Welke robot stofzuiger? Voor katten/hondenhaar en zand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: Welke robot stofzuiger? Voor katten/hondenhaar en zand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 07:40

Stipje! Ik wil er ook graag eentje kopen. :) #keuzestress #Keuzeisreuze

Ik zag wel die halftrack van Dyson, maar die moet je geloof ik laten importeren en erg duur. -O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 07:50

Hier ook interesse, met 5 honden, paarden en een boerderij is het nodig hier elke dag of soms zelfs 2 x stof te zuigen omdat we het al druk genoeg hebben ben ik aan het kijken naar een robot.
Wij hebben kortharige honden, veel zand en een woonkamer van 9 x 11 m en evt een bijkeuken waar de honden drogen eten slapen van 4 x 5 veel ruimte dus. Zijn er stofzuigers die dat aankunnen kwa oppervlakte. Ik lees verschillende merken en recensies waardoor we er niet uitkomen
Oja ik heb enkel een eettafel en salon tafel in de ruimte de rest staat langs de wanden.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:14

Een klein vraagje aan de LG robot gebruikers:
VR64701LVMP kan wel een dweil aan bevestigd worden, maar deze kan niet nat. Wat is de functie van de dweil dan?

Kun je bij andere robot stofzuigers wel een natte dweil eraan hangen?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:18

Ik heb de neato xv signature pro en dat is 1 van de weinige die echt zuigt en niet alleen veegt. Daarnaast gaat hij niet als een ongestructureerde idioot rondjes rijden waarmee hij sommige delen overslaat en sommige delen 3x doet zoals de andere robots. Hij maakt een kaart van de woonkamer en slaat deze op, vervolgens gaat ie heel gestructureerd te werk, slaat niks over en doet niets dubbel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:25

Hier een Dirtdevil robotzuiger. Wij hebben zelf de eerste versie, mijn ouders de nieuwere versie, maar beide zuigen ze haast geen zand. Ze zijn prima voor wat haar en stof, gaan hier mooi de kamer rond, maar het opvangbakje is te klein voor een hele cyclus als je redelijk wat stof hebt liggen en die van mij moet ik handmatig terug zetten. Leuk voor erbij, maar niet om echt het huis helemaal schoon te houden. Dus ik zou zeker niet voor de goedkoopste gaan :)

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:59

De Neato is geschikt voor grote ruimtes, omdat die dus als de batterij bijna leeg is, keurig zelf terug gaat naar zijn oplader en daar blijft tot ie weer vol is. Daarna gaat hij verder waar hij was gebleven, terwijl veel andere robots dus vrolijk weer opnieuw beginnen. Als je ruimte groot is, dan is het wel zo handig als je deze functie op de robotstofzuiger hebt zitten....

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:29

De LG gaat ook verder waar hij gebleven is na het laden. Niet dat hij daar in mijn kleine huisje aan toekomt, maar hij kan het wel :j.

De dweil heb ik nog nooit gebruikt, ik heb nog niet ontdekt wat het nut van droog dweilen zou kunnen zijn....

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:18

Ok, na wat zelf uitpluizen besloten dat het een LG of een Neato moet gaan worden. Ik kom heel veel reviews tegen die het hebben over haren en stof, maar nauwelijks over zand en dat is nu juist waarvoor ik zo'n ding nodig heb.
Ik heb een erg gladde vloer en ben bang dat als er niet echt gezogen wordt en alleen maar geborsteld en geveegd dat het zand gewoon blijft liggen.
Verder wil ik ook weten hoe hoog de maximale drempel is die de verschillende robots kunnen nemen.
Heeft iemand nog goede ideeën waar ik deze info kan vinden?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:56

Drempelhoogte heb ik over het algemeen geloof ik gewoon op coolblue zien staan.... Maar dat weet ik niet zeker, ik heb geen drempels.

Mijn LG verwijderd ook losliggend zand op mijn tegels, hoewel hij een deel ook verplaatst door de borstels (soms zwiept iets een beetje te enthousiast weg, zeg maar). Daarom laat ik hem altijd meer dan 1 rondje maken, daar heeft hij ook een functie voor (herhalen) en dat vind ik uitstekend werken.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:36

Gaat het goed met trappen? Mijn bovenverdieping heeft een open trapgat, en stopt de stofzuiger zelf bij het randje of is er kans dat hij naar beneden knielt?

neocoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:38

De mijne stoppen vanzelf.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:21

Ik heb geen trappen, wel een gootje waar hij theoretisch in kan vallen. Ik zie hem altijd netjes 'terugdeinzen' bij het randje.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:39

Ok, bedankt.
Ik twijfel of ik er eentje koop: zoveel werk is stofzuigen nu ook weer niet, ik vind het alleen geen leuk werk :o

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:37

Heeft TS of een van de andere 'stippers' al een robot aangeschaft? En wat zijn jullie ervaringen?

Ik nog steeds niet. Heb ondertussen wel al een paar keer advies in een winkel gevraagd, maar overal worden andere verhalen verteld. Alles samen kom ik steeds weer bij neato en LG uit.

Laatste vraag waar ik nu nog over struikel zijn de lange mensenharen. Dierenharen zijn vaak stugger, die zullen zich niet zo rond be borstel draaien. Voor hele fijne mensenharen is dat een ander verhaal. Ik ben bang dat het een ingewikkeld probleem wordt om de borstels keer op keer vrij te krijgen van haren of valt dat mee?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:41

Bij de neato rollen mijn haren inderdaad om de plastic roller, maar dat is een kwestie van eens in de zoveel tijd dat ding ondersteboven en de haren doorknippen en eraf halen. Letterlijk nog geen minuut werk :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:02

Mijn hond heeft echt lange, zachte haren en die draaien zich idd om de borstels, maar die trek je er gemakkelijk vanaf. Zo'n hele pluk heb je in een keer los.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 06:05

Ik heb zelf lang haar en ja, die draaien zich om de borstel. Maar er zit een handig hulpmiddeltje bij, waarmee je ze er zo weer af hebt. Geen enkel probleem, je hoeft het ook niet elke keer te doen. Eens in de zoveel tijd maak ik de borstel even vrij van mijn haar, nog geen 5 minuutjes werk (ik heb de LG).

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 11:07

Tnx voor de info allemaal!
Het gaat de neato worden. Maandagavond wordt ie bezorgd.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:08

Taucha schreef:
Tnx voor de info allemaal!
Het gaat de neato worden. Maandagavond wordt ie bezorgd.

Waar heb je hem gekocht?
Ik wilde er een bij coolblue kopen, maar die hadden alleen die dure van over de 500 Euro.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:29

Bij ebay uit een failissement.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:40

Bedankt, daar had ik nog niet gekeken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 15:52

Taucha schreef:
Heeft TS of een van de andere 'stippers' al een robot aangeschaft? En wat zijn jullie ervaringen?

Ik nog steeds niet. Heb ondertussen wel al een paar keer advies in een winkel gevraagd, maar overal worden andere verhalen verteld. Alles samen kom ik steeds weer bij neato en LG uit.

Laatste vraag waar ik nu nog over struikel zijn de lange mensenharen. Dierenharen zijn vaak stugger, die zullen zich niet zo rond be borstel draaien. Voor hele fijne mensenharen is dat een ander verhaal. Ik ben bang dat het een ingewikkeld probleem wordt om de borstels keer op keer vrij te krijgen van haren of valt dat mee?

Noop, aangezien ik drempels heb, en tafels en dressoir en stolen en kastjes waar hij toch niet onderdoor kan, maar besloten dat het zonde is van het geld.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:40

Wij hebben voor de Neato botvac connected gekozen. Dat nieuwste type. Kost wat maar werkt perfect, heb tot nu toe nog niet hoeven te stofzuigen en hij draait al ruim 1 maand. We hebben twee honden en hij maakt mijn huis beter schoon dan ik zelf doe. Met de telefoon kunnen wij hem ook bedienen dus dat is perfect.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:01

Yup hier dus dezelfde, is goed en wel 3 weken in gebruik en hij mag nu al niet meer weg. Eindelijk geen stofwolken meer onder de bedden en omdat hij zuigt valt het ook nog ontzettend mee met hetgeen wat in hoekjes en net niet geraakte randjes blijft liggen. Ook het zand dat in ruime mate aanwezig is zuigt ie braaf allemaal op.

En inderdaad, het leuke is dat ik in de ochtend (voor 6 uur) alles aan kant zet, naar mijn werk vertrek en hem dan tegen een uur of 9 pas mbv de app aan het zuigen laat gaan. Is wat aardiger voor de buren ivm zeer gehorige huizen. :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:37

Ik ga hier even schoppen!

Zijn er inmiddels bokkers die wél een robot hebben aangeschaft voor hond en kat?

Ik overweeg er ook een om iedere dag te stofzuigen, maar als de honden in de rui zijn en vooral onze sheltie lijkt het opeens alsof we zes extra Shelties hebben! :')