Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blon_D schreef:Sassy schreef:Wat ik me afvraag is waarom je er dan bent gaan wonen?
Je hebt het contract waarin staat geen huisdieren toch zelf getekend?
Nu, of een huisbaas je wel of niet om bovengenoemde reden uit huis kan zetten kan het juridisch loket je wel zeggen.
Jullie verstandhouding zal er allicht niet beter op worden...
Omdat ik er in eerste instantie vanuit ging dat het wel zou wennen. Dit is dus niet het geval. Ik zie mijn verstandhouding met de huisbaas niet als iets belangrijks. Het is simpel ik heb het huis netjes op orde betaal mijn huur en veroorzaak geen overlast. Ik hoef niet te trouwen met mijn huurbaas.
Ragdollcat schreef:Kijk, dat zegt genoeg over jou!
Je hebt er gewoon schijt aan, daar zal jouw huurbaas blij mee zijn!
Ik denk niet dat je er lang meer zal blijven wonen met woonplezier.
Blon_D schreef:Sassy schreef:Wat ik me afvraag is waarom je er dan bent gaan wonen?
Je hebt het contract waarin staat geen huisdieren toch zelf getekend?
Nu, of een huisbaas je wel of niet om bovengenoemde reden uit huis kan zetten kan het juridisch loket je wel zeggen.
Jullie verstandhouding zal er allicht niet beter op worden...
Omdat ik er in eerste instantie vanuit ging dat het wel zou wennen. Dit is dus niet het geval. Ik zie mijn verstandhouding met de huisbaas niet als iets belangrijks. Het is simpel ik heb het huis netjes op orde betaal mijn huur en veroorzaak geen overlast. Ik hoef niet te trouwen met mijn huurbaas.
bigone schreef:Dus de huisbaas heeft wel allerlei regels over huisdieren maar jij komt wel in een grote zooi terecht die je eerst moet opknappen. Normaal zou ik ook zeggen, jammer dan. Maar misschien is het eens een optie om met de buren met dieren te gaan praten hoe oud hun dieren zijn, maw, hoelang hebben ze ze al en hebben zij ook een nieuw contract moeten tekenen. Zo niet en jij bent de enigste met dit aangepaste contract dan kun je er misschien iets mee.
Blon_D schreef:bigone schreef:Dus de huisbaas heeft wel allerlei regels over huisdieren maar jij komt wel in een grote zooi terecht die je eerst moet opknappen. Normaal zou ik ook zeggen, jammer dan. Maar misschien is het eens een optie om met de buren met dieren te gaan praten hoe oud hun dieren zijn, maw, hoelang hebben ze ze al en hebben zij ook een nieuw contract moeten tekenen. Zo niet en jij bent de enigste met dit aangepaste contract dan kun je er misschien iets mee.
Die buurvrouw heeft n poes van nog geen half jaar oud, in haar contract staat als t beest dood is geen nieuwe meer. Andere buren een hond van 3 jaar zelfse verhaal als bij contract van de buuf met de kat.
Evi84 schreef:Waarom ga je niet gewoon op zoek naar een andere woonruimte als je persé een huisdier wil? Ik zou als verhuurder ook niet kunnen lachen mocht iemand ondanks expliciet vragen toch ingaan tegen de regels die men zelf heeft ondertekend, wat een onbetrouwbare huurder.
FloortjeM schreef:een algemeen verbod, waar het hier over gaat, is een bepaling in de huurovereenkomst die er standaard in zit en waar je verder geen aandacht aan geeft tot je t nodig hebt (wie moet wat betalen aan onderhoud, wanneer mag er met kortere opzegtermijnen worden gewerkt, welke rechter is bevoegd als je een geschil hebt, hoe wordt de huurverhoging berekend en zo voort en zo verder). Als daar ineens een niet-gemotiveerd verbod op het hebben van huisdieren in staat, kan (dat hoeft nog niet eens) dat een inbreuk op jouw persoonlijke levenssfeer zijn.
In dit geval is het echter zo dat de bepaling vooraf en uitdrukkelijk gemotiveerd met je besproken is, je daarover kon nadenken en vervolgens hebt aangegeven met die afspraak in te stemmen. Dan is het gewoon een bindende afspraak. Bovendien is het zo dat jij niet al een dier hebt en meeneemt, maar een dier wil gaan aanschaffen/nemen. Dat dier maakt dus op dit moment nog geen deel uit van jouw persoonlijke levenssfeer. Ik zie niet dat je daarmee onder de overeenkomst uit kan komen. En nee, met het gelijkheidsbeginsel kom je er niet: dit zijn afspraken die je welbewust en met je volle verstand met iemand anders hebt gemaakt. Daar heb je je dan aan te houden.
Maar als ik je hier goed lees, wil je liever horen dat iedereen vindt dat je huurbaas een onredelijke hufter is, want iedereen die er anders tegenaan kijkt, krijgt de 'dat denk jij dan maar'-reactie of beschouw je het als geen antwoord op je vraag.
Amandavd schreef:Heerlijk dit soort topics van die mensen die vinden of denken dat zij boven de regels/wetten staan. Je was op de hoogte van het verbod, hebt er mee ingestemd waarom ga je dan nu zo doen? Wat win je daarmee? Ga dan op zoek naar een andere woonruimte en schaf dan een dier aan.
Blon_D schreef:Evi84 schreef:Waarom ga je niet gewoon op zoek naar een andere woonruimte als je persé een huisdier wil? Ik zou als verhuurder ook niet kunnen lachen mocht iemand ondanks expliciet vragen toch ingaan tegen de regels die men zelf heeft ondertekend, wat een onbetrouwbare huurder.
Omdat ik 1200 euro heb moeten spenderen om het huis weer toonbaar te maken. Het was volledig uitgeleefd (hier zitten geen kosten voor laminaat etc in meegerekend). Daarbij zei iedereen tegen mij ag dat went wel, ook de huurbaas. Als zij proberen mij er uit te werken dan moeten ze dat maar doen ze hebben niet heel veel mogelijkheden om mij er zo even uit te werken ik heb een contract voor onbepaalde tijd en het Nederlandse huurrecht beschermt de huurder aanzienlijk.