Voor het eerst een auto kopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Voor het eerst een auto kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:48

zelf kies ik liever een iets grotere,oude oude qua uiterlijk,puur voor de veiligheid.
zo'n kleine auto is allemaal prima,maar als je daar een serieus ongeluk mee tegenkomt,is de kans op grote verwondingen toch een stuk groter dan een auto met een meter meer vooraan.

hier tot vorige week met een oude volvo s40 gereden.
3j geleden gekocht voor 1000 euro,en heeft het prima gedaan die 3j.
drinkt dan mss wat meer,maar geeft mij zeker meer veiligheid bij een eventueel ongeluk.

ik zoek graag oude auto's die bv te koop komen te staan omdat de vorige eigenaar overleden is,of bv te oud wordt om ermee te rijden.
die auto's hebben echt niet afgezien,werden meestal prima verzorgd,voorzichtig mee gereden,en weinig km-ers.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:39

Nimfee schreef:
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Ik heb inmiddels een auto! Sinds gisteravond! Eigenlijk zou ik over twee weken auto's gaan kijken, maar een vriend belde dat de garage waar hij komt, een oud autootje had staan. Een suzuki swift uit '97 voor 650 euro. We zijn gaan kijken, auto ziet er goed uit voor zijn leeftijd. Op de brug gezet, proefrit gemaakt, remmentest, etc.
Het is dat de garage zelf betrouwbaar overkomt, ze repareren alleen en hebben heel soms een auto staan om te verkopen. Familie van die vriend komen er al tientallen jaren dus ik had er een goed gevoel over.

Wat leuk, gefeliciteerd!!