Vliegtuigspotten op je kamer... (geluidsoverlast)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maava

Re: Vliegtuigspotten op je kamer... (geluidsoverlast)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:52

Wat nog zou kunnen werken voor het slapen is melatonine.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:56

Oh, wat ook nog kan helpen is juist iets wat geluid maakt. Zo kon ik beter slapen bij het geluid van een ventilator, omdat dat veel gelijkmatiger is. Dan vallen de pieken en dalen in het geluid minder op. En voor wekkers zou je nog kunnen proberen of je een telefoon op trilstand kunt voelen, dan kun je met een gerust hart lekker dempende oordoppen indoen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:57

Wake-up light anders een optie?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 11:59

Goede tips!

Van een wake-uplight word ik helaas niet wakker, ik slaap prima met licht. Geluid is altijd het probleem :P.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:00

TS als je daar in huis een kamer huurt en je huisgenoten ook (soort studentenhuisconstructie) zou je misschien in aanmerking kunnen komen voor een kamer elders in huis als een huisgenoot verhuist?

Dat is natuurlijk geen optie als je een constructie met een hospita/hospes hebt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:09

Ik heb sleepsoft oordoppen van alpine, haalt het Ehh luidste randje van herrie af :) maar ik hoor de wekker er mee en kan zelfs met oordoppen een gepsrek voeren en ik hoor de baby ook vlot (hij huilt zelden, maar brabbelt zacht als hij wakker is)

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:26

maava schreef:

Daar moet je wel mee opletten, dat is een stof dat je lichaam zelf aanmaakt, als je daarvoor pillen gaat pakken zou het zo maar even kunnen dat je lichaam de productie ervan sterk verminderd. Als je dan eens besluit van geen pillen meer te pakken ga je vervolgens niet meer slapen.
Beter is de productie ervan in je eigen lichaam te stimuleren door bv geen tv/smartphone/tablet een uur voor het slapen en beter een boek lezen ofzo

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:31

inochiyo schreef:
maava schreef:

Daar moet je wel mee opletten, dat is een stof dat je lichaam zelf aanmaakt, als je daarvoor pillen gaat pakken zou het zo maar even kunnen dat je lichaam de productie ervan sterk verminderd. Als je dan eens besluit van geen pillen meer te pakken ga je vervolgens niet meer slapen.
Beter is de productie ervan in je eigen lichaam te stimuleren door bv geen tv/smartphone/tablet een uur voor het slapen en beter een boek lezen ofzo

Waarschijnlijk verschilt het enorm per persoon, en natuurlijk ook hoeveel je neemt. (De 0,1 mg die ik slik of de versies die je zelfs tot 5 mg kan kopen.) Ik heb zelf helemaal geen problemen als ik na een tijd slikken er mee stop. Vandaar door mijn eigen positieve ervaringen raad ik het aan maar natuurlijk heb je zelf ook een heel goed punt inochiyo! :j

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:37

Ik woon ee klein kwartiertje bij schiphol vandaan. Vanuit het dorp zien we Schiphol. We wonen precies tussen 2 landingsbanen in dus met een beetje pech heb je elke minuut een vliegtuig. Sommige vliegen nog net niet tegen het dak aan. Ik hoor ze niet eens meer. Tenzij er een zeer zwaar beladen vrachtvliegtuig over komt. Hopelijk wen je er snel aan en probeer (zoals al eerder gezegd) je er niet aan te irriteren

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:37

Hier alleen bij bepaalde wind last van overkomende vliegtuigen (een per twee minuten). Verder zijn ze er wel maar is het geluid minder heftig waardoor het voor mij minder opvalt.
Moet stiekem altijd grinniken als ik de lange gezichten van de kopers bij ons in de straat zie :').

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:38

Hoelang woon je er al TS? Ik denk dat het een kwestie van gewenning is? Ik woon in het centrum van Den haag met de aanrijroute van hulpdiensten. De ene avond hoor ik ze meer dan de andere

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 12:43

Fijn om andere 'ervaringsverhalen' te lezen, en ook om te lezen dat het dus zou kunnen wennen! Ik woon hier sinds december maar de baan is wel 1 a 2 maanden uit de roulatie geweest in die tijd :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:48

Ik woon onder de aanvliegroute van de polderbaan en heb er eigenlijk geen last van. Ze komen hier op 500 meter hoogte over. We zijn het gewend :D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:51

Ik ben van mening dat het geluid van vliegtuigen wel kan wennen.
Ik woon zowat op de landingsbaan van een militaire basis, daar komen weliswaar niet elke dag 2 vliegtuigen per minuut over... Maar F16's en per aankomende maandag de JSF, zijn nou niet bepaald stil. Zeker als de na-verbrander fijn aanstaat. Er zijn dagen bij dat ze op en aanvliegen, maar na een tijdje hoor ik ze niet eens meer :')

Wat betreft je oordopjes met slapen. Van mijn wekker word ik gewoon wakker andere geluiden slaap ik bij gebruik wel beter doorheen. Probeer het anders eens op een dag (bijv weekend) waarin het eventuele doorslapen geen grote gevolgen voor je heeft.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:53

Ayasha schreef:
Als ie onder constructie is weet je dat ie een keer gebruikt gaat worden. :o
Sorry ik vind dit soort dingen ook altijd een beetje... Tja... Net zoals de klagers van Zaventem; De grond/huizen die je daar koopt/huurt zijn om die reden en stuk goedkoper. Je wéét dat ze daar vliegen, als je daar niet tegen kan moet je er niet gaan wonen. Dan moet je op een stillere (maar vaak ook duurdere) plek gaan wonen.

Excuseer, bij ons is de baan er plots gekomen. Wij woonden er al 5 jaar zonder problemen. Ik denk ook dat 50km van Zaventem wonen ver genoeg is om geen last te hebben. Dus vind ik niet dat jouw mening hier correct is!

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:53

smurffie schreef:
Vliegtuigen wennen niet omdat ze anders klinken. Een trein over een rails klinkt vrijwel hetzelfde, 2 Vliegtuigen niet.
Helaas is regio Amsterdam onder de rook van Schiphol, Dus zul je ze vrijwel overal horen.
hier ben ik het niet mee eens, ik woon al mijn hele leven naast schiphol (ze vliegen direct over mijn huis) maar ik ben er aan gewent & hoor ze ook nauwelijks meer...

Maar ik denk dat het voor iedereen anders is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:57

Sheran schreef:
Toch ook al wel goede tips van iedereen! Die koptelefoon ga ik zeker proberen. Hele dikke oordopjes durf ik niet bij het slapen, want mijn wekker moet ik wel horen :)

Het was niet echt bedoeld als een 'los mijn situatie NU op, bokkers'-topic en ik ben ook zeker wel blij met mijn kamer, maar soms wil je even ervaringen delen. Niet vreemd, toch?

Ik heb hier een baan gekregen en heb ook eventjes op een kamer met uitzicht op Schiphol gewoond, maar daar had ik veel minder last. Het verschilt echt per locatie. En inderdaad is het 1 verdieping lager veel beter te harden :)
Als er zich iets beters aandient verhuis ik wel, maar ze liggen inderdaad niet voor het oprapen. Ik heb er al 4 jaar over gedaan deze woning met contract te krijgen, heb eerst 4 jaar illegaal moeten wonen en dat is niet leuk.

Dubbel glas heb ik :) Lekker alles potdicht houden, dat scheelt wel.

Ik heb enorm dikke doppen in tijdens het slapen omdat ik echt wakker word van ieder windvlaagje, als ik wakker moet worden van mijn wekker leg ik mijn telefoon (met trilstand) onder mijn kussen. Dan word ik automatisch wel wakker van de vibratie :)

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:05

Vliegtuigen wennen nooit! Wij wonen al 31 jaar prachtig in de polder, aan de rand van een Europees stiltegebied. Heerlijk...totdat de 'polderbaan' in gebruik genomen werd. Ruim 17.000 vliegtuigen per jaar, recht over ons huis, allemaal flink de gashendel opentrekkend om te stijgen naar hun aangegeven hoogte én direct de bocht inzetten. Tien kilometer verder zouden ze ongestoord boven het IJsselmeer hun extra lawaai kunnen maken, maar niemand die dat nodig vindt. Het zijn tenslotte maar mensen die eronder wonen. Schiphol transit-luchthaven, goed verdienen en de overlast is voor een ander. En het went echt nooit, die herrie!

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:09

Woon zelf in Amstelveen, dichtbij Schiphol dus. Paard staat in Aalsmeer (tegenover schiphol). Moet eerlijk zeggend dat ik totaal geen last heb van de vliegtuigen, maar ben hier geboren dus aan gewend. :)

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:31

TS je hebt ook activity trackers die je slaap bijhouden en je wakker maken met trillingen als je in je lichte slaapcyclus bevindt, vlak voor je wekker overigens :D .
Ik heb er zelf uiteindelijk nooit 1 gekocht maar wel veel goede reviews gelezen.
Hieronder heb ik er 2 neergezet waarvan de eerste nog echt een oud model is.
De 2de vind ik er wel 'classy' uitzien voor een tracker.

http://www.sporthorlogecenter.nl/produc ... black.html
http://www.sporthorlogecenter.nl/produc ... ircle.html

Misschien dat dit ook iets voor je is, dan kan je in ieder geval zwaardere oordopjes of iets dergelijks gebruiken :-).

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:37

Fenrir schreef:
Idd TS heb je dubbel glas?

De Ra- waarde (spectrum luchtvaart) is voor dubbel glas niet veel beter dan enkel glas. Ventilatie, naden, kieren en glas (dubbel en enkel) is maatgevend. Bij deze geluidsbelasting (uitgedrukt in Kosteneenheden niet in dB) zit In massa de oplossing van geluidwering.

Maar daar heeft ts niets aan. Ook al had ze wel enkel glas.

heb binnen mijn werk talloze berekeningen en metingen voor industrie, verkeer, tram, trein en luchtvaart gedaan.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:53

Heb niet alles gelezen maar wilde toch even reageren!

Ik woon op hooguit 2 km van Rotterdam Airport, vliegtuigen genoeg dus! Woon ook op 300meter van de A13 dus dubbel feest!

De A13 heb ik het minste last van.
Ik wen wel aan het geluid van de vliegtuigen, maar dat is ieder voor zich.
Soms staat de wind net wat anders of is er een 'apart' vliegtuig en dan heb ik soms wel zoiets van bleh, dat geluid...
Maar gelukkig valt het hier mee.

Is natuurlijk bijna niet te vergelijken met Schiphol, aangezien hier 's nachts geen vliegtuigen mogen stijgen en landen. Bij Schiphol ben ik bang van wel..
Tips heb ik dus helaas niet.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:05

Ik las je stuk en dacht meteen "die woont vast in Buitenveldert" :+

Het went echt!
Ik woon al m'n hele leven in Amsterdam (Zuid Oost, ook onder een aanvliegroute) en hoor die vliegtuigen echt niet meer. M'n opa en oma wonen in Amstelveen, daar kan het wel flink hard gaan, zeker als de wind verkeerd staat. Als we dan buiten zitten moet je af en toe het gesprek staken. Maar ook dat gaat na een tijdje automatisch. Binnen hoor ik ze ook daar niet meer. Maar zij hebben wel speciaal "noice canceling" dubbel glas, dat scheelt nog wel een stukje. Voor een studentenkamer is dat alleen niet echt een optie lijkt me.

Ik woon nu op kamers in Utrecht en als ik een tijdje niet thuis ben geweest hoor ik de eerste twee vliegtuigen opeens weer. Maar daarna gaat de negeermodus weer aan :P

Een tijdje terug was een vriendin uit het oosten van het land bij ons. We waren de hond aan het uitlaten en ze vroeg opeens "wat is dat geluid?!" Ik had geen idee wat ze bedoelde en het duurde echt een tijdje voordat ik doorhad dat er een vliegtuig over vloog :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:13

Ik heb ook jaren vlak bij Amsterdam gewoond, onder een van de aanvlieg routes. Binnen hoorde je het wel maar niet ontzettend storend, behalve als ze toch weer wat gas bij gaven.

De route van de vrachttreinen daar had ik meer last van :+ als er dan zo'n zware volle trein langs kwam stond alles op pootjes te swingen, ja inclusief m'n bed.

Maar toen ik in Ermelo woonde vlak bij militair oefenterrein, daar komen de helicopters zo vlak over dat alles in de kasten staat te trillen en als je pech hebt dan valt het er gewoon uit.

Waar ik nu woon is het vaak lekker rustig. Een enkel militair vliegtuig, een straaljager of trauma heli die over komt.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:17

Het went echt.
Ik zit tegenover vliegveld Volkel en 5 van de 7 dagen komen van deze kanonnen over.
Deze foto's zijn van onze stoep af gemaakt achter.
Die gele bus is onze auto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding