Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bizar dit en dat de gemeente er niks aan doet 
Shadow0 schreef:Waardeloos! Dit lijkt me inderdaad behoorlijk terecht kopers af te schrikken. Ik zou zeker juridische hulp zoeken, en volgens mij kun je dan de weg op waarbij je de gemeente verplicht te handhaven met een dwangsom voor als ze het niet doen. (En dat zet meer zoden aan de dijk dan vrijstelling van de afvalstoffenheffing.)
En ik vind het echt onvoorstelbaar. Zo te zien gaat het om redelijk netjes gescheiden en goed aangeboden afval - papier bij papier, vuilniszakken bij vuilniszakken... dus de mentaliteit van de buurtgenoten lijkt me nog wel redelijk mee te vallen ook. Als de voorzieningen beter worden en voldoende geleegd worden zou je toch verwachten dat het probleem snel is opgelost?
Je stuurt als gemeente een handhavingsbriefje naar de omwonenden, post er een paar weken een ambtenaar naast, en ik kan me niet voorstellen dat je na 3 weken nog troep hebt. Ja, dat kost wat geld, (maar volgens mij niet eens echt onmogelijk veel) maar echt moeilijk lijkt het me niet.
MarjanB schreef:Tja wat zeggen ze haha uhh dat mensen wel goed hun afval scheiden en dat het niet goed geregeld is bij de nieuwbouw van de appartementen. En dat ze het niet zomaar kunnen verplaatsen want dat kost heel veel geld. Elke keer beloven ze weer wat om het daarna weer in te trekken. Intern is het ook niet goed afgestemd waardoor er ook nog wel eens rare dingen gebeuren.
Ondertussen geeft het enorm veel stress en weten we ook niet meer zo goed hoe we er mee om moeten gaan. Soms zijn we mega boos en de andere keer denk je van nu gaat het gebeuren het komt goed. Om dan een week later weer enorm teleurgesteld te worden. Kortom t is net een achtbaan.
We hebben nu een heleboel dingen in werking gezet en hoop dat er eindelijk eens wat gebeurt.. hoe moeilijk het ook is om de hoop te verliezen.
Was een heel andere situatie dan deze, en kost ook wat, maar hun advies was het geld meer dan waard 
MarjanB schreef:<KNIP>
Wat betreft de containers, deze zijn voor huisvuil van mensen die een pasje hebben, die zijn alleen voor de bewoners van de andere complexen, niet eens voor ons. Het vuil dat hier ligt gaat om verschillende zaken. Plastic en papier dat voor de ophaaldag wordt neergezet en huisvuil van mensen die geen pasje hebben. Er zijn zelfs mensen die van verderop komen en boodschappen hier doen en dan het afval hier neergooien. <KNIP>