Daarvan vind ik regelmatig beige vlokken haar op zo'n beetje alles wat van stof is.
En een zwarte met een zeer korte vacht maar door de kleur zie je alle losse haartjes echt overal, nog beter als die van de sealpoint.
Ik heb een rubberen borstel gekocht bij de Action, kost ong €1,30 en die haal ik dagelijks over de bank heen en het kleedje wat daarop ligt, en 1-2x per week door het mandje en over de kleedjes in de vensterbank.
Verder heb ik wasbolletjes besteld bij aliexpress:
http://nl.aliexpress.com/item/6-PCS-Mag ... 02804.html
Maar een tennisbal met panty erom in de droger schijnt ook een hoop te schelen qua haar op je kleding en zowiezo helpt de droger al een heel eind als het gaat om de haren weer van je kleding te krijgen.
En ik heb altijd kleefrollers bij de hand, grotere voor in huis en kleintjes voor onderweg enzo.
Het zou ook aan het voer kunnen liggen, sommige katten verharen enorm op bepaalde soorten voer en op andere soorten (brok met geen/minder granen en hoog vleespercentage of rauw vlees/kvv) weer minder tot niet.
Verder idd zo min mogelijk borstelen, ik borstel de zwarte nooit en de sealpoint alleen in de verharing 1-2x om haar even door de ergste vachtwisseling te helpen.
Beiden hebben nooit klitten oid, dus het borstelen wat ik doe is echt puur om te voorkomen dat ik die 2 ruiperiodes per jaar niet verander in een verschrikkelijke pluismuis.
) eet Orijen en Acana, en verhaart amper. Dus misschien kan je eens naar het voer kijken? 

ik word stiekem helemaal GEK van al die haren
.

zooooooo herkenbaar