Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Seltje schreef:Waar vinden jullie al die tijd? Markt lukt hier nooit, want dan ben ik aan het werk. Turkse winkels hebben ze hier in de buurt niet (nadeel van in een landbouwgebied wonen).
Wel veel boeren hier rondom die hun verse groenten/vlees/fruit verkopen, maar daar mag je alleen maar op bepaalde uren aankloppen (uren dat ik ook aan het werk ben, bijvoorbeeld van 12u tot 14u...).
Om dan nog maar te zwijgen over zelf sausjes maken, zelf desserts bakken, zelf soep maken. Ik doe het allemaal wel graag, maar vind er gewoon geen tijd voor, als alles snel snel moet, dan kook je ebst wel ongezond heb ik het idee... (Ja mijn leven is veel te druk, werk vaak in een 56-uren week...)
), maar is de enige die ook fatsoenlijk verpakt voor een 1 persoons huishouden. En dan groter inkopen en in de vriezer gooien.
Seltje schreef:Waar vinden jullie al die tijd? Markt lukt hier nooit, want dan ben ik aan het werk. Turkse winkels hebben ze hier in de buurt niet (nadeel van in een landbouwgebied wonen).
Wel veel boeren hier rondom die hun verse groenten/vlees/fruit verkopen, maar daar mag je alleen maar op bepaalde uren aankloppen (uren dat ik ook aan het werk ben, bijvoorbeeld van 12u tot 14u...).
Om dan nog maar te zwijgen over zelf sausjes maken, zelf desserts bakken, zelf soep maken. Ik doe het allemaal wel graag, maar vind er gewoon geen tijd voor, als alles snel snel moet, dan kook je ebst wel ongezond heb ik het idee... (Ja mijn leven is veel te druk, werk vaak in een 56-uren week...)
Sheran schreef:Nouja, het hoeft niet op het niveau te zijn van witte bonen in tomatensaus en macaroni met een uitje, maar goedkoop is wel erg fijn. Voor bijvoorbeeld de ecowinkel heb ik geen geld.
) gaan wij naar de lidl en kopen gelijk alles in voor de hele week. 8nnemiek schreef:Groente van de markt is hier echt duurder dan bij de Lidl![]()
Kaas ook. Wel staat hier op de markt altijd zo'n toko-kraam waar ik de kruiden haal.
Maar grotere hoeveelheden kruiden en dingen als gedroogde peulvruchten en gedroogd fruit koop ik bij pit&pit. Die zijn nog wat goedkoper en veelal biologisch.
Neonlight schreef:Is duurder, maar wel gezonder als bij de Lidl. Lidl staat iedere keer bovenaan qua groente en fruit, maar dat is van de supermarkten, en dat wil niet zeggen dat ze dus ook beter zijn dan groenteboeren of bij de boeren zelf.
Het gaat niet alleen om het goedkoopste in dit topic, ook om gezondste. Bij de Lidl weet ik niet wat ik aan groentes koop, wat er mee gebeurd is, bij mijn groenteboer op de markt wel, die kan me dat haarfijn vertellen, die supermarktmedewerker niet.