Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vitaquilla schreef:Schadevrije jaren staan per persoon opgeslagen in een systeem (roydata). Al rij jij 8 jaar schade vrij maar heb je 20 verschillende auto's tegelijk of na elkaar of wat dan ook gehad, heb je nog steeds 8 schade vrije jaren.
8nnemiek schreef:Dat dacht ik ook beau, zo heeft hij ons dat eerder ook uitgelegd..
Jij weet toevallig ook niet waar ik dat zwart op wit kan vinden?
Het is zo jammer dat al dat soort regeltjes zo lastig zijn terug te vinden.. En die tussenpersoon weet er wel een leuk verhaal in zijn voordeel van te maken
Die ga ik inderdaad doorsturen. Ik ben erg benieuwd of het gaat lukken
studiemiep schreef:pst die bonusmalus ladder bij een verzekering staat los van de schadevrije jaren
(daarin willen verzekeraars nog weleens wat korting geven/snoepen) maar dat staat los van roy-data schade vrije jaren (het enige echte officiele systeem).
(wel jammer dat ook daar sinds dit jaar een max aan zit)
bv iemand rijd al 35 jaar schade vrij..krijgt ie een schade zakt ie meteen naar 10 schade vrije jaren..(is toch absurd!)
studiemiep schreef:dat weet ik niet precies, maar je premie stijgt wel echt aanzienlijk... (hier niemand ooit schade gereden)
(was laatst een item over in de consumenten gids/radar oid...) dat juist bij de mensen die enorm lang schade vrij rijden en er gebeurd wat dat die dan ineens flink meer moeten betalen......dus tis niet zo dat je eerst van trede 25 betaald en dan maar de premie van trede 22..(helaas...) die terug val is veel meer
Een deukje wat haast niet te zien was
Ongelofelijk hoe die garages de verzekeringen belazeren
Morganlefay schreef:Maar 1 iemand kan op een polis daadwerkelijk voor roy-data opbouwen...
de 2de bestuurder kan alleen maar jaren krijgen als bestuurder 1 ze officieel afstaat....
Yep, maar zover ik weet alleen de partner.