kan je een template uit zoeken waarvan je de basis gaat gebruiken. Dat scheelt al veel bouwen. Dan is t gewoon gaan zoeken in de code wat je wilt veranderen, verplaatsen of verwijderen/toevoegen.

Je hebt een goed boek html/css voor dummy's en op internet kan je veel vinden.

Het kost je wel heel veel tijd, maar t is zeker heel goed te doen om een goed werkende site te bouwen die professioneel is!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:31

Ygritte schreef:
"Zelfgemaakte" websites van mensen die geen ervaring hebben vind ik er wel vaak wat "klungelig" uitzien. Niet altijd, maar wel vaak. Bovendien hebben veel gratis of bijna-gratis programma's een watermerk/domeinnaam die je dan moet gebruiken("stichting.webclicks.com" etc, staat een beetje lelijk), en het ziet er in het algemeen allemaal wat minder mooi uit..

Daarom moet je wel een eigen domeinnaam nemen, dat kijkt al anders.
En die van mij krijg ik toch vaak wel te horen dat hij rustig en netjes overkomt.
Voordeel van zo'n redelijk eenvoudige HTML pagina ... niet te veel poespas, maar vermelden wat belangrijk is, goede rustige kleur gebruiken, gelijke lettertypes, linken plaatsen die werken, enz. Dit alles werkt mee aan het al dan niet professioneel overkomen (en niet wat een site gekost heeft aan geld of tijd :) ).

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:43

Met dreamweaver kun je redelijk makkelijk een website bouwen, beetje basic html kennis is wel handig maar verder hoef je niet zelf de codes te maken. Je kan je site daar ook zo maken dat je verschillende versies hebt voor breedbeeld, ipad en telefoon