Leuk beginners autootje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Leuk beginners autootje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:31

Suzuki. Ik heb 4 jaar geleden een swift uit 94 gekocht. En hij sjeest nog steeds rond.
Natuurlijk heb je wel wat onderhoudskosten eraan maar dat is met veel auto's

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:41

Ann99 schreef:
Goof schreef:
Als je budget max 1000 is moet je niet op zoek gaan naar een specifieke auto, maar gewoon zoeken wat je kunt vinden binnen je max bedrag. En dan kijken wat je mogelijkheden zijn, hoeveel km erop staat, hoe de auto onderhouden is etc.

Daarbij; er zijn echt ontzettend veel topics als deze hier op bokt, dus lees die eens door voor meer info ;)

Heb je een voorbeeld, welke topics? Ik vind niet zoveel topics die over dit gaan...Ga zelf over een paar maanden ook opzoek naar een auto. Thnx

[HTT] Kleine goedkoop in onderhoud auto
[HTT] Nieuw autootje, welk merk?
[HTT] Welke auto als eerste auto? en overige tips
[HTT] Goede en leuke eerste auto?!
[HTT] Eerste auto.... Maar wat???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:43

Ik zou lekker voor een tweedehands Japannertje gaan, die kleine Suzuki's zijn echt sjeesbeesten en die slurpen amper wat. Kleine dingetjes, dat wel, maar goedkoop in onderhoud en belastingen en hartstikke zuinig.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 15:56

Heel erg bedankt voor de tips!

Mijn buurman zei wel dat hij een Volkswagen polo te koop wist staan van €500. Is dat ook wat? Of kan ik dan toch beter voor een Japanse gaan?

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:10

sterreke98 schreef:
Heel erg bedankt voor de tips!

Mijn buurman zei wel dat hij een Volkswagen polo te koop wist staan van €500. Is dat ook wat? Of kan ik dan toch beter voor een Japanse gaan?

Persoonlijk zal ik dat niet doen, vw kan best duur worden in onderhoud.

Ik zal eerder voor een fiat of Honda gaan, alleen pas wel op een Honda roest snel bij de wielkasten dus zal een zoeken waar niks aan gedaan is qua uitrollen (spreek uit ervaring :o )

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:16

Mmm okay, dat wordt m dus niet denk ik..

Ik heb net een Suzuki alto voor 699 te koop zien staan, nog geen 70.000 km gereden uit 1998. Hij ziet er ook nog hip uit ook, misschien is dat een optie :j

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:38

Kan je wel al tip mee geven, ga niet alleen of met je moeder, neem een man mee die verstand van zaken heeft en laat hem het woord doen want ze kunnen heel mooi praten tegen vrouwen.
Ik zit een beetje in die wereld namelijk en weet hoe mooi ze kunnen praten :=

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:55

Ja ik ken het :=
Ik heb gelukkig een hele fijne, verstandige en vooral slimme buurman _O-

Ik krijg nu echt de kriebels of een auto aan te schaffen oeps :=

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:08

sterreke98 schreef:
Ja ik ken het :=
Ik heb gelukkig een hele fijne, verstandige en vooral slimme buurman _O-

Ik krijg nu echt de kriebels of een auto aan te schaffen oeps :=

Oké gelukkig maar!
Haha ja ik ken het :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 07:16

Ruby1995 schreef:
Mijn eerste auto is FIAT seiceinto. Niks klein koekblikje, trekt goed op en gaat hard zat op de snelweg :))
Daarbij super goedkoop in wegenbelasting!

[ [url=m/0qmvBu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Valt ook binnen je budget.

Deze heb ik ook, maar dan de gewone 'Hobby' uitvoering met minder power. Evengoed een hele fijne auto! Ik ga 'm vandaag door de APK heen trekken, ben benieuwd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:13

Mijn eerste auto was een Twingo, oud model met zo'n panoramisch schuifdak.
Oh wat een plezier heb ik van dat autootje gehad. Tot ik 'm tegen een andere auto aan parkeerde in de sneeuw -O-
Later nog een keer zo'n Twingo gehad, ook een fijne auto.
De Helios of de Air zijn dat volgens mij.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:25

Gefeliciteerd met je rijbewijs! Ik zou met dat budget ook kijken naar Japanners of een Twingo.

Ik heb vorige week mijn eerste auto gekocht (en moet nog afrijden :')), een Volkswagen Polo. Ik zou met jou budget niet voor een volkswagen gaan omdat je toch meer neerlegt voor een goed onderhouden VW. Bij VW is het belangrijk dat de auto altijd goed technisch onderhouden is, anders kan het een dure grap worden en met zo'n krap budget zou ik dat risico niet willen lopen. Ik heb het voor jou budget dan ook zeker niet gered en dan heb ik nog een oudere Polo gekocht. :o

Er staan trouwens wel veel Twingo's binnen jou budget. Dat blijf ik toch ook leuke auto's vinden. :j

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:34

Hier ook begonnen met een fiat seicento, heerlijke auto! Maar die kwam niet meer door de APK dus kwam er een daihatsu cuore, maar hel wat een k*t bak. Dus die raad ik je niet aan.

Die fiatjes zijn goedkoop in aanschaf en goedkoop in de wegenbelasting en ze rijden goed. Heerlijke scheurbakken :o

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:38

Mijn eerste auto was een Nissan micra, zuinig in verbruik, ik betaalde heel weinig wegenbelasting en was 21 jaar toen hij helaas totale loss werd gereden anders hadden ik er veel langer in gereden.
Daarna een Daihatsu cuore, wat een heerlijk bakkie, grote hondernemingen op de achterbank, ben ermee naar Tsechie en Frankrijk op vacantie gereden, nooit brokken.

Als je meer dan 20.000 km gaat rijden, is een stationwagon, tot plm 1150 kg, op gas net zo duur.
En alles erboven wordt goedkoper want dan zijn de vaste lasten betaald.

Je moet geluk hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:39

In NL zijn er nog steeds nagenoeg roestvrije 340s met weinig kilometeres onder duizend euros.

Ontworpen door DAF, op de markt gebracht door Volvo is het een zeldzaam praktisch ding.

De 1.4 versie heeft de meest betrouwbare motor ooit, geen problematische electronica, wel een veiligheidskooi en balken in de deuren.

Als bonus wegenbelastingvrij en spotgoedkoop te verzekeren.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:45

Ik heb nu een Fiat Seicento, zie dat die hier ook al meerdere malen genoemd is..
Ik ben er heel erg blij mee...
44 euro wegenbelasting (per KWARTAAL :oo )
Verzekering heel laag, maar ik heb al 8 schadevrije jaren...
Rijdt gemiddeld 1/17...
Maar in de bergen in Frankrijk reed hij vorige week met gemak 1/20 :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:05

Ik ben ook blij met mijn seicento! Inderdaad klein, zuinig, goedkoop in de maandlasten en veel pittiger dan iedereen (lees: mensen zonder Seicento :)) ) denkt! Ik ben aan het kijken voor een opvolger (maatje groter en iets jonger), maar ga mijn wolfje in schaapskleren best missen. Zo jammer dat ze niet meer worden gemaakt.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:44

Ik had als eerste een seat marbella. Daarna na relatie break en geen geld gaan zoeken naar een vw, polo werd het. 600€ betaald, bouwjaar '96 en 196 000 km op de teller. Ik heb hem nu 3,5 jaar. Inmiddels 240 000 km. Het kost me niet veel, de onderdelen zijn bij bosjes op de sloop te vinden of zo massaal geproduceerd.. materiaal voor distributie vervangen incl waterpomp kostte me 60 euro geloof ik..

Over een maand moet hij weer gekeurd, even spannend dan weer maar ik heb er alle vertrouwen in.

Ik heb geen spijt van mijn polo :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:53

Mijn eerste auto was een Hyundai Atos.
Super ding

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:54

Oude VW zijn makkelijk in onderhoud geen moeilijke elektronica en onderdelen zijn makkelijk te vinden.(heb zelf een golf3 cabrio van 1995 Ken je een handige Harry? Dan kun je nog goedkoper onderdelen online vinden.
Mijn eerste auto was een Suzuki Swift 1.3 van 95. Ook een heerlijke auto en heb er 7 jaar in gereden. (nu 13 jaar geleden.)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 09:57

Hmm heel veel tips dus!

Dankjulliewel! Nu rest alleen het sparen nog haha

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:58

Mijn eerste auto is een Nissan Micra. Ben er heel erg blij mee, zuinig, goedkoop in onderhoud en in wegenbelasting :).

Oh, en ruimte genoeg voor boodschappen en de hond :D.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:59

Juist bij een een klein autootje zou ik de veiligheid belangrijk vinden en de uitslagen van de crashtesten zwaar laten meewegen. Ze bieden nauwelijks bescherming die kleine autootjes.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:13

Kijk wel echt uit hoor bij het kopen van het relatief goedkope auto. Mijn tip zou zijn neem iemand mee die echt verstand heeft van auto's.
Hier in deze buurt zijn onwijs veel auto bedrijven die twingotjes verkopen voor € 600 die kunnen een maand rijden en ben je er € 600 aan reparatie kosten aan kwijt.
Laatst bijgewerkt door dnieSz op 10-05-16 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:13

Boras schreef:
Juist bij een een klein autootje zou ik de veiligheid belangrijk vinden en de uitslagen van de crashtesten zwaar laten meewegen. Ze bieden nauwelijks bescherming die kleine autootjes.

Zoek de Volvo 340 dan eens op :D

Mijn zoon is voorlopig nog niet aan zijn rijbewijs toe maar hij kan en wil wel autorijden op prive terrein. Het wordt een 360; degelijker dan een Golf van 10 jaar jonger en standaard net zo stevig als een 205 met extra rolkooi.