welke autobanden kiezen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: welke autobanden kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:02

Alleen klopt als puntje bij paaltje komt de M+S niet helemaal. Dit is een Amerikaans begrip wat ook op veel zomerbanden staat. Het sneeuwbergje op de band is het meest van beland voor Duitsland.

De Michelin cross climate is idd de nieuwe 'all season' band van Michelin. Doet het erg goed!
Prijs is wel aan de hoge kant, maar je krijgt wel echt waar voor je geld :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 08:10

We hebben nu michelin primacy 3 erop liggen. Als het goed is gaan we vandaag even naar een bandenzaak. Even laten kijken of het ook nodig is, heb helaas geen profielmeter en 1 band die op het oog het meeste profiel heeft loopt sneller leeg als de rest.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:16

Ik heb zelf vredestein onder de auto liggen. De besparing op banden is er in één klap uit als je een halve meter te kort komt daardoor. Ik heb een kleine auto (suzuki alto, 705kg) en was uiteindelijk inclusief onderzetten 250€ in totaal kwijt. Ook all-weather. Het enige jammere was dat er later nog een keer ruim 100€ stellen bijkwam omdat er de verkeerde maat onder is gegaan. Volgens de garage waar ik de banden gekocht heb was het geen probleem, maar de apk dacht er anders over. Er waren geen all-weathers in de maat die er eigenlijk onder hoort (zo klein gingen ze niet :P )

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:06

Wij hadden een auto met Conti Ecocontact 3 eronder. Band komt als een van de betere uit de testen dus zit wel goed zou je denken. Alleen werd het rubber knetterhard als de band wat ouder werd. Gelukkig nooit last van gehad op de openbare weg (hele brave en anticiperende rijstijl) maar tijdens een slipcursus gleed de wagen alle kanten op :(

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:55

Conti komt altijd goed uit de ANWB test omdat conti daar grote inspraak op heeft. Zowel zomer als winter.
Ook de winterband produceert enorm veel geluid blijkt in de praktijk en gaan zowel zomer als winterbanden enorm gauw cuppen.

Nope, ik ben absoluut geen fan van Conti. Elke zomer en winter (met name winter) komen er klanten binnen met de ANWB test waarbij conti op 1 staat en ze dus perse conti eronder willen.

Als wij dan alles tot in detail uitleggen en laten zien gaan ze vaak met een Michelin oid de deur uit bijvoorbeeld. Conti is in aanschaf ook duur. Voor dat geld rij je ook Michelin en dat rijdt velen malen prettiger!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:45

loez schreef:
Conti komt altijd goed uit de ANWB test omdat conti daar grote inspraak op heeft. Zowel zomer als winter.

Daar durf ik niets over te zeggen. Voor de testen worden nieuwe banden gebruikt en ik kan me dan wel weer heel goed voorstellen dat sommige banden een stuk beter verouderen dan andere banden. Het zijn soms ook net mensen :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:13

loez schreef:
Alleen klopt als puntje bij paaltje komt de M+S niet helemaal. Dit is een Amerikaans begrip wat ook op veel zomerbanden staat. Het sneeuwbergje op de band is het meest van beland voor Duitsland.

De Michelin cross climate is idd de nieuwe 'all season' band van Michelin. Doet het erg goed!
Prijs is wel aan de hoge kant, maar je krijgt wel echt waar voor je geld :)

Heb even gekeken maar is idd die je noemt.
Omdat het een relatief nieuw model is en het voor de garage nog niet helemaal duidelijk was hoe deze het op termijn zou doen was gevraagd of ik deze wilde testen. Voordeeltje was wel dat ik ze met een leuke korting kreeg.
Maar tot nu idd goed over te spreken al hebben we afgelopen winter nou niet echt sneeuw gehad om op dat gebied een oordeel over te vellen. Maar je merk wel (net als bij de energysavers) dat het water goed wegvloeit.

loez schreef:
Ook de winterband produceert enorm veel geluid blijkt in de praktijk en gaan zowel zomer als winterbanden enorm gauw cuppen.

Nope, ik ben absoluut geen fan van Conti. Elke zomer en winter (met name winter) komen er klanten binnen met de ANWB test waarbij conti op 1 staat en ze dus perse conti eronder willen.

Als wij dan alles tot in detail uitleggen en laten zien gaan ze vaak met een Michelin oid de deur uit bijvoorbeeld. Conti is in aanschaf ook duur. Voor dat geld rij je ook Michelin en dat rijdt velen malen prettiger!

Dat is idd ook mijn ervaring met Conti en daarom voor mij ook nooit geen conti's meer.
Al schijnt het ook wel een beetje afhankelijk te zijn van het merk auto. Eerder (weet niet of dat nu nog zo is) maar onder heel veel VW Passat station gingen nieuw er al standaard conti's onder.
Maar idd binnen een half jaar al aan het cuppen, wat een herrie band.

Maar eerlijk is eerlijk met Michelin ben je wel verpest, of gewoon een goede band gewend :P
Duurder zeker weten, maar is me wel waard ook met het oogpunt van de veiligheid van mijn eigen gezin en mede weg gebruikers.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:57

Ik zeg altijd bij klanten die overgaan op Michelin dat ze daarna nooit meer iets anders willen idd :')
Of klanten die altijd een auto op Michelin gehad hebben en dan over willen op een goedkoper type band, vermeld ik er altijd bij dat ze deze banden meer zullen horen oid. Michelin is gewoon op alle vlakken een enorm fijne en goede band... Prijs valt af en toe best tegen, dat dan weer wel.
Merk wel dat als we hier de Michelin actie hebben van € 10 euro per band korting, dat ze verkocht worden als warme broodjes.. En terecht ook :)

Conti ligt inderdaad veelal onder volkswagen. Af fabriek roepen veel mensen :) Zo lijkt het. VW's worden af fabriek afgeleverd op Goodyear... Maar omdat VW onder Pon valt en Conti ook, worden ze als de wiedeweerga omgezet op conti's helaas :')

@ Rex, verouderde banden wordt het rubber zoiezo harder van ;)
Een Conti is al behoorlijk hard van zichzelf, dus je kan je voorstellen wat dat na 8 jaar gaat doen.
Ik ben absoluut geen Conti fan :D

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:23

Ik heb nog een set zo goed als nieuwe (misschien 1000km mee gereden) winterbanden staan. Deze komen van een Mondeo af. Passen alleen niet op onze huidige auto (VW)

Wij gaan altijd af op het advies van de garage, kan straks eens kijken welk merk erop staat

Misschien ook verstandig om even in Duitsland te kijken, vaak zijn ze hier goedkoper.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:58

hotchocolat schreef:
Ik heb nog een set zo goed als nieuwe (misschien 1000km mee gereden) winterbanden staan.

Alleen de banden of banden + wielen? Klinkt misschien vreemd maar er wordt vaak genoeg het één geschreven en het ander bedoeld.

Als de bandenmaat wel geschikt is voor de VW gewoon set passende wielen/velgen scoren. Op ebay.de wordt je doodgegooid met wielen, banden en velgen voor de diverse VW's.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:22

Complete set dus incl velg.

Banden op velg wisselen kan maar een x maal dan houd het op.
Ze passen niet op een Tiguan, zowel de banden als de velgen niet

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:26

Tsja, dan houdt het op. Goede advertentie van maken met volledige omschrijving en duidelijke foto's en verkopen die hap. Lukt waarschijnlijk beter als de eerste sneeuwvlokken in zicht komen, weinig mensen die in juni gaan zoeken naar winterbanden.

Je kunt ze ook aan de muur hangen, best decoratief maar geld opleveren doet het niet ;)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:41

Losse banden ommonteren kan prima hoor :) Al is het op velg vaak gewoon fijner, makkelijker en goedkoper. Voor de lease worden alle banden 2x per jaar gewisseld voor een jaar of 5 en daarna als de auto's verkocht worden, worden de banden vaak ook nog gewoon gewisseld.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:47

Deze klant heeft het met Michelin en Continental dus net andersom. :') Ik had Michelin energy savers onder mijn Opel Corsa. Wat een waardeloze banden.. Snel slijten, sneller droogtescheurtjes e.d. Hebben het niet lang uitgehouden, terwijl ik echt niet raar rijd.
Daarna Continental Premiumcontact banden eronder gehad en die hebben het veel langer en beter uitgehouden. Auto was ook niet minder zuinig oid.
Op dit moment zitten er Vredestein Quatrac 5 banden onder (all season). Tot dusver bevallen deze banden prima voor een all season band. Zeker met oog op de prijs van de banden. :j

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:52

Gewoon vredestein kopen ;) beste banden kwa kwaliteit en prijs. Gewone zomerbandjes in de maat 215/50 17 zouden ongeveer €125 per band moeten kosten (met montage dan(en als zomerband)).
Michelin banden zijn erg leuk als als je 50.000 kilometer per jaar rijdt. Anders zijn ze opgedroogd voor ze versleten zijn, dus voor de algemene particulier niet heel interessant.