Waar bestekset kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: Waar bestekset kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:59

zet een advertentie op marktplaats, is hij niet nieuw, maar wel goedkoop en vaak zeer goede kwaliteit voor weinig geld.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:03

In zeist hebben wij de sola, wellicht kan je daar ook online bestellen?

Anders kan je bij ikea kijken? Het is ook maar net welke kwaliteit je wilt..

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:52

Henrieke schreef:
liekec schreef:
Sola messen zijn echt naar, die hebben wij maar dr valt echt niks mee te snijden. Dan doen de HEMA messen het nog beter, en die hebben we ook al minstens 18 jaar.

Je zou bijna denken dat je dan iets niet goed doet haha, of zijn je messen al oud?

Hier super tevreden over Sola (hadden het thuis ook) en zelfs met bbq-en gebruiken we onze 'gewone' Sola messen!

Volgens mij zit in Oldenzaal ook wel een fabriekswinkel van Sola.

Nee, we hebben ze net pas gekocht, een stuk of 8.
Ik zei trouwens HEMA, maar ons andere bestek is van IKEA bedenk ik me net.
Deze:

Afbeelding

Ik zou gewoon gaan kijken wat je fijn vind snijden.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:04

Sunrise19 schreef:
Ik heb bij de Makro toen mijn Sola bestek gekocht. 90 delig voor 35 euro. Vind alleen de kwaliteit niet zo. Heb ook van de Sola fabrieksuitverkoop bestek en dat is vele malen beter.

Ik heb een 90 delige set voor 50,- daar gekocht maar die zo'n nog steeds top. Heb ze inmiddels 6 jaar :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:37

Ik heb ze inmiddels 3 jaar maar de lepels vinden ijs niet zo fijn. :') dan buigen ze krom. Maar misschien ben ik wel verwend met het Gero Zilmeta bestek van m'n mama. Dat is echt keihard en onbuigbaar.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:46

Wij zijn destijds naar Sola Zeist geweest en hebben toen een mooie uitgebreide cassette gekocht met jus lepels, sla bestek en alles voor een leuk prijsje.
Ondertussen toch alweer 5 jaar heel tevreden mee.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 11:32

Om het eens over een heel andere boeg te gooien: check even bij de oudere generatie in de familie. Mijn ervaring is dat besteksets die opa's en oma's bij hun huwelijk verzamelden het vandaag de dag fantastisch doen. En je hebt zomaar kans dat ze die graag aan de nieuwe generatie doorgeven. M'n oma bleek drie complete of bijna complete 12-persoons sets te hebben liggen, van zichzelf van vroeger en van overleden familieleden als erfstuk. Spul ziet er uit als nieuw, echt fantastische kwaliteit.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 11:39

Bedankt voor de fijne reacties allemaal! Kom er wel achter dat ook binnen de betere merken de kwaliteit soms te wensen overlaat.
En Yessi, dat is inderdaad wel een goed idee, maar bij mijn opa en oma's was altijd alles in gebruik doordat ze een groot gezin hadden. Daarbij zijn dat vaak toch besteksets met een wat ouderwets design. Maar ik zoek nog vrolijk verder:) kijken of ik mijn vriend binnenkort zo ver krijg om mee te gaan naar Bataviastad :+

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 11:52

Ik heb ook bestek van Sola, was destijds een casette die sterk was afgeprijsd omdat de theelepeltjes eruit gestolen waren dus die heb ik los van ikea. :') (ook best fijn overigens maar wel roestgevoelig).

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:03

Afbeelding

Over oma's bestek gesproken, inderdaad behoorlijk ouderwets ;), maar wij gebruiken het dagelijks. Is bijna negentig jaar oud en nog prima. Behalve dan dat ik nodig moet poetsen. (excuses voor de slechte foto, foon camera werkt niet goed)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:21

Ik heb bestek van Amefa, het kost wat, maar dan heb je ook wat. Let op bij het kopen dat de aanduiding 18-10 er op staat. Dan heb je kwalitatief goed rvs in handen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:59

Ik heb alledaags bestek wat van de hema en IKEA afkomt (laatste is hier al als afbeelding neergezet).
Maar heb daarnaast ook een cassette met goed bestek:

Afbeelding

Dit is een cassette van Wedgwood, in de outlet in Roermond gekocht (helaas zit die winkel er dus niet meer). Maar moet wel zeggen, kwaliteit van de duurdere cassettes is echt wel een stuk beter. Je voelt het al als je het bestek in de hand ligt, een stuk zwaarder ook.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:18

Wij hebben Sola, erg fijn bestek, met scherpe messen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:27

Koop kwaliteit en neem keltum/kempen en begeer. Neem je bijvoorbeeld "haags lofje" dan heb je een prachtig bestekset voor de rest van je leven.

Is te krijgen in Edelstaal en Verzilverd. Is niet goedkoop maar wel een prachtig bestek!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:38

Haags lofje is inderdaad een mooi, tijdloos model. Wij hebben er twee vorken en twee lepels van gekregen. De messen moesten we er zelf maar bij kopen want die worden geacht de vriendschap tussen gever en ontvanger door te snijden ;)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:40

mysa schreef:
Haags lofje is inderdaad een mooi, tijdloos model. Wij hebben er twee vorken en twee lepels van gekregen. De messen moesten we er zelf maar bij kopen want die worden geacht de vriendschap tussen gever en ontvanger door te snijden ;)

Heb hem zelf 100 delig verzilverd en kan je zeggen dat het prachtig staat bij een goed gedekte tafel! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:57

Ik zag vandaag bestek sets bij de kruitvat. Geen idee wat de kwaliteit doet verder maar dacht misschien de moeite waard om te vermelden.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 01:31

Wij hebben een set uit de Sola fabriekswinkel. Toen geloof ik alsnog 130 Euro betaald, maar ik ben er echt onwijs blij mee!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 02:33

Ik heb het merk Grosvenor.. nu weet ik niet of dat beschikbaar is in NL maar heb het online gekocht.
Het is zwaarder in de hand en snijd goed.

We hebben ook een paar goedkope van weet ik waar en daar heb ik echt een hekel aan.

Goed bestek is het echt waard hahah

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 06:47

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 07:11

Ts waar hou je van? Modern klassiek? Wil je zilver of staal? Het mooie van de duurdere merken is dat je niet alles tegelijk hoeft te kopen. Ik ben op m'n 16e begonnen met sparen van servies en bestek. En gebruik het nog steeds. Met de serviezen inmiddels wel 3 verder.
Bij de Bijenkorf kun je goed de verschillende merken naast elkaar bekijken. En als je van strak en modern houd is Ittala een hele mooie optie. Zij hebben in de sale ook goeie aanbiedingen.

Villeroy & Boch, en Wilkens zijn merken die een leven lang meegaan bij dagelijks gebruik.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:46

Ik heb een duurdere set van sla.
12 persoons complete set (voor-hoofd-na gerecht, vis bestek, opschep lepels, jus lepels, salade bestek, gebaksvorkjes, theelepels, taartschep en weet ik veel wat nog meer)

Zelf geen fan van het grote bestek, wij eten met het kleine. Helaas wel wat verloren in de loop der jaren. Maar als er 20 man komt eten heb ik voor iedereen een mes, vork en lepel!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:37

Mijn bestek is van de HEMA (model Bari geloof ik). Vind het een hele fijne set, en het is handig dat je de basisset (messen, vorken, lepels, dessertlepels) gewoon kunt aanvullen met de dingen die jij nog mist. Dus je koopt niks wat je eigenlijk niet nodig hebt. Ik heb trouwens twee basissets gekocht, zodat ik van alles acht stuks heb.