Er hangt iets los onder mijn auto!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:33

GrumpyCat schreef:
Hitteschild zag ik op google ook al voorbij komen, ik heb het vermoeden dat dat het zou moeten zijn. Zit de katalysator onder het hitteschild? Als het het hitteschild is, dan neem ik aan dat ze dat ook gewoon weer vast kunnen zetten (zonder dat ik honderden euro's kwijt ben? :+)) Deze auto heeft me tot nu toe alleen nog maar ellende bezorgd!

AmkeE schreef:
Je kunt ook altijd even de ANWB bellen :j

Ik ben geen lid van de ANWB (stom, ik weet het :')). De laatste keer dat ik die moest laten komen, moest ik 150 euro aftikken, dus die bel ik liever niet meer haha.

Cowboy55 schreef:
Als het alleen dat gaas is dat loshangt kun je gewoon tot dinsdag doorkachelen hoor.

Het gaas dat los hangt lijkt namelijk op een bescherming die zorgt dat een warme uitlaat geen fikkie creeert. Nou is die kans sowieso al niet zo groot, maar goed. Misschien alleen de auto na een flink stuk rijden niet in hoog en droog gras parkeren. Je kunt volgens mij gewoon doorrijden, in elk geval tot dinsdag.

Hoe zo niet in hoog en droog gras? In verband met ongedierte? De auto staat gelukkig gewoon in de straat, niet in gras of dergelijke.

Omdat door de hitte van je uitlaat dan het gras kan gaan branden, dan heb je helemaal geen auto meer :+

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:33

Cowboy55 schreef:
Vumana89 schreef:
@cowboy55, nee. Een vriend van me heeft dit gehad... in een bocht op de snelweg. Die is goed terecht gekomen maar kon wel mee met de ambulance.. kans is 1 op 10.000 maar het kán wel

Van een gebroken uitlaat?! Als je nou zegt: een gebroken aandrijfas bij een achterwiel aangedreven auto, OK. Maar een gebroken uitlaat?

Ja was echt het middenstuk wat voor (bij de voorwielen) los kwam.
Is komen te hangen onder de auto en de jongen, automonteur, dacht dat het geen kwaad kon.
Maar hij is achter het asfalt blijven haken. Lichte auto en toen zijn ze letterlijk de berm in geslingerd.. gelukkig berm en struiken en geen vangrail

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 09:43

Rintah schreef:
Omdat door de hitte van je uitlaat dan het gras kan gaan branden, dan heb je helemaal geen auto meer :+

Oh.. oeps.. :+

Bah ik wordt een beetje bang van al die verhalen. Ik ga desondanks toch maar gewoon in de auto stappen zometeen, maar vermijd de snelwegen even voor de zekerheid. Fietsen gaat mij echt niet lukken en ik moet toch eventjes naar stal toe. Op hoop van zegen!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:44

GrumpyCat schreef:
Rintah schreef:

Bah ik wordt een beetje bang van al die verhalen. Ik ga desondanks toch maar gewoon in de auto stappen zometeen, maar vermijd de snelwegen even voor de zekerheid. Fietsen gaat mij echt niet lukken en ik moet toch eventjes naar stal toe. Op hoop van zegen!

LOL! Chill, komt wel goed joh.......

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 09:47

Cowboy55 schreef:
GrumpyCat schreef:

LOL! Chill, komt wel goed joh.......

Mag ik dat zwart op wit? :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:01

GrumpyCat schreef:
Mag ik dat zwart op wit? :+

Ja hoor..... :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Er hangt iets los onder mijn auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:06

Is er niet een stalgenoot waarmee je kan carpoolen? Misschien dan niet vandaag omdat het te kortdag is maar wellicht heb je een lieve stalgenoot met wie je mee kan rijden tot je auto gerepareerd is? Is gezellig plus je loopt het risico dan niet met jouw auto :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:09

Dat lijkt idd het hitteschild. Is bij mijn atos vorig jaar gelast met een paar opgangbeugeltjss. die was nog repareerbaar gelukkig. Vaak worden die bij oudere autos als ze kapot gaan verwijderd maar omdat ik vaak op gras parkeer is dat geen optie.

Maar dit is toch die drama auto? Of haal ik er nu twee door elkaar?

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:19

Is het hitteschild. Die dingen rotten snel en gaan los hangen. Ik heb hem er ook niet meer onder hangen, ik parkeer wel op het gras, auto leeft nog steeds. :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:23

hetty007 schreef:
Is het hitteschild. Die dingen rotten snel en gaan los hangen. Ik heb hem er ook niet meer onder hangen, ik parkeer wel op het gras, auto leeft nog steeds. :)

De kans dat dat mis gaat is ook erg klein.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 10:28

karuna schreef:
Dat lijkt idd het hitteschild. Is bij mijn atos vorig jaar gelast met een paar opgangbeugeltjss. die was nog repareerbaar gelukkig. Vaak worden die bij oudere autos als ze kapot gaan verwijderd maar omdat ik vaak op gras parkeer is dat geen optie.

Maar dit is toch die drama auto? Of haal ik er nu twee door elkaar?

Dit is de drama auto ja :')
Ik ben overigens zojuist veilig op stal aangekomen. Wel met een fikse omweg (binnendoorwegen), maar geen problemen ondervonden gelukkig. Nu hopen dat de terugweg ook zo gaat!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:30

Cowboy55 schreef:
hetty007 schreef:

Totdat je hem verliest en een ander er schade op rijdt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:31

:+ ik heb een belabberd geheugen maar soms onthoud ik wel dingen die niet belangrijk zijn :P zo handig,

Maar fijn dat je op stal bent nu. Eventueel zou je met een ijzerdraadje de boel een beetje bij elkaar kunnen binden.

Autootje verder wel ok inmiddels?

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:39

De kans dat dat mis gaat is ook erg klein.[/quote]
Totdat je hem verliest en een ander er schade op rijdt.[/quote]

Of met je motor onderuit gaat door zulke acties..........

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:41

Brainless schreef:
Cowboy55 schreef:

Totdat je hem verliest en een ander er schade op rijdt.

Mijn opmerking had betrekking op de kans dat een warme uitlaat zonder hitteschild geparkeerd op lang droog gras de boel in de fik zet......

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:54

SARINO schreef:

Totdat je hem verliest en een ander er schade op rijdt.[/quote]

Of met je motor onderuit gaat door zulke acties..........[/quote]

Daarom is hij bij ons weggehaald.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:34

nou nou zeg wat een ophef over een hitteschild :x
ik kan jullie vertellen auto kwam gewoon elk jaar netjes door de apk zonder hitteschild.
er zijn zelfs auto's die ze vanuit de fabriek niet hebben :o

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 14:35

De auto is, op dit klein dingetje na, gelukkig wel oké ja. Mag ook wel na alle reparaties. :')

Ik ben inmiddels ook al weer thuis geraakt met mijn autootje. Welliswaar door binnendoorwegen (en 2x verdwaald :+) gereden. Voor nu laat ik de auto lekker staan. Met hoge drempels hoorde ik toch weer zo'n schrapend geluid, hoe voorzichtig ik ook deed. Hopelijk is het inderdaad de hitteschild en niks anders ernstigs!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 08:49

Ik ben zojuist terug van de garage. Het was inderdaad het hitteschild wat aan één kant los was geraakt. Ze hadden het in 5 minuten weer vastgemaakt en ik hoefde niks af te rekenen, wat een service! :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:36

dat is nog eens service!